Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker at alle som har en mening med "konsollkrigen" må være fanboy, eller må faktisk avkrefte det i slutten av inlegget deres..

 

Jeg skal forresten ha ps4 og X1 så jeg er ingen fanboy heller! :)

Forhåndsbestil begge jeg også, forhåndsbestilte dagen de ble tilgjengelig.. :)

 

Og, det nevnes, for å slippe alle "du er fanboy"-argumenter som kommer, med en gang man forsvarer noe.. :)

 

Hva er det med disse "hyttefolket"-folkene? Hvis du tror å ikke kunne ta med konsollen på en hytte uten internett noen gang var et reelt problem som stoppet folk i å ville ha konsollen, har du fullstendig missforstått.

Da har jeg nok det.. Jeg mener fortsatt det er et noe tullete argument! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med disse "hyttefolket"-folkene? Hvis du tror å ikke kunne ta med konsollen på en hytte uten internett noen gang var et reelt problem som stoppet folk i å ville ha konsollen, har du fullstendig missforstått.

 

Tror du virkelig at det ikke er en vesentlig andel av MS sine potensielle kunder som ikke har tilgang til godt nett der de kan tenke seg å bruke konsollen?

 

Ellers er det bra de snudde, men jeg får inntrykket av at de følte seg tvunget, mer enn at de "hører på tilbakemeldinger".

 

AtW

Lenke til kommentar

Forhåndsbestil begge jeg også, forhåndsbestilte dagen de ble tilgjengelig.. :)

 

Og, det nevnes, for å slippe alle "du er fanboy"-argumenter som kommer, med en gang man forsvarer noe.. :)

 

Jeg vet, ikke noe å utsette på deg, men på internett generelt. "Liker" at man MÅ det, ellers blir man stemplet med en gang. Forøvrig var jeg enig med innlegget ditt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folket vil ha en oppgradert X360. Enkelt og greit. Alle forsøk på innovasjon ogmtvikling (utover grafikk) er uinteressant for de fleste. Synd, men slik er det.

 

Hvorfor må innovasjonen på død og liv frata brukerne rettigheter og skade personvernet? Det er klart at brukerne ikke setter pris på innovasjon som er til skade for dem og mest til fordel for spillselskapene og konsollprodusentene. Kundene er ikke en saueflokk som er til for å tilfredsstille produsentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er jo bra at dem har gjort det. Men nå mister vi alt av godene som kom med DRM sperren. Muligheten til og dele spillene dine innenfor venne gjengen din (online). Muligheten til og kaste plata etter installasjon er og borte. Nå må spillet stå i drevet for at du skal få lov til og spille det. MS har vært elendige på og kommunisere til sine kunder rundt dette. Å hadde dem vært mer klare på hvorfor de valgte DRM, alltid online osv. Så hadde vi fått en ny innovasjon innenfor next gen konsoller. Selv med det som er negativt med DRM sperren. Folk skulle heller ha testet maskinen. Enn og presse MS til og droppe det mener jeg. Men jeg har forhåndsbestillt boksen, å gleder meg som en unge uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg støtter meg til dette:

 

http://microsoft-new...n-the-xbox-one/

 

Et hylekor av 12 åringer har ødelagt innovasjon og Xbox One.l

 

MS har alle muligheter til å implmentere disse innovasjonene sine på frivillig basis, de har valgt å la være. Videre tar jeg ikke folk som slenger dritt om meningsmotstandere som billig hersketeknikk spesielt seriøst, det gjelder både artikkelen du lenker til og ditt innlegg.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså vis mange tror denne delingen av digitale spill BARE lot deg dele spill med 10 venner så tror i hverfall jeg at det er feil. Dette ville skade markedet mye mere enn bruktspill. Synes at denne delingen bare var ment for den ene boxen du har i stua. Fordelt på flere kontoer på den. Du kunne GI 1 spill til en venn.

 

Det er dette jeg er skeptisk til. Microsoft rakk aldri å komme med detaljene om dette. Tro meg, om den digitale delingen hadde vært så bra som alle skal ha det til, ville de nok ha kommet med detaljene rundt dette til nå.

Personlig tror jeg det ville blitt veldig restriktivt. Å kunne dele forskjellige spill til 10 forskjellige personer samtidig ville vært mer ødeleggende for utviklerne enn bruktspill er i dag. Her hadde det nok blitt kraftige begrensninger.

