Gå til innhold

Flere av Xbox Ones største funksjoner vil koste penger (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg som aldri spiller online er det totalt uaktuelt å betale for Gold kun for å benytte meg av Netflix og Skype, spesielt når jeg kan bruke disse tjenestene gratis på PC og PS4.

 

I praksis betyr jo dette at kun online-gamere vil ha tilgang til disse tjenestene MS skryter så mye av.

Lenke til kommentar

På samme måte som det er opp til utgiverne på Xbox One å bestemme om spillene vil trenge Xbox Live Gold eller ikke. Et spill uten onlinedel vil naturlig nok ikke trenge PS+/XBL Gold. Men samtlige onlinespill på begge konsoller vil kreve at du betaler, det er ikke valgfritt med betaling for onlinespilling på Playstation 4.

 

Feil! F2P blir gratis å spille online utan PS+. Dermed har man valgfrihet med online-spilling på PS4.

 

 

Når man så veit at MS har solgt 78 mill konsoller og har ca 46 mill Live abo samt ikkje vil ut med kor mange av desse som er Gold eller Silver medlem, tipper eg at ca 2/3 har Gold, dvs 31 mill.

 

Dermed synast det som om MS nå legger fleire funksjoner bak betalingsveggen Gold for å presse spillere over på Gold abo. Dvs at Sony igjen kan sette seg ned og tvinne tommeltotter mens MS prater seg ned i dritten. PS4 tilbyr igjen større valgfrihet med fleire funskjoner utan at man er nødt å betale ekstra. Er ikkje rart xbots surner vekk. Trist at MS er såpass press-fokusert og ikkje innser at valgfrihet vil være einaste måten konsollane kan overleve på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det å måtte betale for å bruke netflix (som man å må betale for), og for enkle ting som nettleser, er vel det som skurrer i mine ører.

 

ps+ er allerede god valuta for pengene i dag. Vet ikke om live gold vil være en like god deal. Litt usikker på hvilke frynsegoder man får fra live gold, utover å lov til å bruke en 3.parts tjeneste man allerede betale for.

Lenke til kommentar

Det å måtte betale for å bruke netflix (som man å må betale for), og for enkle ting som nettleser, er vel det som skurrer i mine ører. ps+ er allerede god valuta for pengene i dag. Vet ikke om live gold vil være en like god deal. Litt usikker på hvilke frynsegoder man får fra live gold, utover å lov til å bruke en 3.parts tjeneste man allerede betale for.

 

betale for skype, netflix, tv og en dvr tjeneste som kun støtter 720p 30hz er ikke noen bra deal, ps+ er sinnsykt mye bedre tjeneste enn det xbox noen sinne kommer til å tilby, man får spill man kan bruke så lenge man er medlem + spille online + sinnsykt mange avslag på nye spill og tilleggspakker + psn har digitale spill billigere enn xbox live, så jeg støtter å har støtta ps+ siden det kom....

Lenke til kommentar

Merker at mange surver over at MS krever gold abonement for Netflix. Men ingen nevner at PS3 krever PS+ for å fungere med Viaplay. Hva er forskjellen?

 

1. Hvem bruker Viaplay?

2. Finnes det en egen PS3 Viaplay-app? Som krever PS+?

3. Kan en ikke bruke nettleseren til Viaplay?

 

Edit:

 

Ok, søkte kjapt og fant dette:

 

"For å kunne se innhold fra en Viaplay-pakke behøver du Sonys tjeneste PlayStation®Plus."

http://viaplay.no/devices/playstation3

 

Grunnen til at veldig få opplever dette som et problem sier vel mer om hvor lite Viaplay er brukt.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Spør du meg, så har det ingen betydning hvor mange som bruker A eller B. Poenget er at Sony ikke er bedre enn MS da de kjører samme modellen.

 

Elsker logikken din.

 

Viaplay: Xbox Gold eller PS+.

Netflix: Xbox Gold. PS3/PS4 gratis tilgang.

Nettleser: Xbox Gold. PS3/PS4 gratis.

Online gaming: Xbox Gold. Gratis på PS3. PS+ på PS4.

 

Og bare for diskusjonens skyld:

 

Xbox Music: Xbox Gold

PS3 Vidzone: Gratis

 

Hva slags internettfunksjon har X360/Xbox One for de som ikke har Xbox Gold?

Endret av afterall
Lenke til kommentar

betale for skype, netflix, tv og en dvr tjeneste som kun støtter 720p 30hz er ikke noen bra deal, ps+ er sinnsykt mye bedre tjeneste enn det xbox noen sinne kommer til å tilby, man får spill man kan bruke så lenge man er medlem + spille online + sinnsykt mange avslag på nye spill og tilleggspakker + psn har digitale spill billigere enn xbox live, så jeg støtter å har støtta ps+ siden det kom....

