Gå til innhold

Nye NSA dokumenter fra Snowden - XKeyscore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Dersom dette er prisen jeg må betale for trygghet mot terrorisme - "So be it!"

 

Så de ABB før han slo til? Eller Boston bomberne? Eller hva med London bombene? Alle disse programmene var oppe og gikk på den tiden? Men likevel, så blir man ikke fanget opp, tiltross for at vi skal få «økt» sikkerhet??

Lenke til kommentar

Dersom dette er prisen jeg må betale for trygghet mot terrorisme - "So be it!"

Hvorfor er trygghet mot terrorisme så viktig?

 

EDIT: Det var et seriøst spørsmål. Hvorfor prioriterer man ikke forskning på sykdommer som dreper i mye større mengder?

 

EDIT2: Det er ikke en LITEN mulighet for at total overvåkning av hele samfunnet pga. terrorisme, bare er et skalkeskjul for å få et jerngrep om befolkningen? Nei, selvfølgelig ikke. Dette er krigen mot terrorisme!

 

Et annet fornuftig tiltak ville være å henrette 50% av befolkningen. Da synker terrortrusselen med 50%. 50%! - "So be it!"

Endret av Flatlus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skremmende. Men bildet snowden tegner trenger ikke være så dystert som man skulle tro. Vi kjenner ikke regelverket for hva NSA innad har lov til å gjøre, selv om de har muligheten til det via programmene sine.

 

For alt vi vet finnes det en etisk komite som behandler dette regelverket, og legger bånd på forskjellig typer overvåkning, og tillater det i enkelte tilfeller.

 

Poenget er at vi vet ikke hva NSA gjør, bare hva de har mulighet til. Dette tegner et litt ensidig bilde, uten at noen har tatt noen særlig stilling til den andre siden av mynten.

 

Les denne: http://www.dagbladet...m/usa/28471215/

 

Dette tegner et ganske annet bilde.

Endret av McDuck_
Lenke til kommentar

Ja, artikkelen får ikke fram at USA torturerer 'whistleblowere' og sørger for at de blir isolert. For meg er det en logisk brist mellom dette og Keith Alexander sitt forsøk på å skildre et symbioseforhold mellom NSA og 'hackere'.

 

Ikke glem at Snowden har brutt amerikansk lov på det groveste, og har forårsaket et massivt slag til amerikansk etteretning.

 

EDIT: mulig jeg misforstod

Endret av McDuck_
Lenke til kommentar

Dersom dette er prisen jeg må betale for trygghet mot terrorisme - "So be it!"

 

Hvilken terrorisme?

 

Hvorfor finnes terrorismen?

 

Hva dreper flest mennesker i Norge:

Muslimske terrorister eller bier, humler og veps?

 

Hvor mange mennesker blir overvåket, kidnappet og torturert i forhold til hvor mange mennesker som blir reddet fra terrorisme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så de ABB før han slo til? Eller Boston bomberne? Eller hva med London bombene? Alle disse programmene var oppe og gikk på den tiden? Men likevel, så blir man ikke fanget opp, tiltross for at vi skal få «økt» sikkerhet??

 

Husk at media fokuserer på det negative. Det skrives ikke meget om terror som blir forhindret.

Lenke til kommentar

Dette er folkeopplysning om en totalovervåkning av samfunnet. Overvåkningen er et grovt brudd på amerikansk lov.

 

Overvåkning er ikke et grovt brudd på amerikansk lov, det tillates i alle land og står i amerikansk grunnloven. Overvåkning tillates når man finner "probable cause" og hva er "reasonable". FISA dommerne mener ingen bryter grunnloven hittil. Flere har andre meninger selvfølgelig. Enighet finnes ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...