Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Microsoft, Microsoft, Microsoft.. Er vell god grunn til at de aldri gikk så voldsomt i dybden på dette familiegreiene på E3. Syntes uansett det er tragikomisk at de slår så til de grader rettrett så de som faktisk har forhåndsbestilt Xbox One i god tro om at de skulle kunne få en "discfri hverdag" nå må bite det i seg at Xbox One bare blir en helt vanlig, plain spillkonsoll med svakere maskinvare og mest sannsynlig jevnt over svakere eksklusive titler og begredelig utvalg av indiespill sammenlignet med PlayStation 4.

 

De prøver å pøse på med positiv markedsføring om hvordan "Microsoft hører på kundene sine" men den kjøper jeg ikke for fem flate øre, og at de samtidig kaster hele sin visjon og plan rundt konsollen rett over bord gjør jo ikke at jeg føler Microsoft viser seg som noe mer stødig selskap akkurat, nå virker Xbox One som en konsoll helt uten noen fremtidsplan.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft, Microsoft, Microsoft.. Er vell god grunn til at de aldri gikk så voldsomt i dybden på dette familiegreiene på E3. Syntes uansett det er tragikomisk at de slår så til de grader rettrett så de som faktisk har forhåndsbestilt Xbox One i god tro om at de skulle kunne få en "discfri hverdag" nå må bite det i seg at Xbox One bare blir en helt vanlig, plain spillkonsoll med svakere maskinvare og mest sannsynlig jevnt over svakere eksklusive titler og begredelig utvalg av indiespill sammenlignet med PlayStation 4.

 

De prøver å pøse på med positiv markedsføring om hvordan "Microsoft hører på kundene sine" men den kjøper jeg ikke for fem flate øre, og at de samtidig kaster hele sin visjon og plan rundt konsollen rett over bord gjør jo ikke at jeg føler Microsoft viser seg som noe mer stødig selskap akkurat, nå virker Xbox One som en konsoll helt uten noen fremtidsplan.

 

Alle som vil kan få en diskfri hverdag med Xbox One. I motsetning til Xbox 360 vil hvert spill lanseres som digital nedlasting samme dag som spillene lanseres, så hva er problemet?

Lenke til kommentar

Håper færrest mulig spil blir å benytte dette. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å spille noe uten å på død og liv være tilkoblet i disse dager.

Vell, det finnes mange svar på dette spørsmålet, både som taler for og i mot. Men husk at det er en forskjell på DRM online sperre, og nettskyprosessering. Men det er for tidlig å si noe om effekten av den siste gameplaymessig overskygger ulempen med den første tilgangsmessig.

 

Mine 360'er står onlie 24/7, og de er aldri med på hytta eller andre steder uten nett. Så for min del er ikke dette noe problem.

 

I tillegg står man igjen med prinsippene. Men det virker ikke som Steam har noen problemer med dette, og Family sharing er noe jeg har etterlyst der i lang tid. Faktisk er Steam enda mer lukket, ganske enkelt fordi jeg ikke kan spille et steam spill med en annen steam konto, selv på samme maskin. Men som sakt, ingen hyling der.

Lenke til kommentar

Vell, det finnes mange svar på dette spørsmålet, både som taler for og i mot. Men husk at det er en forskjell på DRM online sperre, og nettskyprosessering. Men det er for tidlig å si noe om effekten av den siste gameplaymessig overskygger ulempen med den første tilgangsmessig.

 

Mine 360'er står onlie 24/7, og de er aldri med på hytta eller andre steder uten nett. Så for min del er ikke dette noe problem.

 

I tillegg står man igjen med prinsippene. Men det virker ikke som Steam har noen problemer med dette, og Family sharing er noe jeg har etterlyst der i lang tid. Faktisk er Steam enda mer lukket, ganske enkelt fordi jeg ikke kan spille et steam spill med en annen steam konto, selv på samme maskin. Men som sakt, ingen hyling der.

 

Familiedelingen ryktes å ikke være noe annet enn en 45 minutters prøvetid. Forståelig, ettersom dette ville blitt verre for utviklerne enn bruktspill om den hadde fungert som alle ønsker og tror.

Lenke til kommentar

Alle som vil kan få en diskfri hverdag med Xbox One. I motsetning til Xbox 360 vil hvert spill lanseres som digital nedlasting samme dag som spillene lanseres, så hva er problemet?

 

Ganske så stor forskjell på kunne plukke opp spillet på en hvilken som helst spillsjappe, eventuelt bestille online fra billigste butikk kontra det å kjøpe fra Microsoft sin butikk som stort sett alltid har vært dyrt i forhold til tilbudene du stort sett finner i butikk, selv fra dag nummer en. De skal vell sikkert tulle med noe nytt Microsoft poengsystem også bare for å gjøre det enda mer ulogisk.

Lenke til kommentar

Alle som vil kan få en diskfri hverdag med Xbox One. I motsetning til Xbox 360 vil hvert spill lanseres som digital nedlasting samme dag som spillene lanseres, så hva er problemet?

 

Det er sant, men du må laste ned spillet, og det kan ta tid. Pris er også en faktor. MS er jo ikke akkurat kjent for å ha lave priser på nylanserte spill. Blir fort et par hundrelapper å spare på å stikke til rett butikk.

 

Angående nettskyprosessering, er det ikke det de kalte det i SimCity og?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Det er sant, men du må laste ned spillet, og det kan ta tid. Pris er også en faktor. MS er jo ikke akkurat kjent for å ha lave priser på nylanserte spill. Blir fort et par hundrelapper å spare på å stikke til rett butikk.

 

Angående nettskyprosessering, er det ikke det de kalte det i SimCity og?

 

Ja, selv om hackere fikk spillet til å fungere helt frakoblet uten problemer.

