Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Trenger råd fra dere. Går for min heltyske squad med Nürnberg så bestemmer en av mine spillere å spille for Portugal som gjør han portugisisk. Han er født og oppvokst i Tyskland, men fikk en kamp for Portugal skiftet flagget til portugisisk. Skal det gjelde eller burde jeg kaste han ut? ^^

post-262771-0-95440500-1389199850_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Den der er ikkje så lett. Han er faktisk tysk-portugisisk-svensk. Det må vel nesten gå på kva du sjølv synest. Om det ser for gale ut med det eine portugisiske flagget blant alle dei tyske eller om du kan akseptere det sidan han strengt tatt også er tysk.

 

Dette spelet er temmeleg merkeleg. Har ein save med Dover og er midt i fjerde sesong. Så langt har dei tre første sesongane ført med seg tre opprykk på rad, FA Trophy og no ein fjerde sesong der det nok ein gong ser ut til at vi skal gå mot eit nytt opprykk. Etter 28 kampar (to mindre enn dei fleste andre) har vi fire poeng ned til andreplassen, er ikkje blant laga som scorar mest, men slepper inn lite mål. Stallen skal ikkje vere god nok til å få til slike resultat, sjølv om at eg har klart å signere ein del brukbare spelarar frå tid til anna. Det er mange av spelarane som visstnok ikkje skal vere gode nok for League 2, men likevel er vi på toppen av League 1, med kurs for Championship.

 

Så kjem problema. Dover er ein liten kystby og ikkje verdas mest attraktive reint fotballmessig. Stadion tek 6500 (2000 sittande) og vi har eit styre som ikkje ynskjer å spytte pengar inn i drifta av klubben, evt ikkje har pengar. Klubben er eigd av eit fans trust eller noko slikt.

 

Det vil seie at alt av fasilitetar er ræva, stadion er for liten, vi har ikkje pengar. Vi må rykke opp for å halde på dei beste spelarane, men når vi rykker opp så har vi strengt tatt ikkje råd til å betale auka lønningar. Enten så må det skje noko, eller så er eg redd klubben ender i ein stadig verre situasjon.

 

Nokre lyspunkt er det heldigvis. Eg har eit av dei største engelske keepertalenta. Eg fann han medan eg spelte i Skrill South og henta han gratis som 15-åring. 100 ligakampar seinare er han min klart viktigaste spelar.

post-69255-0-93670600-1389201215_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FM... Vann nettopp ein kamp 5-1. Hadde tre skot på mål, to gjekk inn. Dei tre siste var sjølvmål og ein spelar gjorde to av dei. Hadde vore mistanke om kampfiksing i den verkelege verda.

 

Og.. Lange innkast inn i min 16meter blir straffe. Uten unntak.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Halvspilt 2dre sesong og går glimrende. Liker min taktikk mye, er motsatt av possession taktics, har som regel mindre ball innhav enn motstanderne, men flere avslutninger. Slo nettopp Bayern Munchen i derbyet borte, meget fornøyd. Ligger på 5te plass i ligaen so far, men må nok selge noen spillere siden større klubber er intr og jeg trenger moneyz he.

 

Kommer til å beholde 2nd nationalty tyskere hvis de bestemmer å spille for andre lag, en av mine største talenter kommer antegeligvis å spille for Polen så vil ikke selge alle unna hehe. Så lenge de er født og oppvokst i Tyskland er det godt nok for meg! =D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FM14 har blitt helt ødelagt. Spillere som er verdt 10k skal de ha 140 mill for mens dine spillere som er verdt 10 mill byr de 800k på.

...er dette noe nytt? Mener jeg klagde meg over det samme med mine saves fra fm2013. Riktignok startet jeg aldri med et storlag, men jeg hadde akkurat samme opplevelse. Kanskje ikke like ekstremt, men det var nesten umulig å få fatt i spillere på et skapelig budsjett...

Lenke til kommentar

...er dette noe nytt? Mener jeg klagde meg over det samme med mine saves fra fm2013. Riktignok startet jeg aldri med et storlag, men jeg hadde akkurat samme opplevelse. Kanskje ikke like ekstremt, men det var nesten umulig å få fatt i spillere på et skapelig budsjett...

 

På tidligere FM bydde de i alle fall verdien av spillerne dine, ikke milevis under.

Lenke til kommentar

Merker at spillernes moral har alt å si. I min fjerde sesong med Southampton gikk det svært dårlig, og lå på 13. plass til jul. På nyåret vant jeg noen kamper, moralen snudde og vips så begynte jeg å gjøre det brå. Klarte 4. plass i serien. Skal nevnes at jeg har et ungt og uerfaren lag.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med at det er tilsynelatende ingen klubber som kan betale for spillere upfront. Får bude på spillere opp mot 40 mill pund, men de vil kun betale 4-5 millioner nå, og resten over to år. Så handler de spillere til 20-30-40 millioner rett etterpå. Det gir ingen mening!

Lenke til kommentar

Syncz, hvordan pokker spiller du ferdig en sesong på en dag? Du står på da skjønner jeg :) Regner med du ikke har utvidet på under kampene...

Noen som merker noe forskjell etter siste patch?

 

FM står på hele tiden hehe, jeg gjør andre ting, men turner med FM hele tiden også. Annet enn det... Vet ikke? :p

 

Hentet inn fersk blod til 3dje sesongen med Nürnberg:

 

Tom Trybull fra Werder Bremen

Maximilian Meyer fra Schalke (veldig fornøyd med den)

Julian Brandt fra Norskjælland (de hadde hentet han fra gratis sesongen før)

Nilkas Süle fra Hoffenheim

Totalt brukt: 164 M

 

Har ambisjoner for denne sesongen.

 

Kom fantastisk på 4de plass forrige sesongen og kan kvalifisere meg for CL, veldig fornøyd.

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...