Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vise seg å være en stor fordel for oss spillerne. Jeg ser heller at konsollselskapene bruker penger på å skape egne eksklusive spill enn å bruke penger på å sabotere for motparten. Det er noe stusselig over det å betale, ikke for at egne spillere skal få mer, men at andre spillere skal få mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

tja tror ikke hensikten er at andre skal få mindre, heller det at de putter penger i en tittel de vil ha for å kunne øke interressen for systemet sitt, det kalles business

Lenke til kommentar

tja tror ikke hensikten er at andre skal få mindre, heller det at de putter penger i en tittel de vil ha for å kunne øke interressen for systemet sitt, det kalles business

 

Når du betaler ett selskap for å ikke slippe ett spill på andre konsoller synes hensikten ganske åpenbar. Når konsollselskapene bruker penger på å holde spill vekk fra hverandre heller enn å utvikle egne eksklusiver går det utover oss. Pengene kunne vært brukt til å utvikle nye spennende spill, i tillegg til multiplatformspillene. I steden blir de her brukt til å sørge for at vi får færre multiplatform spill å velge mellom.

 

At det er business har ingenting med hvorvidt det er bra for oss å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

heller det at de putter penger i en tittel de vil ha for å kunne øke interressen for systemet sitt, det kalles business

 

om det er bra for oss eller ikke er opp til hvilket system man har, har man alle vinner man uansett.

selv om firmaer får tak i eklsusive spill, betyr ikke det at de ikke bruker penger på å utvikle selv også.

 

det beste hadde jo vært hvis alle spill kom ut på alle platformer, men så har vi dette med business da

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

heller det at de putter penger i en tittel de vil ha for å kunne øke interressen for systemet sitt, det kalles business

 

om det er bra for oss eller ikke er opp til hvilket system man har, har man alle vinner man uansett.

selv om firmaer får tak i eklsusive spill, betyr ikke det at de ikke bruker penger på å utvikle selv også.

 

det beste hadde jo vært hvis alle spill kom ut på alle platformer, men så har vi dette med business da

 

Jeg forstår at du har lært ett nytt ord og at det føles godt å gjenta dette mange ganger, men som nevnt er det irrelevant for poenget mitt ;)

 

Og nei, det er faktisk ikke bra for "oss". Om du eier en xbox one har du nå fått ett spill du ville hatt uansett. Hadde Microsoft ikke betalt for at spillet ikke skulle komme på andre konsoller hadde de i tillegg kunne investert disse pengene i egne studioer og utvikling av nye eksklusive spill. Microsoft og Sony har begrensede midler innen hvert felt, og penger de bruker på å hindre at andre konsoller får spill er penger som kunne vært brukt på å utvikle nye spill selv for å vise hva nettopp deres konsoll kan.

 

Når selskapene bruker penger på å holde spill utviklet av tredjepartsutviklere borte fra hverandre medfører dette nødvendigvis at de som sitter på de forskjellige konsollene får færre spill å velge mellom fordi noen har betalt for at de ikke skal få spille disse spillene, og at konsollselskapene dermed sitter igjen med færre midler til å selv utvikle eksklusiver gjennom "sine" studioer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du klarer tydligvis ikke å lese hva jeg skriver

og du trenger ikke å være frekk, du får ikke fler internett poeng av det, jeg gjentar for de du ikke oppfatter det.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Han har et poeng. Om de bruker pengene de bruker på å betale for spill på å utvikle et selv hadde man potensielt fått to bra spill istedenfor ett til konsollen. Men business er business, og det har og vil alltid være dirty. Det er heller ikke sikkert at pengene de bruker på å sikre seg spill for seg selv hadde blitt brukt til andre spill uansett, så ja. Hvem vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er nok ikke så simpelt at de bruker opp penger på et annet spill så de ikke kan lage eklusivt selv, det er litt barnehage tanking

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja ikke sant, tror ikke det blir noe mer eller mindre. det blir fler eklusive av det ja. som ikke gagner oss, men de som selger, derfor har vi eklusive tittler. tro ikke MS sitter å ler rundt et bord å sier "vi kjøper det spillet så sony ikke får det" det er jo latterlig. de vil ha et bra spill som selger systemet deres

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

heller det at de putter penger i en tittel de vil ha for å kunne øke interressen for systemet sitt, det kalles business

 

om det er bra for oss eller ikke er opp til hvilket system man har, har man alle vinner man uansett.

selv om firmaer får tak i eklsusive spill, betyr ikke det at de ikke bruker penger på å utvikle selv også.

 

det beste hadde jo vært hvis alle spill kom ut på alle platformer, men så har vi dette med business da

 

Jeg forstår at du har lært ett nytt ord og at det føles godt å gjenta dette mange ganger, men som nevnt er det irrelevant for poenget mitt ;)

 

Og nei, det er faktisk ikke bra for "oss". Om du eier en xbox one har du nå fått ett spill du ville hatt uansett. Hadde Microsoft ikke betalt for at spillet ikke skulle komme på andre konsoller hadde de i tillegg kunne investert disse pengene i egne studioer og utvikling av nye eksklusive spill. Microsoft og Sony har begrensede midler innen hvert felt, og penger de bruker på å hindre at andre konsoller får spill er penger som kunne vært brukt på å utvikle nye spill selv for å vise hva nettopp deres konsoll kan.

