Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Blackvue er vel neppe mest "bang for buck", men heller flaggskipet. Har hatt 400 og har nå 500 i min bil og er strålende fornøyd. Kjøpte også PowerMagic-boksen som er koblet til permanent strøm i bilen. Den overvåker batterinivå og skrur av BlackVuen om spenningen blir for lav. Alt av kabler var skjult under taktrekk, deksel på A-stolpe og PowerMagic-boksen bak spilleren i midtkonsollen. Har ikke rukket å installere alt permanent i den nye bilen enda, men får vel tid til det snart.

 

Ellers, så er WiFi guds gave til dashcams. Det er for mye pes å ta ut minnekort, finne fram adapter til USB eller SD-kortleser, koble det til PCen, kopiere ut klippet du ville ta vare på, huske å sette kortet tilbake i kameraet neste morgen, osv osv. Med WiFi er det bare å starte BlackVue-appen, finne klippet du vil ha og lagre det på mobilen. Ingen demontering eller tøys med minnekort nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evt. kan man ha en liten microusb-minnekortleser til et par dollar liggende i bilen som kan kobles til mobiltelefonen, om man ikke ønsker å betale mye ekstra for litt ekstra funksjkonalitet. Det er jo ikke så veldig ofte man har behov for å ta vare på opptakene, normalt sett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

^ ikke så lett å lese skiltnummer da.

Også huske på at filmklipp blir ofte noe ekstra mer uklare når man laster opp på youtube enn når man ser orginalfilmene.

 

Dashcams er jo hovedsaklig for biler som kjører i deg forfra osv, så da får man jo uansett skilt nr i de fleste tilfellene. :)

Lenke til kommentar

Bestilte meg akkurat 2 stk av denne her:

http://www.ebay.com/itm/261162387868

 

Under 25kr stk, gratis frakt og virker å være veldig riste-fri (som dem også sier: "Vibration free design")

Virker å være perfekt for kamera i bilen :)

$T2eC16VHJGkE9no8h,REBRRBMz)mS!~~60_3.JPG

 

Da kan jeg allerede nå fortelle deg at den der vibrerer rabiat mye. Jeg har akkurat den samme, og den vibrerte så jeg fikk wobling på filmen. Bare bla noen sider tilbake til youtube-videoen jeg postet, så ser du.

Lenke til kommentar

Da kan jeg allerede nå fortelle deg at den der vibrerer rabiat mye. Jeg har akkurat den samme, og den vibrerte så jeg fikk wobling på filmen. Bare bla noen sider tilbake til youtube-videoen jeg postet, så ser du.

Har sett videoen din, er du sikker på at det er vibrering mellom bilklass og kamera?, (og ikke kamera i forhold til omgivelser)

 

Har du forresten noen andre fester å anbefale som fungerer bedre?

Lenke til kommentar

Har sett videoen din, er du sikker på at det er vibrering mellom bilklass og kamera?, (og ikke kamera i forhold til omgivelser)

 

Har du forresten noen andre fester å anbefale som fungerer bedre?

 

Ja, jeg er helt sikker. Løste det greit med en nøye plassert og brettet papirbit.

 

Har ikke kommet meg rundt til å teste noen andre. Men hadde et litt annet type feste til en Galaxy Tab, og det var veldig sterkt og stabilt, husker dog ikke navnet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er helt sikker. Løste det greit med en nøye plassert og brettet papirbit.

 

Har ikke kommet meg rundt til å teste noen andre. Men hadde et litt annet type feste til en Galaxy Tab, og det var veldig sterkt og stabilt, husker dog ikke navnet.

hvor er svakheten på denne holderen? (pappirbiten)
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, jeg er helt sikker. Løste det greit med en nøye plassert og brettet papirbit.

Har ikke kommet meg rundt til å teste noen andre. Men hadde et litt annet type feste til en Galaxy Tab, og det var veldig sterkt og stabilt, husker dog ikke navnet.

hvor er svakheten på denne holderen? (pappirbiten)hvor er svakheten på denne holderen? (pappirbiten)

Bump, hvor la du pappirbiten? sliter noe med de samme problemene, dog bare i høy fart.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...