Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

 

Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn...

Hatt mye tull med Blackvue. hovdsaklig SD kort issues.

Har lagd en egen av\på bryter til kameraet.

 

Fikk mitt Thinkware F770 idag, så blir spennende. blir vel montert i helgen, da det er hardwiring på det. ikke vanlig 12v :)

 

 

Dvs...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn...

Hatt mye tull med Blackvue. hovdsaklig SD kort issues.

Har lagd en egen av\på bryter til kameraet.

 

Ja jeg har faktisk tenkt på å gjøre det samme selv. Spesielt nå som det virker som kontakten er blitt litt slitt, og den må settes inn på en "spesiell måte" for at den skal få strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn...

Hatt mye tull med Blackvue. hovdsaklig SD kort issues.

Har lagd en egen av\på bryter til kameraet.

 

Fikk mitt Thinkware F770 idag, så blir spennende. blir vel montert i helgen, da det er hardwiring på det. ikke vanlig 12v :)

 

 

Dvs...?

 

At motsatt ende av ladekabelen har to ledningsender, i stedet for sigarettennertilkobling antageligvis.

Lenke til kommentar

At motsatt ende av ladekabelen har to ledningsender, i stedet for sigarettennertilkobling antageligvis.

Jepp.

 

ThinkWare 770 har 3. Så de må tilkobles sikringsboksen i bilen. Den ene skal ha strøm heletiden, mens den andre (gule) skal kun få strøm når bilen starter. eller noe slikt.

 

Man kan få Thinkware med vanlig 12v også, men da vil ikke parkmodus fungere (etter hva jeg har fått med meg).

Lenke til kommentar

 

Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn...

Hatt mye tull med Blackvue. hovdsaklig SD kort issues.

Har lagd en egen av\på bryter til kameraet.

 

Fikk mitt Thinkware F770 idag, så blir spennende. blir vel montert i helgen, da det er hardwiring på det. ikke vanlig 12v :)

 

 

Montert og testet det enda?

Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn...

Hatt mye tull med Blackvue. hovdsaklig SD kort issues.

Har lagd en egen av\på bryter til kameraet.

 

Fikk mitt Thinkware F770 idag, så blir spennende. blir vel montert i helgen, da det er hardwiring på det. ikke vanlig 12v :)

 

 

Montert og testet det enda?

 

Nei, tenker jeg får gjort det nå til helgen. :)

Lenke til kommentar

Montro om Thinkerware F770 støtter 256GB minnekort uoffisielt? Om 128GB fungerer, burde vel 256 også fungere mtp det er samme standard som brukes?

 

Men ja, ser ut som du fant en billigere F770 enn jeg. Betalte vel rundt 3500kr (inkl frakt\mva) på ebay.

 

Litt usikker på om F750 har speed på skjermen. I en review så sa de at det kun var i softwaren (på pc), men andre filmer jeg så igjen så det ut som de hadde speed på skjerm. Så mulig det er en nyere firmware som har gitt dette (eller om jeg kanskje blandet det med F770 klipp.

 

For all del, mulig jeg tar feil når det kommer til båndbredde med 2 kameraer. 2 kameraer krever så klart mer cpu kraft i kameraene, men så vidt meg bekjent blir det ikke bedre bilde om man deaktiverer kameraet bak. Mulig det er en sperre i firmwaren som setter begrensninger på båndbredden.

Husker det var\er en firmware til Blackvue Dr550  hvor de åpnet opp for mer båndbredde (uoffisiel\hacket firmware).

 

https://dashcamtalk.com/forum/threads/thinkware-f770.19412/page-2#post-255174

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Noen andre som sliter med at Blackvue`en ikke takler minusgrader? Den lyser bare grønt konstant når det er kaldt ute, så jeg må dra ut ledningen og kople den inn igjen når det er blitt varmt i kupeèn...

Hatt mye tull med Blackvue. hovdsaklig SD kort issues.

Har lagd en egen av\på bryter til kameraet.

 

Fikk mitt Thinkware F770 idag, så blir spennende. blir vel montert i helgen, da det er hardwiring på det. ikke vanlig 12v :)

 

 

Montert og testet det enda?

 

Da har jeg omsider fått det satt opp.

Var forsåvidt veldig enkelt. Bare litt arbeid med bakdøra på bilen, men gikk greit :)

 

Bare testet det litt ikveld, så er ingen dom enda, men så langt må jeg si meg veldig fornøyd.

 

Når jeg starter bilen  etter at den har stått parkert, så forteller den meg hvor mange "incident" som har oppstått. Noe jeg synes er veldig greit.

Så om noen kommer borti bilen mens den står parkert, så vil den logge dette og si ifra når jeg starter bilen.

 

Ellers, så har jeg stilt inn slik at kameraet skal skru seg av om volten på batteriet faller under 12.3 (eller 12.2 husker ikke:P).  Veldig mange greie funksjoner som kan styres fra appen.

 

Har ikke funnet noen umiddelbare ulemper enda, annet enn at programvaren til PC laster inn filmene ganske tregt. eller filmene kommer med en gang men "Loading GPS information" holder på en god stund. Mulig det er brukerfeil fra min side.

Utover det så ser PC klienten litt "proffer" (penere) ut enn Blackvue sin variant.

Kan sjekke iløpet av uken om jeg kan feste blackvue kameraet vedsiden av Thinkware, slik at man ser forskjellen på nøyaktig samme strekkning litt enklere.

Men tror bildet er så si likt. ikke veldig store forskjeller meg bekjent (anent en bak kamera, som er betydelig mye bedre på Thinkware da det har full hd med mye mer bitrate enn blackvue).

 

kommer med oppdatering etterhvert! :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Testet overføring fra dashcam til mobil?

nei, det har jeg ikke fått testet. har feber nå så skal teste litt mer når jeg føler meg bedre.

 

Testet og spille av en film direkte, men da trengte jeg "MXPlayer" fra app store. dette var jeg riktignok klar over før jeg gikk til innkjøp

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for tipset, men...

 

På det bakre kameraet, Blackvue 650, er det ikke nok plass. Vinkelen lar seg ikke justere.

 

Noen som har opplevd det samme? Blir vel ustødig hvis jeg skal bygge det ut 3-4 mm.

Endret av Hårek
Fjernet helt unødvendig sitat av video
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...