Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev lenger oppe at lyd ikke er med. Men der tok jeg feil. Hørte akkurat en samtale på tysk om en skøyteledning og noe verktøy... BTW, så regnet det i Tyskland i går! Legg merke til at du hører kamera sier i bilen at cloud er tilkoblet akkurat i det du kommer inn.

 

Det er ikke simort i kameraene. Derfor er det mest live-film fra parkerte biler. Men det er alltid et par biler i fart også å følge med. Disse må  nok ha Wifi-internett ombord i kjøretøyet.

Lenke til kommentar

Noen som har DOD LS460W eller lignende relativt stort dashcam? Har nylig handlet og er litt usikker på hvor jeg skal plassere det. Får ikke plass bak speilet, må ganske langt ut på siden. Hvor strenge er evt. poltiet om en blir stoppet og det er plassert rett under speilet eller på siden så en akkurat ser hele skjermen mens en sitter i kjørestilling? Trodde egentlig ikke det var lov å plassere noe som minsket synsfeltet, men litt gjør kanskje ikke noe...

 

Gleder meg forøvrig veldig til å få gang på det, har sett så mye stygg kjøring i det siste her i distriktet og regner med at det bare er ett tidsspørsmål før jeg får virkelig bruk for kameraet...

Lenke til kommentar

Bruk foten med tape i stedet for foten med sugekopp, da kan du feste kameraet på den folierte kanten på ruta, lengre opp.

Takk for svar.

 

Syns fortsatt det ble litt langt ute på kanten og mye mer synlig utenfra og innenfra enn håpet. Skulle sikkert undersøkt nærmere angående størrelse og plass bak speilet. Ser at Blackvue sine kameraer er en god del mindre og sitter nærmere ruta..

 

Men, men, nå er det hvertfall installert og ledningen er gjemt nokså godt så den er lite synlig bortsett fra der den kommer ut under hanskerommet.

 

Legger ut bilde senere så kan du/dere se hva jeg mener, om det er interessant. . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann. Tar dere med dere kameraet (eller legger det i hanskerommet) når dere parkerer bilen utenfor hjemmet? Jeg er strengt oppdratt til å ikke engang la en 5-kroning ligge synlig i bilen da folk knuser ruta for den minste ting. Om man har et sprekt lite kamera i frontruta kan jo en skurkovic la seg friste. 

Lenke til kommentar

Heisann. Tar dere med dere kameraet (eller legger det i hanskerommet) når dere parkerer bilen utenfor hjemmet? Jeg er strengt oppdratt til å ikke engang la en 5-kroning ligge synlig i bilen da folk knuser ruta for den minste ting. Om man har et sprekt lite kamera i frontruta kan jo en skurkovic la seg friste. 

 

Tanken var det når jeg kjøpte det, men det ble med to ganger elns. Parkerer i fellesanlegg og det har fått være i fred til nå

Lenke til kommentar

Har ikke satt den i public og alt er sikret. Har den med front og bak fra Blackwue DR650. Filmet kjøreturen til jobb i dag, men ikke noe spennende på opptaket. Signalkabel til bakkamera er lagt i taket og brukt Power Magic pro så har blitt mye kabler å legge opp. På vei fra jobb om noen timer kan det hende jeg fanger opp noe snacks ;) .

 

post-106937-0-34827500-1467155485_thumb.jpg

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...