Xbox Live er milevis foran PS+ med det vi vet nå. PS+ har blitt bedre, men har nok fortsatt litt igjen og mangler f.eks Cross Game chat, som Sony riktig nok har lovet skal komme til PS4. I tillegg har ikke MS delt ut brukerkontoer og kredittkortinfo til hackere...

 

Man får spill man kan bruke til odel og eie for alltid på Xbox Live, uansett om du betaler for gold eller ikke (på Playstation får man bruke spillene sålenge man betaler for PS+, og da bare en tidsbegrenset periode, ofte en mnd eller et år), man kan spille online, man får avslag på nye spill, DLC og får spill/DLC tidligere som Gold-medlem, prisene på spill får vi se hva ender på når konsollene kommer. Jeg blir overrasket om spillene blir dyrere på Xbox enn PS4, det er absolutt ikke logisk.

 

 

Elsker logikken din.

Viaplay: Xbox Gold eller PS+.

Netflix: Xbox Gold. PS3/PS4 gratis tilgang.

Nettleser: Xbox Gold. PS3/PS4 gratis.

Online gaming: Xbox Gold. Gratis på PS3. PS+ på PS4.

Og bare for diskusjonens skyld:

Xbox Music: Xbox Gold

PS3 Vidzone: Gratis

Hva slags internettfunksjon har X360/Xbox One for de som ikke har Xbox Gold?

På 360 er det alt annet enn onlinespilling, så avatars, gamerscore, demoer, XBLA-spill, osv er tilgjengelig uten å betale for XBL gold.

Lenke til kommentar

Dette er vell bare en måte å få Xbox Live til å virke mer "attraktivt", for å gjøre så folk føler at de få kronene Xbox Live Gold koster gir enda mer valuta for pengene enn tidligere og ingenting annet.

 

Microsoft vet jo allerede at brorparten av de som vil eie en Xbox One og har interesse av onlinebiten vil mest sannsynlig skaffe Xbox Live Gold uansett for å kunne spille online / multiplayer på konsollen og da har de jo automatisk tilgangen til alle disse tjeneste uansett. Tror nok det er en veldig få reelle tilfeller hvor Xbox One eiere sitter å irriterer seg grønn over at nettbaserte tjenester som Netflix, Skype og lignende krever Live Gold medlemskap da de som har interesse for slike tjenester mest sannsynlig har Live Gold allerede.

 

 

Unntakene finnes jo alltid, men disse er nok villige til å bite i det sure eple å betale for Xbox Live Gold om Skype eller Netflix er en såpass viktig del av konsollen for dem. Det er jo også litt morsomt hvordan folk var så kritiske til Microsoft fordi de hadde et såpass lite fokus på spill ved annonseringen av Xbox One, at det var for mye fokus på TV og andre unyttige funksjoner, men da er det plutselig kritisk at flere av disse funksjonene skal være tilgjengelig gratis og ikke kreve Xbox Live Gold medlemskap, det er jo litt ironisk.

 

 

Ting som Game Recording er jo noe som skriker Xbox Live Gold lang vei, at folk som er seriøse angående recording av spilling og ikke har tilgang til Xbox Live Gold høres uhyre urealistisk ut.

 

 

 

Det eneste jeg stusser litt over på lista her er Netflix, som flere nevner så syntes jeg det er litt latterlig at en slik betalbar tjeneste skal gjemmes bak en ny betalbar tjeneste, og nå du tross alt kan plukke opp streamingbokser til et par hundrelapper som kan kjøre Netflix gratis, samtidig som det kommer innebygget i alle nyere TV-er så virker det som en temmelig absurd ting å ha eksklusivt til Xbox Live Gold. Syntes også det er litt merkelig med Skype, skulle tro at Microsoft hadde stor interesse av at så mange som overhode skal benytte seg av deres Skype løsning og at det er noe som ville bli brukt sterkt i markedsføringen av konsollen da det er noe som ikke bare kan være interessant for mange familier, for de som selv ikke er så interessert i spilling i utgangspunktet samt kan fremheve Kinect 2.0 en del men de kan vell ikke markedsføre det allverden om det krever Xbox Live Gold.

 

 

Virker for meg som Microsoft mer eller mindre gjør alt som er nettavhengig til en Xbox Live Gold greie, noe jeg syntes er greit nok i utgangspunktet men man skulle jo tro at Microsoft etter alle flauser de har prestert de / det siste året på nesten alle fronter (Windows Phone, Windows RT, Xbox One lanseringen, Windows 8 osv..) skulle begynne å trå litt varsommere og ikke virke som en et pengekåt selskap til enhver tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg likte det når microsoft talsmannen ba de som ikke hadde internett om å kjøpe en 360. Fordi det var ærlig. Xbox1 kommer ikke til å være spesielt imponerende uten netttilgang og uten gold abbonement. Microsoft kunne gjerne sagt (men det tør de ikke): "Vil du ikke ha gold? La vær å kjøpe konsollen" Tror tilnærmet lik alle som ønsker seg en xbox one også ønsker seg et gold abbonement. Utenom frimann da som først venter på en awesome tittel som han vil betale fire tusen kroner for å spille offline.

