Gå til innhold

Fra og med i dag er småpirater lett bytte


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Edit:

Jeg bruker lovlige tjenester som Netflix, Viaplay og spotify. Helt konge.

 

Får dere bøter sier jeg karma tok dere.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne utorrenten din og se under "peers" så skjønner du hvor de får IP-ene sine fra. Det er slettes ikke behov for å være administrator.

 

"Det er liten sjans for å bli tatt"

 

Det er ikke investert millioner i lobbyvirksomhet og overvåkningsutstyr for å la folk slippe unna Det her har blitt en bransje i seg selv, noe norske politikere desverre ikke har innsett. En bransje av utpressing som har investert store summer og som nå vil ha valuta for pengene. Hva tror du det har kostet å ha, si bare én av aktørene, Simonsen, engasjert over flere år med denne saken?

 

Andre land har tilsvarende, og der er det liten sjangse for å bli tatt i utgangspunktet, hva får deg til å tro det blir annerledes i norge?

 

AtW

Lenke til kommentar

Egentlig var det bra at denne loven kom.

Så overlever film og spill industrien. Blitt kipt hvis di har sluttet å laget filmer og spill.

Det var en etterfølger av en pc spill som jeg ventet på skulle komme, men som ikke vart laget pågrunn av at di tapte så mye penger på den første spillet som vart piratkopiert så mye.

Lenke til kommentar

Se på dette eksempelet:

 

Du liker å se på game of thrones, 24, burn notice, desperate housewifes, dexter, person of interest, sons of anarchy, gordon ramsey osv....

 

Skal du ha tilgang på alle disse seriene med nye episoder og sesonger må du praktisk talt ha like mange abonnement til like mange tilbydere. Dette blir på titusenvis i året.

 

Når vi ikke har et alternativ slik som spotify som favner flere produksjonsselskap, vil film og tv bransjen blø til pirater til evig tid. De må gi oss et globalt tilbud til en levelig pris. Om du bor i Usa eller Usbekistan vil du se den nyeste episoden når den har premiere. Ikke 6 år etterpå når den statlige tv kanalen har kjøpt rettighetene.

 

Alt ligger i deres hender. Suksess eller nederlag.....

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Edit:

Jeg bruker lovlige tjenester som Netflix, Viaplay og spotify. Helt konge.

 

Får dere bøter sier jeg karma tok dere.

Grunnen er at Game of Thrones og Breaking bad bruker forhåndsvis lang tid, da snakker vi 5-6 månder eller år for å nå slike tjenester, til og med DVD/Blue-Ray er treg, og om jeg kjøper meg en HBO konto med heslig kvalitet for en sum som er til å spy av for kun en serie som er interessant er ikke aktuelt. '

 

Jeg mener at de som distributører slike serier burde funnet en enkel OG SMELL RASK måte slik at folk får sett det på dagen det kommer ut på TV. Folk er utålmodige og vil helst unngå spoilere som jeg fikk en hel masse av når jeg liksom skulle vente på Game of Thrones og det ødela mye av serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når vi ikke har et alternativ slik som spotify som favner flere produksjonsselskap, vil film og tv bransjen blø til pirater til evig tid. De må gi oss et globalt tilbud til en levelig pris. Om du bor i Usa eller Usbekistan vil du se den nyeste episoden når den har premiere. Ikke 6 år etterpå når den statlige tv kanalen har kjøpt rettighetene.

Dersom dette skal fungere vil sannsynligvis all TV-underholdning bli USA-basert, spesielt med tanke på at "levelig pris" for de fleste som har internett som hovedkilde for underholdning ikke står i stil til hva det koster å lage den. Skal alt komme på nettet på sekundet mister innenlandske kanaler plutselig halve grunnlaget sitt, og vil ikke kunne fortsette å drive. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er ikke klar for å kaste TV-en enda fordi enkelte ikke klarer å vente. Enkelte må også generelt jekke seg ned noen hakk og ikke forvente at 7 milliarder mennesker kun er til for deres personlige velvære.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig mot pirater, men dette tar kaka... Det er så mange hull og muligheter for at uskyldige blir tatt at jeg ikke ser hvorfor de klamrer seg til denne idiotiske loven. Hva med å tvinge frem global lanseringsdato for underholdning og lettere tilgang til gode, lovlige tjenester? Det er det eneste som har en positiv virkning av større grad. Kvaliteten må også opp. "Streaming"-tjenester har for lav oppløsning enda. Det de kaller "HD" er dårligere enn DVD-kvalitet.

