Gå til innhold

Flere av Xbox Ones største funksjoner vil koste penger (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærlig talt altså... Folk må jo være komplett idiot for å velge en konsoll foran en PC. Å betale for ting som er gratis, frivillig underkaste seg restriksjoner, betale 8-900kr for et spill osv osv

 

Virkelig? 800-900kr for et spill? Kan du gi meg et eksempel på et spill som koster dette?

Lenke til kommentar

Det går jo rykter om at 1/3 del av alle Xbox 360 som er solgt aldri er registrert online, om dette er tilfellet, så syns jeg de risikere å miste en stor markedsandel ved å pushe på slik, noen som har hørt lignende?

 

Om de ikke er registrert online, ville de heller aldri har brukt noen av disse tjenestene, så da er det jo status quo for deres del :)

Lenke til kommentar

Må fremdeles ikke betale for å gjøre det. Dette var vel snakk om at de legger mange tjenester bak paywallen. Aktivering av Forza er ikke en av de.

 

Noe jeg heller aldri hevdet. Jeg siktet simpelthen til at for alle de som aldri har nett på Xboxen sin (sannsynligvis noe mindre enn 1/3 denne generasjonen, men fortsatt et høyt nok antall til at det spiller en rolle), så vil Forza da være ubrukelig.

Lenke til kommentar
betale for skype, netflix, tv og en dvr tjeneste som kun støtter 720p 30hz er ikke noen bra deal, ps+ er sinnsykt mye bedre tjeneste enn det xbox noen sinne kommer til å tilby, man får spill man kan bruke så lenge man er medlem + spille online + sinnsykt mange avslag på nye spill og tilleggspakker + psn har digitale spill billigere enn xbox live, så jeg støtter å har støtta ps+ siden det kom....
Xbox Live er milevis foran PS+ med det vi vet nå. PS+ har blitt bedre, men har nok fortsatt litt igjen og mangler f.eks Cross Game chat, som Sony riktig nok har lovet skal komme til PS4. I tillegg har ikke MS delt ut brukerkontoer og kredittkortinfo til hackere...Man får spill man kan bruke til odel og eie for alltid på Xbox Live, uansett om du betaler for gold eller ikke (på Playstation får man bruke spillene sålenge man betaler for PS+, og da bare en tidsbegrenset periode, ofte en mnd eller et år), man kan spille online, man får avslag på nye spill, DLC og får spill/DLC tidligere som Gold-medlem, prisene på spill får vi se hva ender på når konsollene kommer. Jeg blir overrasket om spillene blir dyrere på Xbox enn PS4, det er absolutt ikke logisk.

 

Viss du sjekker litt i priser på xbl og psn så er psn billigere på spill, dette er en av grunnene til at jeg alltid kjøper digitalt på psn og ikke xbl, å psn har bedre online siden de ikke har alle de amerikanske skrikungene som kaller alle gay, looser og div andre barnslige ting + psn er ikke noe spes dårlig på servere den dag i dag, og cross chat for meg er bare en gimmik som er frustrerende...

 

Cross chat kommer til ps4 og var ikke på ps3 pga minnebruken ble for høy å adde etterpå, de spilla man får på xbl gratis er jo bare gamle spill alle har spilt eller fortsatt eier, å pers hadde ikke jeg noen nfo eller kredittkort som ble delt på nettet under hackinga så brydde meg lite, men gidder ikke forklare en blind xbox fanboy noe mer, jeg har vert eier av både ps og xbox siden dag 1, men for min del er xbox noe jeg aldri kjøper igjen, de få spilla som kommer som eksklusive på xbox er ikke verdt alt tullet til ms, så skipper xb-one i håp om at de gjør det bedre neste generasjon...

 

Og anngående de at sony lyver er bare xbox fanboy stuff som er laga av misunte xbox skrikunger, at sony ikke leverte så bra innefor grafikk i starten har ikke så mye med sony å gjøre, det er spillutviklere som lager spilla + det sony sa på e3 i 2005 er jo ikke i nærheten av alle løgner ms serverte oss fra x-one annonseringa til nå..

 

Men nokk om dette eneste jeg kan si er gå for den konsollen som har de spilla du liker, å ikke gjør hva alle andre gjør....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ærlig talt altså... Folk må jo være komplett idiot for å velge en konsoll foran en PC. Å betale for ting som er gratis, frivillig underkaste seg restriksjoner, betale 8-900kr for et spill osv osv

I'm one of the idiots. Velger tilogmed av å til å kjøpe spillene til både pc og konsoll. Og noen sjangre kun til pc og enkelte sjangre kun til konsoll.