 

MS la ut informasjon om family sharing på xbox.com, og har svart masse spesifikt om hvordan systemet skulle fungere, blant annet på Twitter. Om du leser deg opp litt om ting du interesserer deg for så hadde du oppdaget det, selv om media fokuserte ensidig på Sonys stikk til MS på E3, og internettforumene flyter stort sett over av whineboys som har latt det gå sport i å hate MS.

 

 

 

Nettopp det som har vore problemet. MS har jo ikkje klart å seie noko konkret om noko som helst, anna enn TV-TV-TV. No får vi aldri vete kor godt dette kunne fungert eller ikkje, synd.

MS burde sagt ting slik som det var, hadde dei innrømt at konsollen måtte vere på nett med ein gong, samtidig som dei hadde sagt at du kunne dele ditt digitale bibliotek med vener og familie så hadde nok reaksjonane vore betrakteleg mindre.

MS presenterte de tekniske mulighetene til boksen på reveal-pressekonferansen og pushet spill betydelig hardere enn noen andre på E3. Likevel klarer altså folk å lire av seg at Xbox One knapt kan spille spill. Det er såpass sykt at jeg sliter litt med å forstå hvor folk tar det fra.

 

Familiy sharing har vært presentert på Xbox.com lenge, men jeg forstår godt at MS har slitt med å få fram budskapet når media og internett whineboys har vært opptatt med å forklare hvor mye kulere Sony er etter E3.

 

 

Selvsagt hadde det vært restriksjoner, hvis ikke hadde de vært veldig klar om det i forkant. Microsoft har vært veldig kryptiske av all informasjon, er en grunn til at Giant Bomb (tror det var de ihvertfall?) brukte 40 sider for å gjennomgå en side med info fra Microsoft.

Hvor mange skulle delt samtidig?

Som en vanlig disc, en om gangen pr spill.

Siden konsollen har regionlås, kan man da låne bort et Sone 1-spill til en som bor i Sone 2?

Nope.

Kunne utvikler stenge eller aktivere deling?

Nope, MS hadde satt som krav at alle spill, både på plate, digital nedlasting, XBLA og DLC skulle bli en del av familiy sharing.

Må deler være pålogget for at dette skal funke?

Det var nettopp derfor konsollen måtte være "always online", for å sikre systemet mot piratkopiering eller at flere spiller samme spill samtidig.

Kan man kaste ut personer som er på delelisten for andre?

Litt usikker på hva du mener her? Om du mener å redigere hvem som er i din family-sharing-liste så ja, klart.

Osv osv osv.

Ingen stopper innovasjon.

Vel, nå ble det mindre innovasjon i Xbox One på grunn av et ignorant hylekor jeg ikke har sett sidestykke til i nyere tid. På slutten av dagen må MS fortsatt tjene penger og når de ikke nådde fram med budskapet om family sharing, slutt på diskbytte og annet i media eller blant internet rageboys så var det ikke så mye annet å gjøre for å få snudd mediasyklusen.

 

 

Og se hva? Alle de sannsynligvis tidsbestemte ekslusivene som MS bare har kjøpt og betalt, når de samtidig gir katten i indieplattformen? De beste spillene de viste fram er jo ikke ekslusive en gang.

Sannsynligvis? Jaok, så man må altså tolke det mest mulig negativt? Interessant. Da kan man si det samme på PS4. Alle titlene kommer sikkert til PC (denne generasjonen er arkitekturen så lik at det blir veldig enkelt så se opp for mange PS4-eksklusive titler til PC), og senere til Xbox One også!

Vi må forholde oss til det som blir fortalt og det kom en lang rekke flotte titler som er eksklusive til Xbox One. Utvalget tiltalte i hvert fall meg mye mer på Xbox One enn PS4.

 

 

Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for ikke å kjøpe xbox grunnet alle sperringene og brukerfiendlighetene de hadde satt på konsollen.

Hva med de som vil ta med seg xbox på hytta?

Om de ikke har internett der så hadde de hatt et problem med en gang.

Flott at microsoft fjernet disse sperringene, men jeg har mistet tilliten til dem etter alt rotet de har gjort med windows i windows 8, og nå skulle de gjøre ting enda vanskeligere for sine konsollkunder ved å sette inn sperringer og betalinger overalt.

Var veldig fornøyd med 360. Men om jeg skal kjøpe en av disse konsollene, blir ps4 først i køen. Men tviler på at noen av dem blir et kjøp.

