Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar kvelden etter å blitt ferdig med 3dje sesong. Slutten av 2dre så bra ut, lå på promotion med 6 kamper igjen, men tapte alle dem så fallt helt til 13 plass. Startet ganske dårlig denne sesongen og, men en forykende avsluttning gjorde at jeg kom på en veldig god 4de plass.

 

Runner up for FA Trophy var helt greit og.

 

Startet Playoff med 1-2 tap hjemme mot Wrexham, men klarte mot alle odds å vinne 4-1 borte, til playoff finalen.

 

Veldig onesided match mot Exeter som kom nr 2 i ligaen, men mot alle odds og 3 skudd på mål vant jeg 3-2 woooohooo. League 2 here I come!

 

Problemet nå blir å holde meg oppe. 3 førstelagspillere la opp denne sesongen og jeg må forsterke alle plasser uten angrep og keeper. Blir vanskelig.

 

Har null penger å bruke på kjøp, og lite til lønninger. Styre besteme seg å bruke 80 millioner på stadionkjøp, hadde 4 millioner i kassa etter sesongen var slutt, det blir vanskelig å holde seg oppe tror jeg, krysser fingerene.

Lenke til kommentar

Etter ein veldig god førstesesong med Altrincham i Skrill North, som enda med førsteplass og opprykk, vart det tyngre i Skrill Premier. Store delar av sesong to har vore i eller rett over nedrykksstriden, med dårleg spel og for mange enkle tap.

 

Gleda var difor stor når laget, med nokre taktiske justeringar, fann ut at ein skulle setje inn ein slags sluttspurt mot slutten av sesongen. Målet var heile tida å unngå nedrykk, stabilisere seg i divisjonen og prøve å rydde litt i stallen, men med den gode avslutninga så ender vi nok eit stykke over det eg hadde trudd. Laget er framleis temmeleg usikre i forsvaret, men endeleg slepp vi til mindre enn det ein klarar å skape sjølv.

 

Sesong to vart avslutta mykje høgare opp enn forventa. Veldig jamn liga med 14 poeng mellom playoff og 19. plass. 10. plass til slutt for Altrincham som er langt betre enn eg hadde håpa midtvegs i sesongen.

Lenke til kommentar

Har skapt en vinnerlag med arsenal og vunnet the thrible 2 år på rad. Det endte med at lag som united, city osv ville ha meg som manager, men takket Nei. Jeg vil helst lede et lag som ikke befinner seg i premie league, hvordan gjør jeg det. Hos meg så er det mulighet bare å melde interesse for engelske lag, kanskje grunnen er at jeg valgte å abonnere på premie league og sky bet 1 når man starter spillet for første gang?

 

Jeg har merket at hvis jeg melder innteresse for landslaget så blir klubblaget irritert. Er det slik at jeg enten må styre klubb eller landslag? Går det ikke begge samtidig? Kan egentlig ikke så mye, gamet bare mye i det siste.

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket i denne versjonen er at jeg ikke blir tilbudt noe andre jobber. Jeg gjør det veldig bra i Everton, men ingen har tilbudt meg noe jobb for deres klubb. Skjedde hele tiden i 13. Er i 7ende sesong med Everton nå. Noen som har opplevd lignende?

 

Kan hende det er sånn i høyere divisjoner. Har en fil med Dover, og blir tilbudt jobber mellom hver kamp. Hadde en lengre kamppause på rundt 20 dager, og telte 9 jobbtilbud. Har dog rundt 20 aktive ligaer

Lenke til kommentar

Elsker å få mine lojale spillere til å legge opp i klubben. Føles så nice =D

 

Baines spiller enda bra nok som 35 åring, selv om hans usefullness som wingback faller når han blir tregere, tror han blir byttet fult ut og blir bare backup neste sesong. Har en veldig bra back som venter på fulltid (van Rooijen, gjett hvor han er fra xD) men tror det er vanskelig å få en som er like god som Baines var på sitt beste.

 

Jagielka har spilt bra de sesongene jeg brukte han, 3 siste sesongene har han bare hatt et par innhopp, men har over 7.3 average så er jo absolutt godkjent. Distin var noe det samme, men spilte enda bedre. Ble lei meg når han la opp for jeg brukte han i et rotasjonsystem som 38åring :p

 

Navas legger opp som 34 åring. Han stats har fallt for mye for å være brukbar på wingen og han kan ikke ta plassen til Barkley (han er totalt dominerene som AMC, og likevel får han ikke spille landslagskamper... Det er men en gåte) Har også Maher der, men liker ikke helt statsen hans for den rollen så ville prøve å unloade han for det han var verdt (300 mill) men ingen var intr så bruke han som backup for Barkley. Men likte Navas som wing da, spilte bra i innhoppene for Deulofeu (beste 150 mill jeg har brukt, kjøpte han andresesongen etter lånet var ferdig) men som sagt legger opp nå. Han fikk 4 fine år etter city solge han til meg for 30 mill =))

 

Får se om Jags retirement blir gjort om til sønn, eller må de spille 10 år under meg, eller bare 10 år i klubben (altså teller årene før jeg kom også?)

 

 

Eneste jeg har neglected litt er stakkars Coleman. Har en regen som er helt insane, lånte han ut til Ajax som 18 åring der han spilte fast og hadde 7.72 average (nesten Baines nivå, der han lå på 7.90 de 4 første sesongene mine) så han har nesten fått all spilletiden. Har også Van der Wiel som vil ha litt spilletid også (kjøpte han i andresesongen (januar) for 30 mill og vært en lojal serveant)

 

Glemte nesten av Stones. Trenerne mine rater han ikke så høyt, men han spiller bra når han kommer ut, men der er veldig tight for plassene der bak med Strandberg (usakelig høyt nivå han har...), 3 regens (en total villmann, beste jeg har sett, en helt grei men veldig consistent, og en på nivå med Strandberg og Stones) men har et greit rotasjonsystem på dem (De Graaff (villmannen) spiller de fleste kampene, foruten mot lower PL og cupkamper) mens de andre roterer,

 

Håper Coleman og Stones ikke begynner å klage på spill, hadde Jags som klaget forrige sesong, der jeg sa minst en gang i uken at han bare er rotasjonsspiller, han sa ja that makes sense. Og så klager han igjen og igjen heh. Men moralen var høy så gjorde ikke noe med det xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...