Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Har du fått noe økning på treningfasilitetene? Trenerne er en ting, men fasilitetene er noe helt annet...

 

En spiller med 20 i avslutninger på FM bommer mye. Helt håpløst at det ikke er fikset, men så er det så mange store sjanser per kamp også at det må være sånn. Har ingenting å si hvor høyt en spiller har på avslutninger. Har hatt spisser som scorer sykt med mål men lavt på avslutninger. Har også hatt spillere med 20 i avs som nesten ikke setter noen sjanser. Søker man dette emnet opp så finner man mange folk som klager på akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har du fått noe økning på treningfasilitetene? Trenerne er en ting, men fasilitetene er noe helt annet...

 

En spiller med 20 i avslutninger på FM bommer mye. Helt håpløst at det ikke er fikset, men så er det så mange store sjanser per kamp også at det må være sånn. Har ingenting å si hvor høyt en spiller har på avslutninger. Har hatt spisser som scorer sykt med mål men lavt på avslutninger. Har også hatt spillere med 20 i avs som nesten ikke setter noen sjanser. Søker man dette emnet opp så finner man mange folk som klager på akkurat det samme.

 

20 på avslutninger betyr jo ikkje att skorer enn mot enn og slikt hele tiden. Men også se på ''Ro'' og andre ting. Og ein med 20 på avslutninger virker ofte som att det kan bety skuddkraft og og det og... Hadde ein spiler med 20 på avslutninger og 7 på ro så han brukte jo kun kraft og ofte midt på keeper...

Lenke til kommentar

Det er absolutt ingen spillere på spillet som er god foran mål. Har du sett det gjerne kom med navn. De sykeste regens som kommer etterhvert er helt ok på effektivitet. Men at spillere som Ronaldo, Messi og Falcao skal trene 6-7 alene med keeper for å score er bare helt latterlig.

Åjoda. Carlos Fierro scoret nesten like mange mål som han spilte kamper i 4 sesonger på rad hos meg. Han er den beste spissen jeg har hatt resultatmessig, men har hatt bedre spillere på stats, som har scoret langt mindre.

Det er litt knotete å få spissene til å score effektivt, men treffer du på taktikken, så kan de potensielt bøtte inn mål. Men med FM14, så er det veldig mye som handler om å finne triks og løsninger for å klare å unngå de merkelige "feilene" med kampmotoren.

 

Som det er nevnt her, så er det noe merkelig med dødballene etter 14.2 patchen. Jeg scorer over halvparten av målene mine på døballer, enten det er innkast, cornere, eller direkte/indirekte frispark. Finner man en effektiv måte å ta returene på (leg deg med hvor spillere skal angripe på dødballer), så scorer man lett i gjennomsnitt 3-4 mål per kamp. Jeg sitter nå med 100+ mål hver sesong i PL

Lenke til kommentar

Hentet nevnte Fierro i januar 2016 til mitt Southampton. Han scorer noe latterlig mye i forhold til statsene sine. Bruker han i tospann med Mitrovic som har vært helt vanvittig for meg. Utenom disse to, har jeg aldri hatt spisser som scorer noe særlig med mål på FM14.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg slipper inn helt latterlig mye.

Jau, jeg kjenner til det der. Har du prøvd å bruke kamptreningen til å forsvare på dødballer?

Selv slipper jeg inn mellom 30 og 40 mål på en sesong, men scorer som sagt noe sykt, så da gjør det ingenting. heller ikke så mye annet å forvente når jeg bruker en så offensiv taktikk. Selv gjører jeg "balansert" på generell trening, og angrep på kamptrening.

 

Hva formasjon og taktikk bruker du?

Lenke til kommentar

Hentet nevnte Fierro i januar 2016 til mitt Southampton. Han scorer noe latterlig mye i forhold til statsene sine. Bruker han i tospann med Mitrovic som har vært helt vanvittig for meg. Utenom disse to, har jeg aldri hatt spisser som scorer noe særlig med mål på FM14.

Ja, det må være noe rart med den fyren der :p Jeg var så uheldig at han ble skadet i 8 mnd når han var 27, og etter det var han aldri den samme. Mistet hurtigheten sin og den siste avgjørende biten på dribling og avslutninger som gjorde han middelmådig. Jeg brukte han som enslig spiss, med to vinger som var support/støtte. De matet fyren med baller, og han scoret noe helt vanvittig.

Jeg merket uansett at det å score mål ble langt bedre generelt etter 14.2 patchen(e).

Er det noen flere som merket det samme?

Lenke til kommentar

 

Problemet mitt er at jeg slipper inn helt latterlig mye.

Jau, jeg kjenner til det der. Har du prøvd å bruke kamptreningen til å forsvare på dødballer?

Selv slipper jeg inn mellom 30 og 40 mål på en sesong, men scorer som sagt noe sykt, så da gjør det ingenting. heller ikke så mye annet å forvente når jeg bruker en så offensiv taktikk. Selv gjører jeg "balansert" på generell trening, og angrep på kamptrening.

 

Hva formasjon og taktikk bruker du?

 

 

Uansett taktikk skjer det. Har trent defensive dødballer konstant i to sesonger.

Lenke til kommentar

Kjøpte inn Soldado for å ha litt erfaring på topp, itillegg til at han blir trener for ungdommene mine. Bruker han så i Første utslagsrund kamp 2 i Europa Cupen, var suspandert for å kunne spille første kamp. Bruker han fra start, slik at eg får noen som har erfaring fra slik cuper. Men så i det 65 minutt greier idioten å pådra seg sitt 2 gule kort og eg har plutselig berre 10 man på bana. Ikkje at han utgjorde så stor trussel, men hadde et håp om at de andre spillerene skulle heve seg. Takk for den hjelpen Soldado, jævla idiot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...