Gå til innhold

Fra og med i dag er småpirater lett bytte


Anbefalte innlegg

Blir du stoppet i tollen på gardermoen med en fake veske så blir du fratatt den.

Nå er det mange i utlandet som endrer navnet, som f.eks. Nike til Niki osv.

Nei.

 

"Tillatt å kjøpe piratkopier i utlandet for privat bruk"

http://www.dinepenger.no/regler/piratkopier-er-tillatt-for-privat-bruk/20384862

 

Forøvrig litt rart. Det er lovlig å kjøpe piratkopier til privatbruk, men det er ikke lov å laste det ned?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Spørs om programmet cacher på harddisken i en tempmappe. Dette kan konfigureres slik at alt skal lagres på en USBstick eller lignende.

 

Edit: Når det gjelder resten av innlegget ditt hvis du går glipp av en live TV sending; har du ikke en PVR?

Joda men den kan bare ta opp 2 programmer om gangen. Noen ganger sendes 3 jeg vil se samtidig og hvis jeg ikke er hjemme akkurat da er torrent eneste alternativ.....

Likefullt har jeg betalt for å se programmet :)

Lenke til kommentar

Sånn, med alt dette overvåkning pisset som har kommet i det siste har jeg endelig kjøpt meg VPN.

 

For en skarve 20 kroner i måneden kan jeg surfe anonymt(uten logging ifølge VPN leverandøren), med hastigheter på 57.75 av 60 Mbit av min linje, noe jeg abselutt kan leve med for fordelene de tilbyr.

 

https://www.privateinternetaccess.com/ (kan anbefales, flere lister denne som den beste VPN leverandøren på markedet på ytelse/pris/beskyttelse)

 

Private Internet Access™ Launches World’s Most Secure Internet Browsing Application

Private Internet Access’ new Privileges VPN Product brings military grade security to consumers throughout the world - Kilde

 

Hvilken server bruker du? Har du eventuelt gjort noen endringer?

Lenke til kommentar

Hvilken server bruker du? Har du eventuelt gjort noen endringer?

 

Min står på auto, så den velger server selv. Normalt velger den en server i Sverige. Jeg har ikke gjort noen endringer. Det følger med program til windows og app til telefonen som fikser alt for deg, kan evt. stille inn manuelt også men ser ikke behov for det.

 

Nedlastningshastighetene er lynkjapp til VPN å være, opplastning kan variere litt.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Etter hva jeg husker fra høringsdokumentene/forslagene jeg leste, ble det foreslått satt av penger til et par stillinger i rettsvesenet for å assistere i slike saker, og det vil da ha vært en del av de forrige endringene om det ble gjort.

Med andre ord har denne private organisasjonen en juridisk motpart/lapdog som skal utføre de juridiske bitene.

 

Går ikke god for at jeg har forstått forslaget riktig eller at det har blitt gjennomført, men det er i alle fall en løsning. Antonsen skal ikke trenge å gå gjennom politiet med en vanlig anmeldelse.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I utgangspunktet ikke.

 

DLD er ISP'er som logger uskyldiges trafikk, for senere kunne bruke det mot dem.

 

Dette er i utgangspunktet rettighetsadvokater som logger antatt skyldiges trafikk. Det var tidligere ulovlig. I tillegg er dette en løsning som for at disse skal kunne få tilgang til abonnementsinformasjon for de berørte trafikkanter. Noe som tidligere var ulovlig. Og så er det en støtteløsning for at de som bruker disse tidligere ulovlige overvåkningsformene skal få slippe å gå gjennom de vanlige traurige rettsinnstansene men få forenklet behandling.

 

Det er noen vesentlige forskjeller på disse to typer overvåkning. Dn viktigste er kanskje at DLD er masseovervåking av hovedsaklig lovlydige borgere som senere kan brukes til å finne noe å ta dem på, mens piratjegerne overvåker en langt lavere prosent lovlydige og et lavere antall. Begge deler er privatisert overvåkning. Kun den siste gir private aktører en grad av politimyndighet og kanskje en grad av dømmende makt, avhengig av definisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...