 

At en amerikansk Netflix-kunde skal ha et bedre utvalg enn en norsk kunde er ikke akseptabelt. Tilgjengelighet, brukervennlighet og en rettferdig pris... Tre fremmedord for mediebransjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grunnen er at Game of Thrones og Breaking bad bruker forhåndsvis lang tid, da snakker vi 5-6 månder eller år for å nå slike tjenester [Netflix Viaplay],

 

Har ikke fulgt med for jeg er i utlandet nå, men det er jo helt latterlig! Gjelder det også Game of Thrones på HBO? Hvis HBO får den med en gang er det ikke latterlig, men ellers.. De må da skjønne at diskusjonen og hype rundt serier er global, enten man vil det eller ikke. Om ikke annet så vil piratene snakke om det. Og hva vinner de egentlig på å vente? Det er en litt sammensatt problemstilling fordi noen serier utgis ikke lenger i en episode pr uke, alt slippes med en gang, og da har man ikke sånne problemer. Få har til til å se hele greia første dagen, så det spres litt ut

 

 

 

Lenke til kommentar

Gjelder det også Game of Thrones på HBO? Hvis HBO får den med en gang er det ikke latterlig, men ellers.

Det kommer på HBO, men kvaliteten der er jo heslig. Og prisen du må betale er et års abonnement.

Jeg som kun ser på GoT fra HBOs bibliotek blir det en ganske dyr serie etterhvert for min del ihvertfall.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Mange ignorerer de som prøver å si att dette er en dårlig ide. De avfeier det med at det er et fåtall som skriker mye høyere en minoriteten.Dett er en grunn til at folk skriker og roper når det kommer til dette temaet. Folk er rede. Mange ser ikke piratkopiering som noe alvorlig og mange er blitt avhengige av denne muligheten pga mange grunner. ofte når folk laster ned er det 2 ting som står i fokus. 1 av og til har ikke man ikke så mye penger akkurat da men vill gjerne se en ny film. 2 Tilgang!!! Vis en film ikke er tilgjengelig så å si i løpet av noen timer etter at den blir sluppet på bluray eller dvd i et land så vill folk forteste å laste ned. Hær kan vi også lege inn at folk er ikke interessert i å betale 100 kr får en film og langt under 200. Men man må ikke glemmer de som laster ned uansett. Dette kan man ikke komme unna uansett hva man gjør. Eneste måtte er å total overvåke Internet. Men man må vurderte om dette faktisk hadde vært et stort problem vis innhold hadde vært tilgjengelig til en pris en 14-16 åring som ikke jobber kan ha råd til?

 

Bra poeng. En del av problemet er tilgjengelighet.

Men... Grådighet er faktisk det andre STORE problemet.

Jeg kan se for meg at et liv med mye penger, som man lett tjener enkelt , VIL være tilfredsstillende, men faktum er at de aller fleste mennesker som tjener helvettes mye penger egentlig ikke trenger all valutaen de får, og kunne hatt et VELDIG bra liv om de fikk seg en hobby som ikke innebar å kjøpe seg en 3 etasjer's villa med 2 dyre bilder parkert utenfor. Med andre ord, så skulle det ikke være nødvendig å selge slike produkter (globalt) til en så ekstrem penge, om disse gammeldagse trege folkene kunne legge fra seg sin trege mentalitet (Generelt sett).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den store problemet med lova er at ein med svært enkle metoder kan virkelig gjere livet surt for kven som helst.

 

Steg 1) Ta på piratjeger-hatten

Steg 2) Send melding til datatilsynet

Steg 3) Spør nettleverandøren om navnet på kunden

Steg 4) Samle "bevis".

 

Det er spesielt i steg 4 at ting blir problematisk, den einaste måten å kunne bevise om nokon er skyldige i å ha lasta ned noke ulovleg er å legge beslag på alle lagringsmedium i husholdninga (frå PC, til nettbrett og mobiltelefoner).

 

Her kan ein med andre ord kun basert på ein misstanke heilt lovleg påføre andre store ulemper i dagliglivet i opp til ein måned om gongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...