Windows 8? Som er raskere og forbedret fra Windows 7? Men som er umulig å bruke fordi startmenyen er endret? *sukk*

Jaja, var jo folk som sverget til Windows XP 5 år etter at Win 7 var kommet ut, noen sliter med å se noen glede i nyheter og innovasjon, det er tydelig demonstrert både med Win 8 og Xbox One...

 

Siden når skulle det bli så vanskelig å innovere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
To create the future, you can't do it through focus groups

 

There is a school of thought in management theory that if you're in the consumer-facing space building products and services you've got to listen to your customer. Steve Jobs was one of the first businessmen to say that was a waste of time. The customers today don't always know what they want, especially if it's something they've never seen, heard, or touched before. When it became clear that Apple would come out with a tablet, many were skeptical. When people heard the name (iPad), it was a joke in the Twitter-sphere for a day. But when people held one, and used it, it became a must have. They didn't know how they'd previously lived without one. It became the fastest growing Apple product in its history. Jobs (and the Apple team) trusted himself more than others. Picasso and great artists have done that for centuries. Jobs was the first in business.

 

 

Sier ikke at Steve Jobs sine utsagn eller handlinger nødvendigvis ville fungert for XBone i dette tilfellet her, men jeg kjenner igjen hylekoret om DRM fra lanseringen av STEAM, og selv om jeg var litt skeptisk den gang, mener jeg at det er det beste som har skjedd med spillbransjen siste 10 år. Håper som jeg har skrevet tidligere, at digitale nedlastinger vil bli prioritert allikevel og at man får alle spill tilgjengelig for nedlasting også, i 2013 bør det være unødvendig å gå i butikken i et vestlig land for å kjøpe et spill.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Må le når jeg leser endel av kommentarene her. Spesielt når folk er superkritiske til Microsoft og kaller de alt mulig mellom himmel og jord. "Jeg stoler ikke på microsoft lenger, holder meg til 360'n og stasjonære", leste jeg et eller annet sted her. Slik holdning er jo selvmotsigende. De fleste som er her inne har vokst opp med Microsoft produkter i en eller annen form. Ikke at de alltid er best, men de leverer og har gjort det lenge. Folk mister hodet helt når M annonserer at det skal ha drm på spillene sine og gjøre alt digitalt. "Buhuuu, vi får ikke bytte spill og må være koblet internett....Microsoft raner oss og overvåker oss med intensjonen om å svindle oss" Jeg leste nettopp en sammenlikning imellom overgangen til skyen og inntog av banker. Da bankene kom pleide folk å spare penger under madrassen. Nå er det en selvfølge at man har med seg pengene sine hele tiden selv om man ikke har dem med men på et kort. Microsoft ville ta steget lenger og gi oss mulighet til å ha med spillene overalt og i tillegg gi oss muligheten til å gjøre noe som aldri har blitt gjort før i noen særlig stor skala: selge digitalt innhold. Hvor kuult hadde det ikke vært hvis MS hadde laget et system for kjøp og salg av digitalt innhold som videre kunne propageres til andre digitale tjenester? Jeg ser for meg f.eks. nettsteder som solgte brukte spill, e- bøker og musikk slik at ikke alt blir verdiløst for alle andre enn deg så fort du har lastet det ned slik det er idag. Ingen får nyte de 50+ spillene jeg har liggende på 360'n når jeg slår denne av for godt. Nettkrav? Hva er poenget med å hyle om det? Vi lever jo på nettet uansett 24/7. 99% av de som leser dette har en smartmobil uansett som lett kan koble opp på internett hvis dette trengs. Jeg var på hytta i langt utpå Trysilfjellet og kså på netflix igjennom mobilen i HD! Hvor vanskelig ville det vvært å gjøre det samme med Xbone for autentisering en gang i døgnet? Dette er fremtiden folkens, bare så synd at sutreunger uten kunnskap skriker og hyler uten å egentlig vite konsekvensene av dette. Jeg er ihvertfall dritt lei av å ha hyllene fulle av filmer og spill som jeg må løpe rundt å lete etter som en tulling, for ikke å snakke om spillene jeg har lånt bort som jeg selvfølgelig kommer på når jeg faktisk skal spille spillet. Nei, selv om vi ikke liker det, så finnes det knapt en videonova eller utleiesjappe igjen. Det er vi forbrukerne som har dyttet dette frem med nedlastinger og bruk av netflix o.l.. Spillbransjen måååå gå denne veien etterhvert. Det er vi forbrukerne som styrer det. Alle som en digger å streame musikk på telefonen og se på filmer på nett. SKal vi liksom ha alt digitalt, men ikke spill fordi de gjør seg så fint i hylla? På tide å utdanne seg å se det store bildet å slutte og whine rundt 15 år gammel teknologi!