 

Synes det er rart med all klagingen over xbox one. Dvs jeg forstår at mange ikke liker xbox one, men dæven da, kan man ikke bare kjøpe noe annet? PS4 blir sikkert et utmerket alternativ, og hater man PS+ også, så kan man jo kjøpe pc, oya, wii u eller noe annet..

 

Vil du ikke ha gold til din xbox så ender du opp med en amputert konsoll. Dette tror jeg alle vet nå.

Lenke til kommentar

Jeg likte det når microsoft talsmannen ba de som ikke hadde internett om å kjøpe en 360. Fordi det var ærlig.

 

Ærlig? Det var ufin måte å behandle di som var med på å gi MS økonomisk grunnlag for ein ny konsoll.

 

Korleis hadde du likt det om MS hadde snudd på flisa? At XO var laga for di som ikkje ville være kobla opp på nett og at di som ville forsette på internett fekk holde seg til Xbox360?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
betale for skype, netflix, tv og en dvr tjeneste som kun støtter 720p 30hz er ikke noen bra deal, ps+ er sinnsykt mye bedre tjeneste enn det xbox noen sinne kommer til å tilby, man får spill man kan bruke så lenge man er medlem + spille online + sinnsykt mange avslag på nye spill og tilleggspakker + psn har digitale spill billigere enn xbox live, så jeg støtter å har støtta ps+ siden det kom....
Xbox Live er milevis foran PS+ med det vi vet nå. PS+ har blitt bedre, men har nok fortsatt litt igjen og mangler f.eks Cross Game chat, som Sony riktig nok har lovet skal komme til PS4. I tillegg har ikke MS delt ut brukerkontoer og kredittkortinfo til hackere...Man får spill man kan bruke til odel og eie for alltid på Xbox Live, uansett om du betaler for gold eller ikke (på Playstation får man bruke spillene sålenge man betaler for PS+, og da bare en tidsbegrenset periode, ofte en mnd eller et år), man kan spille online, man får avslag på nye spill, DLC og får spill/DLC tidligere som Gold-medlem, prisene på spill får vi se hva ender på når konsollene kommer. Jeg blir overrasket om spillene blir dyrere på Xbox enn PS4, det er absolutt ikke logisk.
Elsker logikken din.Viaplay: Xbox Gold eller PS+.Netflix: Xbox Gold. PS3/PS4 gratis tilgang.Nettleser: Xbox Gold. PS3/PS4 gratis.Online gaming: Xbox Gold. Gratis på PS3. PS+ på PS4.Og bare for diskusjonens skyld:Xbox Music: Xbox GoldPS3 Vidzone: GratisHva slags internettfunksjon har X360/Xbox One for de som ikke har Xbox Gold?
På 360 er det alt annet enn onlinespilling, så avatars, gamerscore, demoer, XBLA-spill, osv er tilgjengelig uten å betale for XBL gold.

Herregud da man, nå må du ta av deg fanboy hjelmen snart, er ikke vits og høre på deg visst du skal forsvare Xbox uansett hvordan vinkel man ser på .

 

For det første cross chat er med ingen vits og nevne det, for det er ingen ulempe lenger, de skal ha det med uansett.

Man får mye mer spill gratis fra Ps pluss og mange mener det er bedre en xbox live. som når man får spill for 5000 kr gratis for bare 400 kr. sikkert enda mer. (Man mister ikke spillene betaler man senere får man spillene tilbake)

 

Nå er det på tide og ta av seg fanboy brillene og innse at Ps network begynner og bli ganske bra.

 

Jeg blir irritert når du går over Ps pluss så enkelt uten og ta med en positiv ting, da er du bare ute etter og lage kvalm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ærlig? Det var ufin måte å behandle di som var med på å gi MS økonomisk grunnlag for ein ny konsoll.

 

Korleis hadde du likt det om MS hadde snudd på flisa? At XO var laga for di som ikkje ville være kobla opp på nett og at di som ville forsette på internett fekk holde seg til Xbox360?

 

Du spurte ikke meg men jeg tar meg den frihet å svarer, hadde XBO vært offline only og de sa at de som ville har nettverk kunne kjøpt 360, da hadde jeg kjøpt ps4...

 

Og vet du hva, jeg hadde vært fornøyd med det valget.

 

Jeg tror dette er hva andau vil fram til, hvis du ikke er fornøyd med en konsoll som krever XBL? Kjøp PS4.

 

Morsomt å se folk som er så hjernevasket at de argumenterer for å betale for gratis tjenester... Det er de samme folka som bytter en femtilapp mot en tier fordi den skinner å ser ut som gull..

 

Hvis man betaler for en tjeneste er den ikke gratis...logikk 101

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...