Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

 

Om jeg får tid i denne uken så kan jeg sette opp Blackvue 550 vedsiden av så ta opptakk på samme vei\samtidig for kvalitetsforskjeller.

Har vanlig parkeringsmodus også :) (Dvs vanlig opptak ved bevegelse\sensor utløsning)

 

 

Gleder meg til å høre resultatet av den testen.

 

Hvordan er følsomheten på p-mode? Fungerer det like "bra" som hos Blackvue?  :eek:

 

Tenker du da på da om noen kommer borti bilen, eller bevegelser forran kameraet?

Bevegelser tar den uten problemer.

 

Når jeg lukker døren på bilen så 'beeper' kameraet når den er i park modus, som indikerer at den oppdager at noen er borti den, så det ser ut til å fungere greit. men har ikke gjort noen omfattende test av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er bevegelser rundt bilen jeg tenker på.

 

Hvordan er du parkert og hvor mye filmes om natten?

 

Jeg synes Blackvue er altfor sensitiv.

 

Jeg er parkert utenfor et borettslag, så er litt biler her men ikke veldig mye.

Nå har jeg justert sensitivitete ned en del slik at den ikke skal ta med seg små bevegelser ol, som ser ut til at det fungerer. men har ikke fått gjort store tester på dette heller.

i Appen så kan man velge (til en viss grad) hvor mye av SD-kortet som skal gå til parkeringsmodus.

 

IbqCVXb.png

 

Når man starter bilen, så sier den ifra hvor mange ganger bevegelsessensoren har aktivert. For min del er det som regel "Over 10", da det er litt 'trafikk' både utenfor og på arbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Registrerte meg og sjekket pris på frakt nå, 7 euro. Så totalt blir det 56 euro for begge.

 

Nesten 800 kr med moms- og tollgebyr, litt stivt da :p

 

Men hvis man kjøper 1 og 1 så blir det 296,- per bestilling med frakt, og da slipper man unna moms og toll.

 

Så da blir det jo ikke så galt alikevel i forhold til de andre du snakka om, og da slipper man jo printe feste :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Thinkware 770 bestilt. Får den ikke før om ca 2 uker. Noen som har forsøkt dette minnekortet i den? https://www.komplett.no/product/844556/mobil/minnekort/micro-sd/samsung-microsd-kort-evo-128gbDrt

Ser ut som et greit minnekort ja. Bruker 64GB for øyeblikket i min, men må nok opp i 128 eller 200 dersom det lar seg gjøre.

 

Venter på at en kar på dashcamtalk skal fullføre en test med 200GB kortet. Kameraet oppdager minnekortet, og har allerede skrevet over 150GB til det, men var en annen kar som mente på at kameraet kanskje ikke ville overskrive mer enn 64GB når kortet var fult..

så vi får se :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestile de CPL-filterne jeg :)

 

Ser ut som et greit minnekort ja. Bruker 64GB for øyeblikket i min, men må nok opp i 128 eller 200 dersom det lar seg gjøre.

 

Noen spesiell grunn til det? Dersom det skjer noe, henter du vel ut opptak med en gang?

 

Eller tenker du at det kan oppstå skader du ikke legger merke til før lenge etter?

 

Hvor lenge lagres opptak før de overskrives, med alt på maks av oppløsning/bitrate/fps/kvalitet med ditt 64GB? :)

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestile de CPL-filterne jeg :)

 

Ser ut som et greit minnekort ja. Bruker 64GB for øyeblikket i min, men må nok opp i 128 eller 200 dersom det lar seg gjøre.

 

Noen spesiell grunn til det? Dersom det skjer noe, henter du vel ut opptak med en gang?

 

Eller tenker du at det kan oppstå skader du ikke legger merke til før lenge etter?

 

Hvor lenge lagres opptak før de overskrives, med alt på maks av oppløsning/bitrate/fps/kvalitet med ditt 64GB? :)

 

 

Er vel egentlig flere grunnet. Blant annet:

 

Er jo 2 full hd kameraer, så fyller opp kortet veldig fort (er vel rundt 160mb pr minutt for bak\forran). Skulle du som du nevner, oppstå en skade som jeg ikke ser før en stund etter så kan jeg gå tilbake.

Jeg regner med kortet 'slites' ut tregere om det er større lagringskapasitet(?). Ellers kan jo kameraene være vitne til noe jeg selv ikke oppdager mens jeg kjører, hvor det eksempelvis kommer en etterlysning i lokalavisa eller noe sånt :p

Lenke til kommentar

 

 

Det er vel verdt å legge merke til:

 

Samsung SD Cards and Micro SD Cards are not intended to be used for continuous recording purposes for example, in surveillance systems such as a car-black box. The reason for this is because the card may fail with constant and obsessive reading and writing. They are not designed to be constantly and continuously written to.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Heh. virker litt overkill :p men er nok scenarioer hvor dette er kjekt. dog litt dyrt med 2 kamerapakker :p

 

Lurer litt på hvordan feste og kabelføring blir. Kan jo ikke sette de på bakdørene, hvis det regner f.eks. blir de jo våte når man åpner døra. Og vinduet skal gå an å kjøre ned. Og er ikke noe sted å gjemme kabelen ned til gjennomføringen. :p

 

Har dere lyd på kamera?

 Har ikke hatt det til nå, men tror jeg skal begynne med det når jeg får det nye. Kan jo være kjekt om noen f.eks. kommer bort til bilen og truer deg eller noe.

 

Vurderer å bestille dette men havner så tett oppunder tollgrensen at jeg er litt usikker:

http://www.mymemory.co.uk/Micro-SDXC/Samsung/Samsung-128GB-Evo-Micro-SDXC-UHS-I-U1-Class-10-with-Adapter---48-MB_s

 

Det har fått gode tilbakemeldinger på bruk i F770. Det som heter Pro+ derimot bør man ikke bruke.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...