Lenke til kommentar

Helt enig Harepuz, for oss som er vant til xbox var vel dette knapt en nyhet. Uten gold medlemskapet er ikke xbox 360 mye å skryte av heller. Personlig så gjør det meg ingenting, skal man liksom ta seg råd til å investere i xbox one, uten gold medlemskap? Tror svært få er i denne målgruppen

 

Å kjøpe en spillkonsoll hvert sjuende (?) år til skarve 4-5k kroner er vel neppe noen "investering". Men litt komisk å se på en abonnement-tjeneste som helt normalt å greit, når den inneholder banale ting som burde vært gratis.

Lenke til kommentar

Herregud da man, nå må du ta av deg fanboy hjelmen snart, er ikke vits og høre på deg visst du skal forsvare Xbox uansett hvordan vinkel man ser på .

 

For det første cross chat er med ingen vits og nevne det, for det er ingen ulempe lenger, de skal ha det med uansett.

Man får mye mer spill gratis fra Ps pluss og mange mener det er bedre en xbox live. som når man får spill for 5000 kr gratis for bare 400 kr. sikkert enda mer. (Man mister ikke spillene betaler man senere får man spillene tilbake)

 

Nå er det på tide og ta av seg fanboy brillene og innse at Ps network begynner og bli ganske bra.

 

Jeg blir irritert når du går over Ps pluss så enkelt uten og ta med en positiv ting, da er du bare ute etter og lage kvalm.

Forsvarer ikke Xbox "uansett vinkel", bare nøyanserer bildet litt.

 

Cross Game Chat er et absolutt must. At du sier det er "ingen vits" er idioti, og det er på tide Sony får det på plass.

 

Man får ikke "mye mer spill gratis", man får akkurat like mye. Om spillene er bra eller ikke kan man diskutere i evigheten, men man får AAA-titler hos begge.

 

Om man ikke betaler for PS+ får man ikke tilgang til spillene man har "fått" gratis. På Xbox Live får man beholde spillene til evig tid, uansett om man betaler for Xbox Live Gold eller ikke. På PS+ er det vanligvis tidsbegrensning på hvor lenge du får adgang til spillet, du får altså bare låne det. På Xbox Live får du ha det for evig.

 

 

Viss du sjekker litt i priser på xbl og psn så er psn billigere på spill, dette er en av grunnene til at jeg alltid kjøper digitalt på psn og ikke xbl, å psn har bedre online siden de ikke har alle de amerikanske skrikungene som kaller alle gay, looser og div andre barnslige ting + psn er ikke noe spes dårlig på servere den dag i dag, og cross chat for meg er bare en gimmik som er frustrerende...

Cross chat kommer til ps4 og var ikke på ps3 pga minnebruken ble for høy å adde etterpå, de spilla man får på xbl gratis er jo bare gamle spill alle har spilt eller fortsatt eier, å pers hadde ikke jeg noen nfo eller kredittkort som ble delt på nettet under hackinga så brydde meg lite, men gidder ikke forklare en blind xbox fanboy noe mer, jeg har vert eier av både ps og xbox siden dag 1, men for min del er xbox noe jeg aldri kjøper igjen, de få spilla som kommer som eksklusive på xbox er ikke verdt alt tullet til ms, så skipper xb-one i håp om at de gjør det bedre neste generasjon...

Og anngående de at sony lyver er bare xbox fanboy stuff som er laga av misunte xbox skrikunger, at sony ikke leverte så bra innefor grafikk i starten har ikke så mye med sony å gjøre, det er spillutviklere som lager spilla + det sony sa på e3 i 2005 er jo ikke i nærheten av alle løgner ms serverte oss fra x-one annonseringa til nå..

Men nokk om dette eneste jeg kan si er gå for den konsollen som har de spilla du liker, å ikke gjør hva alle andre gjør....

"Psn har bedre online" hehe

Jeg har ikke vært plaga med whiny boys på XBL, men så spiller jeg heller ikke CoD. Uansett så får man (virker det som) en langt bedre matchmaking-tjeneste på Xbox One, så det kan jo bedre situasjonen om det er et problem.

 

Cross Game Chat er en gimmick som bare er irriterende? Vet du hva det går ut på? :D

 

Du vet at det er magasinet Wired du kaller for fanboys?

Jeg skulle ikke gå for noen konsoller, har så sjelden tid til slikt, men etter å ha sett lineupen til MS på E3 ble jeg delvis omvendt og har faktisk lyst til å kjøpe en.

Lenke til kommentar

Ærlig talt altså... Folk må jo være komplett idiot for å velge en konsoll foran en PC. Å betale for ting som er gratis, frivillig underkaste seg restriksjoner, betale 8-900kr for et spill osv osv

 

Fritak fra restriksjoner er vel strengt tatt det eneste som gjør konsoll verdt å kjøpe fremfor PC. Muligheten til å bytte, låne og selge spillene sine er fleksibilitet PC ikke har hatt på lenge. For å ikke snakke om alle spillene som aldri ser dagens lys på PC, og spill som utsettes i det uendelige, for eksempel GTA.

