Gå til innhold

Microsoft legger reklame direkte inn i Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8.1 blir en gratis oppdatering til windows 8.

Om noen måneder vil du få 8.1 når du kjøper "Windows 8" - da er det ikke gratis lenger.

 

(Det er akkurat som med Service Packs; men nye koster i Microsoft kan vel ikke bruke de samme ord & uttrykk som forgjengerne. Ikke det at Microsoft er alene om det.)

Lenke til kommentar

Høres ut som jeg er det eneste på forumet som er positivt til dette. Microsoft har jo blitt vippet av tronen av både Google og Apple, så nå må de jo gjøre noe for å få inntekter.

 

Hvis søkeresultatet er relevant har jeg ikke noe imot å få "reklame". Det spørs helt hvordan de implementerer det og viser det. Kommer det godt fram at det er reklame, og bare tekstlig (og ikke video/lyd) så går det bra. Om OS kan bli billigere og tilslutt gratis pga reklamene er også et pluss :)

 

Jeg søkte nå med både bing og google og ser at det faktisk er ganske mye mere reklame hos Google enn hos Bing (sikkert noe med at færre kjøper annonser fra Bing).

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh. Ubuntu ligger langt foran MS i løypa her. :)

 

Nei. Ubuntu er full av spyware og er like ille som Windows; det dukker opp søketreff i Amazon på samme måte og alle lokale søk sendes til eksterne servere.. Skal man bruke en GNU/Linux distro for desktops velger man noe annet som *buntu(-U), Debian eller Fedora for å nevne noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Obligatorisk reklame i et kommersielt OS er i mine øyne totalt uakseptabelt.

 

Hva gjelder det som finnes i Ubuntu så er det mulig å deaktivere og ledd i tanken om at søket skal dekke "alt". Dvs lokalt i tillegg til tjenester som f.eks Imdb, Flickr, Amazon osv. Om de klarer å tjene litt penger på integrasjonen så har jeg forståelse for det så lenge det er snakk om relevante treff og ikke betale for prioritet. I bakhodet må man også ha at Ubuntu er gratis. Så lenge dette er opt-out er det forsvarlig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil, så kan man slå av Web søkingen, og bare søke lokalt. Man vil da ikke få noe reklame.

Du kan da isteden åpne nettleseren og skrive søket i Google og få Google sin reklame i stedet hvis det får deg til å føle deg bedre.

Hvis man bruker Android og søker på Google får man da opp reklame i søket?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Enda en grunn for å holde seg til 7/Vista! :)

 

Hvis jeg ikke tar feil, så kan man slå av Web søkingen, og bare søke lokalt. Man vil da ikke få noe reklame.

Du kan da isteden åpne nettleseren og skrive søket i Google og få Google sin reklame i stedet hvis det får deg til å føle deg bedre.

Hvis man bruker Android og søker på Google får man da opp reklame i søket?

 

Men så har jo folk BETALT for Windows 8, og det er ikke noe mening i det du sier da.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Herremin, tvangsreklame høres mest ut som en Egon Olsen plan. Håper for MS sin del at dette kun gjelder Home versjonene, ser liksom ikke for meg at det blir særlig vellykka i kontormiljøer... Ingeniørene burde få tilbake noe av kontrollen der borte før markedsavelingen rekker å kjører skuta helt i dass.

Håper det gjelder ALLE versjoner. Skal jaggu ikke ha noe WIN 8 , hvis billigste versjon er neddynget med reklame ! Da takke meg til Win 7

 

Lenke til kommentar

Istédenfor å kjøpe PC med Windows 8, kjøpte jeg meg en Dell med Windows 7. Og jeg angrer ikke et sekund!

 

Høres ut som jeg er det eneste på forumet som er positivt til dette. Microsoft har jo blitt vippet av tronen av både Google og Apple, så nå må de jo gjøre noe for å få inntekter.

 

Hvis søkeresultatet er relevant har jeg ikke noe imot å få "reklame". Det spørs helt hvordan de implementerer det og viser det. Kommer det godt fram at det er reklame, og bare tekstlig (og ikke video/lyd) så går det bra. Om OS kan bli billigere og tilslutt gratis pga reklamene er også et pluss :)

 

Jeg søkte nå med både bing og google og ser at det faktisk er ganske mye mere reklame hos Google enn hos Bing (sikkert noe med at færre kjøper annonser fra Bing).

 

Det har du jammen meg et poeng i. Jeg håper at Microsoft en dag vipper Apple av tronen, når det gjelder nettbrett og smarttelefoner.

Lenke til kommentar

Ser bare mindre og mindre grunner til at jeg skal gå over til Windows 8.

Lurer på hva disse hodene i MS tenker når de kommer med slike forslag, og når en ser på digitale patenter de har registrert i det siste.

Skulle tro de har et tett samarbeid med norske politikere om å komme opp med de mest håpløse forslagene.

 

Bare tulla, Jens. Du2cool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...