Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var veldig skuffende nyheter. Hadde ett lite håp om at Microsoft virkelig kunne gjøre noe unikt og spennende med Kinect denne generasjonen. Nå minker sansynligheten for det veldig, og jeg har da problemer med å se hvordan hvordan de skal kunne hente seg inn igjen med mindre de legger seg mye under PS4 prismessig.

 

Kinect var for min del den store jokeren denne generasjonen. Nå som kortene er på bordet spørs det om jeg ikke kommer ned fra gjerdet raskere enn jeg ellers ville gjort.

 

Her må jeg si meg helt enig... ENESTE grunnen for at jeg gikk for Xbox One fremfor PlayStation 4 var på grunn av Kinect. Jeg og madammen hadde et lite håp om at nå som Kinect kom i forbedret versjon som følger med SAMTLIGE konsoller så kunne vi håpe på en rekke veldig interessante, unike og morsomme spillopplevelser hvor Kinect er i sentrum.

 

Vi har allerede kost oss mye med spill som Kinect Sports 1 og 2, Dance Central osv som er utrolig morsomme spill, spesielt etter konsumering av litt alkohol og er temmelig unike spillopplevelser i forhold til hva som stortsett leveres på markedet disse dager.

 

Brydde oss fint lite om at Xbox One trolig ville ha noe svakere maskinvare og hakket dårligere visuellopplevelse, vi gikk til den konsollen vi hadde størst håp om at skulle gi oss med spilleglede og de mest unike opplevelsen. 90% av spillene til konsoll spiller vi heller på PC med bedre grafikk og bildeflyt uansett.

 

 

Nesten så man får lyst til å ta kontakt med Microsoft og kreve kreditering av konsollen på reklamasjon.. For dette her reduserer den sannsynligheten for solide Kinecttitler noe drastisk. Nå kan man vinke farvel til alt håp om at indieutviklere og tredjepart skulle dedikere litt ressurser mot gode Kinectbaserte spill. Nå blir det kun et fåtall av Microsoft Studios spill ala Kinect Sports som vil gidde å ta Kinect på alvor, alt annet blir fullstendig fiasko ettersom ingen oppegående utvikler vil påta seg kostnader for utvikling mot Kinect nå de ikke lenger kan være sikker på at 100% av brukerbasen faktisk vil inneha en Kinect. Nå vil det jo trolig ta veldig kort tid før det faktisk er flere konsoller i omløp UTEN Kinect enn det er med...

 

Vi er med eller mindre tilbake til Xbox 360 + Kinect situasjonen igjen, bare at denne gangen så tok Microsoft det baklengs og introdusere Kinect som en del av systemet for deretter å fjerne den, mens med Xbox 360 så var det ingen Kinect til å begynne med også ble den etter hvert en del av Xbox 360 Slim pakken.

 

 

Kan ikke annet enn å si meg utrolig skuffet, og Microsoft som selskap virker drøyt useriøse som de vingler noe så vanvittig hva gjelder sine markedsvisjoner.. Hvordan skal jeg som kunde forholde meg til dette? Klart det er kjempemessig for alle de som ikke har noen interesse av Kinect, men hva med de av oss som så visjonen til Microsoft, ønsket å støtte oppunder denne og har valgt å vise vår støtte ved å anskaffe en Xbox One med Kinect.. I et desperat forsøk på å kapre flere kunder så ender de jo opp med å slå flere av sine eksisterende kunder midt i trynet, jeg vet ikke hvor voldsomt god strategi det egentlig er.

 

 

For min del så har jo Microsoft med dette redusert den reelle verdien til vår Xbox One til 0.. Nå er den svakere enn PlayStation 4, samtidig som vi kan skrinlegge alle håp om unike spillopplevelser på grunn av Kinect. Alle argumenter vi hadde for Xbox One fremfor PlayStation 4 for et par måneder tilbake er jo med dette blåst bort og hvorfor skal jeg egentlig fortsette å støtte dette selskapet som vinger noe så inn i helvetes mye?...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ganske så humoristiskt å lese kommentarer rundt omkring av konsoll eiere som raser i kommentar felter pga Watch Dogs ikke er i 1080p @60fps.