 

Å kjøpe en konsoll med de restriksjonene Xbox One i utgangspunktet skulle ha er helt uaktuelt framfor en PC.

Lenke til kommentar

Cross Game Chat er en gimmick som bare er irriterende? Vet du hva det går ut på?

 

Cross Game Chat er når du chatter med dine venner mens du spiller forskjellige eller samme spill, å for min del å chatte med noen mens jeg spiller andre spill er irriterende siden jeg har alvorlige konsentrasjonsproblemer, blir kanskje bedre når jeg får starta med ritalin neste uke, men uansett så ser ikke jeg noen som helst fordel med å chatte med noen som spiller andre spill...

Ikke bare cod som er fullt av amerikanske drittunger på xbox live, det gjelder så å si alle spill man kan spille online på xbox, og siden 70% av spilla til neste generasjon mest sannsynlig baserer spilla på online/mmo og div andre onlinetjenester så skipper jeg xone for min del, gow og halo er rett å slett ikke så bra at jeg gidder bruke 4000kr på en konsoll, men viss du vil ha en så skal ikke jeg nekte deg, men for min del er ps4 bedre valg ;) blir jeg lei ps4 så har jeg pc`en stående :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Drittunger er det fullt av både på PSN og XBL og må være et av de dårligste argumentene for hvilken konsoll du skal velge. Da kan du like greit droppe begge. Forskjellen er vel at siden X360 kom med mic, er det mange flere som kan hyle over XBL. Heldigvis kan folk mutes.

Derimot får du igjen i tifold med meldinger på PSN. Jeg er faktisk imponert over innsatsen folk legger i å skrive hatmeldinger over PSN. Hatmeldinger og spamming av game invites, welcome to PSN.

Endret av Konamixx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du bør sjekke hva det koster å leie servere, det koster dem store summer å drifte en serverpark med dedikerte servere. XBL Gold har mange millioner mennesker som betaler hver måned for å spille online og gjennomgangstonen er at tjenesten er svært bra og verd pengene.

 

Har aldri påstått at det er gratis å leie servere. Samtidig tviler jeg på at XBLGold har så mange brukere fordi folk liker å betale ekstra.

 

Jeg har til dags dato ikke sett noen MP servere satt opp av Microsoft (hvor dem ikke er publisher), og jeg liker ikke å betale Microsoft for å spille på andres servere. Ett godt eksempel på dette var SSX, hvor en hadde en mengde onlinefunksjoner som rett og slett slutter å fungere når en dropper XBL Gold.

 

Det er ikke Microsoft som drifter serverne, de betaler ikke internettlinja mi, og de betaler ikke ISP'ene for å route trafikken min. I de verste tilfellene har spillene P2P matchmaking, hvor det knapt er dedikerte servere. Der betaler den som blir host for driftingen av "serverne".

 

Hadde MS/Sony droppet kravet om betaltjeneste for MP og gjort noe lignende som PS+ (som jeg for øvrig har per dags dato), hadde jeg ikke hatt noe mot det.

Endret av Judgement
Lenke til kommentar

Når MS går hardt ut med å markedsfører hvilke supere funksjoner de har i konsollen sin og gjemmer mesteparten av dem bak en paywall, da skurrer det hos meg.

Spesielt med applikasjoner som man betaler allerede abonnement på fra før og appene er tilgjengelig gratis på PC, telefoner osv er egentlig bak mål.

 

Å kjøpe et spill til fullpris ala Battlefield eller COD som er mer eller mindre MP spill og i tillegg betale for å spille online har jeg heller ikke helt hatt sansen for..

Fikk en liten nesestyver fra Sony der.

 

Men alt i alt blir det nok PS4 for min del i første omagang. Foreløpig er det de som har den beste pakka for mitt bruk

Lenke til kommentar

Når MS går hardt ut med å markedsfører hvilke supere funksjoner de har i konsollen sin og gjemmer mesteparten av dem bak en paywall, da skurrer det hos meg.

Spesielt med applikasjoner som man betaler allerede abonnement på fra før og appene er tilgjengelig gratis på PC, telefoner osv er egentlig bak mål.

 

Å kjøpe et spill til fullpris ala Battlefield eller COD som er mer eller mindre MP spill og i tillegg betale for å spille online har jeg heller ikke helt hatt sansen for..

Fikk en liten nesestyver fra Sony der.

 

Men alt i alt blir det nok PS4 for min del i første omagang. Foreløpig er det de som har den beste pakka for mitt bruk

 

Microsoft har trolig satt seg som mål å prøve å få flest mulig til å tegne gullabonnement. Det kan virke som de blir å lage masse spill som krever en konstant nettforbindelse for at de i det hele tatt skal fungere. De har allerede hintet til at Crackdown 3 og neste Halo blir å være enten MMO, eller ta i bruk "cloud computing". Det er ikke engang mulig å spille ferdig karrièremodusen til Forza 5 uten å koble seg til nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...