Lenke til kommentar

Simcity utviklerene ble tatt i løgnen deres om at always online var nødvendig, på grunn av at clouden tok seg av de virkelig tunge bakgrunnssimuleringene. Yeah right! Akkurat like latterlig som at MS påstår at for vær xbox one så får man 3 xbox one i clouden....

Microsoft har klart å rote dette så grundig til at om ikke noen får sparken så skjønner jeg ingenting.

Lenke til kommentar

Nå som denne sjekken hver 24 time forsvinner, så forsvinner vel også muligheten for utviklere å avlaste maskinvaren i xbox-en til skyen for prosessering/behandling? Regner med at de ikke kan designe ett spill til å være avhengig av resurrser fra skyen når de nå ikke kan garantere at alle xboxer vil være koblet til nett til enhver tid?

http://www.gamespot....-report-6408993

Blir vel som jeg har nevnt før, "better with the cloud". Som i Forza, du får intelligent AI om du er tilkoblet, men "vanlig" Forza 4-AI om du er offline.

 

 

 

Ganske så stor forskjell på kunne plukke opp spillet på en hvilken som helst spillsjappe, eventuelt bestille online fra billigste butikk kontra det å kjøpe fra Microsoft sin butikk som stort sett alltid har vært dyrt i forhold til tilbudene du stort sett finner i butikk, selv fra dag nummer en. De skal vell sikkert tulle med noe nytt Microsoft poengsystem også bare for å gjøre det enda mer ulogisk.

Microsoft Points er ute, de bruker nå lokal valuta.

 

 

 

Bruker på neogaf.com som er kjent for å sitte inn med informasjon. Mest sannsynlig ansatt i microsoft.

Yeah, en anonym blogg, og en bruker som kanskje kan muligens være ansatt i renholdsfirmaet som muligens vasker gangen i et bygg til en partner av et selskap som samarbeidet med Microsoft en gang...

 

 

Det vi har av offisiell informasjon sier absolutt ingenting om noen tidsbegrensning, og det har heller ingen logisk sammenheng. Spilldemoer finner du på Xbox Live, hvorfor tulle med et delesystem for demoer? Det høres jo helt meningsløst ut.

 

Det kan hende noen bare har misforstått 60-minutters-sjekken? Uten en hyppigere sjekk enn hver 24. time så ville samtlige av dine "familie"-medlemmer kunne spilt samme spillet, samtidig, bare ved å velge et spill hos en venn og koble Xboxen fra nett.

Det kunne alle vennene ha gjort. En-times-sjekken hindrer det og kommer inn når du spiller spill delt av venner, eller om en venn er på besøk hos deg og spiller spill fra sin konto.

 

 

Uansett er det bygones nå. Xbox One er tilbake i steinalderen ved siden av PS4.

Lenke til kommentar

Hvorfor må innovasjonen på død og liv frata brukerne rettigheter og skade personvernet? Det er klart at brukerne ikke setter pris på innovasjon som er til skade for dem og mest til fordel for spillselskapene og konsollprodusentene. Kundene er ikke en saueflokk som er til for å tilfredsstille produsentene.

 

Jeg ser den, men om man skal innovere må man noen ganger se ting i andre perspektiver. Apple greide helt fint å få folk med på ublue avtaler da de innoverte. Forbrukere er en saueflokk, og det er ikke noe nytt. Det er derfor vi har reklame , og det er derfor du har iphone. Men de få som ikke er det lager mye lyd, slik som med konsoller. Poenget mitt er at vi her på bjerget lager et helvete ut av at konsollen skal være tilkoblet internett. Da regner jeg med at andelen som er tilkoblet internett synker siden flere tydeligvis plutselig syntes dette var et problem. Gjelder dette mobiler også som man gir ok på å bruke plasstjenester. Innsjekking på facebook..?. Eller er det bare det at siden MS krevde det så var det et problem? Jaaa, det var det. Plutselig var MS den store stygge ulven for de de KREVDE noe av en. De ville gi deg et godt system som kan dra nytte av f.eks cloud, men det sablet vi ned fordi vi plutselig ble så redde for internett og det å være tilkoblet..

 

Man skal selvsagt ikke godta alt, men man skal ikke overdrive heller. Blir litt melodramatisk dette. MS gjør ikke dette for å ta over verden. Samtidig får man ikke spilt piratspill likevel siden begge har blu-ray nå.

Lenke til kommentar

CBOAT bør ta seg en runde med logisk tenkning. Hvor logisk er det å dele demoer?

 

Synes konseptet høres logisk ut, laste ned spillet kompisen din snakker så varmt om, spille littt mp/coop med han. Liker man spillet er at 45/60 minutter er gått så kjøper man det og tidsbegrensningen forsvinner og man slipper å laste ned spillet på nytt. Høres bedre ut en dagens greie der man laster ned en demo på 1-2 gb, så kjøper man det og laster ned spillet på 5-10gb. Utviklerene spare også masse ressurser på at de ikke trenger å bygge en demo. Everybody wins.

 

Dette høres mer logisk ut en at microsoft, som ønsker å få bukt med bruktsalget, skal sette byttelåning/deling av spill i system. Hvor mange hadde ikke utnyttet dette i kompisgjengen? Ser for med trådene på forumet der 10 stykker slår seg sammen, blir enige om hvilke spill de skal kjøpe etc etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MS er nok veldig nøye på å sile infoen som slipper ut, og kunne godt tenkes å vente med "the fine print" til en senere anledning. For å selge må de fokusere på det positive i første omgang. Uansett er det ingen her som vet hvilke begrensninger de ev ikke ville gå ut med ennå, om det i det hele tatt var noen. Det kunne jo også vært max 1t pr "familiemedlem" og dag for alt vi vet. Som nevnt over er det uansett bygones.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...