 

Dem har kjøpt en liten svart plast boks til noen tusenlapper og forventer ytelse til tusenvis av kroner mer. Konsoll har alltid vært en billig inngangsbillett til spill. Når en er kommet til punktet at en er blitt så opptatt av oppløsning og ytelse slik mange nå tilsynelatende er. Så er dem kommet til punktet hvor dem går videre til hovedattraksjonen som er en datamaskin.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske så humoristiskt å lese kommentarer rundt omkring av konsoll eiere som raser i kommentar felter pga Watch Dogs ikke er i 1080p @60fps.

 

Dem har kjøpt en liten svart plast boks til noen tusenlapper og forventer ytelse til tusenvis av kroner mer. Konsoll har alltid vært en billig inngangsbillett til spill. Når en er kommet til punktet at en er blitt så opptatt av oppløsning og ytelse slik mange nå tilsynelatende er. Så er dem kommet til punktet hvor dem går videre til hovedattraksjonen som er en datamaskin.

Det er jo litt skuffende med 900p, men xbox one eierene må jo bli litt svett over disse forrige generasjonsoppløsningene..

Lenke til kommentar

For min egen del er jeg ikke interessert i konsoller basert på spill only, men en mer helhetlig tjenesteplattform og da er Kinecten en viktig del av den tjenesten.

 

Jeg bruker PC`n til spill for det meste, man blir jo nærmest blind av å stirre på Xbox 360 / PS3 spill når man er vant med 1440p oppløsning.

 

Og til slutt må jeg flire av de som hater Kinect p.g.a pristillegget. Tipper at de kjøper 10 spill i året til en sum av 5000-6000 kr glatt uten å bekymre seg for at det koster "skjorta".

Lenke til kommentar

 

Det er ganske så humoristiskt å lese kommentarer rundt omkring av konsoll eiere som raser i kommentar felter pga Watch Dogs ikke er i 1080p @60fps.

 

Dem har kjøpt en liten svart plast boks til noen tusenlapper og forventer ytelse til tusenvis av kroner mer. Konsoll har alltid vært en billig inngangsbillett til spill. Når en er kommet til punktet at en er blitt så opptatt av oppløsning og ytelse slik mange nå tilsynelatende er. Så er dem kommet til punktet hvor dem går videre til hovedattraksjonen som er en datamaskin.

Det er jo litt skuffende med 900p, men xbox one eierene må jo bli litt svett over disse forrige generasjonsoppløsningene..

 

 

Ubisoft kunne jo laget spillet til å kjøre i 1080p låst i 60fps om dem ville. Men dem valgte en mer levende verden og bedre grafikk i form av å gjøre en by levende osv. Det er klart det er skuffende at dem ikke fikk til dette i 1080p@60fps. Men det er jo begrenset hva disse forholdsvis billige konsollene klarer også da...

 

XBO eiere vil måtte slutte å lese spill artikler i tiden fremover om dem ikke vil lese at deres versjon er dårligst.... :rofl:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er såpass tidlig å få 1080p og locked 60 fps på PS4/XboxOne. Vet at Wolfenstein The New Order skal ha 1080p og 60 fps på dem nye konsollen, om ikke noe annet er nevnt. Men det er et FPS spill og dermed enklere å få noe slikt til, pluss masse andre effekter.

 

Bare Watch Dogs lover like bra så hypen tilsier så er jeg fornøyd. Det finner jeg ut i slutten av mai.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Neogaf har funnet årsaken til dette:

It will be patched to 1080p after release as usual, like AC4. MS probably wants near parity for reviews.

 

Det er jo et open world spill, mye som foregår, tusenvis med NPC, såklart krever det mye ressurser. Syns det er synd all fokusen på spill for tiden er om oppløsning og fps.

Lenke til kommentar

Neogaf har funnet årsaken til dette:

It will be patched to 1080p after release as usual, like AC4. MS probably wants near parity for reviews.

 

Det er jo et open world spill, mye som foregår, tusenvis med NPC, såklart krever det mye ressurser. Syns det er synd all fokusen på spill for tiden er om oppløsning og fps.

Hvem av dem blir patchet mon tro? ACIV ble boostet på PS4 husker jeg. Hadde vært greit med kilde, noe bedre en sheepgaf.com der sauene går på beite :p

Lenke til kommentar

Er dette noe en eller annen nisse der inne sier? Kilde og link er alltid fett :)

Ja er bare en bruker der inne som påstår det, veldig høy tin foil hat over det der.

Beklager viss noen av dere trodde det kom fra en pålitelig kilde/nyhet.

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...