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må le når jeg leser endel av kommentarene her. Spesielt når folk er superkritiske til Microsoft og kaller de alt mulig mellom himmel og jord. "Jeg stoler ikke på microsoft lenger, holder meg til 360'n og stasjonære", leste jeg et eller annet sted her. Slik holdning er jo selvmotsigende. De fleste som er her inne har vokst opp med Microsoft produkter i en eller annen form. Ikke at de alltid er best, men de leverer og har gjort det lenge. Folk mister hodet helt når M annonserer at det skal ha drm på spillene sine og gjøre alt digitalt. "Buhuuu, vi får ikke bytte spill og må være koblet internett....Microsoft raner oss og overvåker oss med intensjonen om å svindle oss" Jeg leste nettopp en sammenlikning imellom overgangen til skyen og inntog av banker. Da bankene kom pleide folk å spare penger under madrassen. Nå er det en selvfølge at man har med seg pengene sine hele tiden selv om man ikke har dem med men på et kort. Microsoft ville ta steget lenger og gi oss mulighet til å ha med spillene overalt og i tillegg gi oss muligheten til å gjøre noe som aldri har blitt gjort før i noen særlig stor skala: selge digitalt innhold. Hvor kuult hadde det ikke vært hvis MS hadde laget et system for kjøp og salg av digitalt innhold som videre kunne propageres til andre digitale tjenester? Jeg ser for meg f.eks. nettsteder som solgte brukte spill, e- bøker og musikk slik at ikke alt blir verdiløst for alle andre enn deg så fort du har lastet det ned slik det er idag. Ingen får nyte de 50+ spillene jeg har liggende på 360'n når jeg slår denne av for godt. Nettkrav? Hva er poenget med å hyle om det? Vi lever jo på nettet uansett 24/7. 99% av de som leser dette har en smartmobil uansett som lett kan koble opp på internett hvis dette trengs. Jeg var på hytta i langt utpå Trysilfjellet og kså på netflix igjennom mobilen i HD! Hvor vanskelig ville det vvært å gjøre det samme med Xbone for autentisering en gang i døgnet? Dette er fremtiden folkens, bare så synd at sutreunger uten kunnskap skriker og hyler uten å egentlig vite konsekvensene av dette. Jeg er ihvertfall dritt lei av å ha hyllene fulle av filmer og spill som jeg må løpe rundt å lete etter som en tulling, for ikke å snakke om spillene jeg har lånt bort som jeg selvfølgelig kommer på når jeg faktisk skal spille spillet. Nei, selv om vi ikke liker det, så finnes det knapt en videonova eller utleiesjappe igjen. Det er vi forbrukerne som har dyttet dette frem med nedlastinger og bruk av netflix o.l.. Spillbransjen måååå gå denne veien etterhvert. Det er vi forbrukerne som styrer det. Alle som en digger å streame musikk på telefonen og se på filmer på nett. SKal vi liksom ha alt digitalt, men ikke spill fordi de gjør seg så fint i hylla? På tide å utdanne seg å se det store bildet å slutte og whine rundt 15 år gammel teknologi!

Lenke til kommentar

Det er jo bare tull. De hører på forbrukernes meninger.

 

Hvem forbrukere? De som skrek høyest er de eneste som har sagt noe, alle oss andre var fornøyde med hva vi hørte og så ikke noen grunn til å gi tilbakemelding. Og Microsoft tok på ingen måte å spurte forbrukerne hva de ønsket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
En liten seier for gamere, men litt for sent for Xbox 720 (nekter å kalle den for "One").
Hehe, jeg står motsatt. Føler ikke den lever opp til 720-navnet, så jeg nekter å kalle den for noe annet enn One. Det er som folk sier, Microsoft gikk 360 grader rundt og endte opp på 1 igjen.
Jeg stoler rett og slett ikke på Microsoft/Xbox lenger. Min tilitt til selskapet og konsollen er borte.
http://www.youtube.com/watch?v=lB6H-K1rT2I;) Stoler ikke på Microsoft jeg heller.

 

Hva Xbox One fortjener å bli kalt... Nytt lavmål på forumet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...