 

Når selskapene bruker penger på å holde spill utviklet av tredjepartsutviklere borte fra hverandre medfører dette nødvendigvis at de som sitter på de forskjellige konsollene får færre spill å velge mellom fordi noen har betalt for at de ikke skal få spille disse spillene, og at konsollselskapene dermed sitter igjen med færre midler til å selv utvikle eksklusiver gjennom "sine" studioer.

 

1. Titanfall hadde ikke kommet ut om det ikke hadde vært for Microsoft. Det var like før spillet ble kansellert, men Microsoft steppet inn og støttet spillet i bytte mot tidseksklusivitet.

 

Senere forhandlet MS seg riktignok frem til permanent eksklusivitet, men det er ikke så svart-hvitt som du vil ha det til.

 

Kilde

 

2. Microsoft har brukt mange ressurser på å bygge opp interne utviklere som Team Dakota, 343 Industries og Black Tusk Studios de siste årene. De har også kjøpt opp studioene Twisted Pixel Games og Press Play. I tillegg har de inngått samarbeid med en haug med ulike utviklere som Undead Labs, Playground Games, Insomniac, Remedy, Iron Galaxy Studios osv.

 

Selv om MS brukte en del penger på å støtte Respawn, så har de åpenbart brukt en del penger på utvikle deres egne spill også.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

du klarer tydligvis ikke å lese hva jeg skriver

og du trenger ikke å være frekk, du får ikke fler internett poeng av det, jeg gjentar for de du ikke oppfatter det.

 

Nå skrev jeg lenger opp at nettopp det at "business er business" er irrelevant for poenget hvorvidt det faktisk gavner oss eller ikke. Da blir jeg litt oppgitt når du velger å fokusere på selvfølgeligheter heller enn poenget.

 

Cup er cup, fotballen er rund osv. Det endrer ikke på hvorvidt å kjøpe eksklusivitetsavtaler gavner oss eller ikke.

Lenke til kommentar

 

 

heller det at de putter penger i en tittel de vil ha for å kunne øke interressen for systemet sitt, det kalles business

 

om det er bra for oss eller ikke er opp til hvilket system man har, har man alle vinner man uansett.

selv om firmaer får tak i eklsusive spill, betyr ikke det at de ikke bruker penger på å utvikle selv også.

 

det beste hadde jo vært hvis alle spill kom ut på alle platformer, men så har vi dette med business da

 

Jeg forstår at du har lært ett nytt ord og at det føles godt å gjenta dette mange ganger, men som nevnt er det irrelevant for poenget mitt ;)

 

Og nei, det er faktisk ikke bra for "oss". Om du eier en xbox one har du nå fått ett spill du ville hatt uansett. Hadde Microsoft ikke betalt for at spillet ikke skulle komme på andre konsoller hadde de i tillegg kunne investert disse pengene i egne studioer og utvikling av nye eksklusive spill. Microsoft og Sony har begrensede midler innen hvert felt, og penger de bruker på å hindre at andre konsoller får spill er penger som kunne vært brukt på å utvikle nye spill selv for å vise hva nettopp deres konsoll kan.

 

Når selskapene bruker penger på å holde spill utviklet av tredjepartsutviklere borte fra hverandre medfører dette nødvendigvis at de som sitter på de forskjellige konsollene får færre spill å velge mellom fordi noen har betalt for at de ikke skal få spille disse spillene, og at konsollselskapene dermed sitter igjen med færre midler til å selv utvikle eksklusiver gjennom "sine" studioer.

 

1. Titanfall hadde ikke kommet ut om det ikke hadde vært for Microsoft. Det var like før spillet ble kansellert, men Microsoft steppet inn og støttet spillet i bytte mot tidseksklusivitet.

 

Senere forhandlet MS seg riktignok frem til permanent eksklusivitet, men det er ikke så svart-hvitt som du vil ha det til.

 

Kilde

 

 

Var ikke klar over at de var så langt nede en periode, så det er kanskje ikke det beste eksempelet. Poenget er likevel ikke Titanfall eller Microsoft spesielt, men tendensen generelt der konsollutviklere betaler for at spill ikke skal komme til andre konsoller, slik de åpenbart har gjort her som du selv skriver.

 

2. Microsoft har brukt mange ressurser på å bygge opp interne utviklere som Team Dakota, 343 Industries og Black Tusk Studios de siste årene. De har også kjøpt opp studioene Twisted Pixel Games og Press Play. I tillegg har de inngått samarbeid med en haug med ulike utviklere som Undead Labs, Playground Games, Insomniac, Remedy, Iron Galaxy Studios osv.

 

Selv om MS brukte en del penger på å støtte Respawn, så har de åpenbart brukt en del penger på utvikle deres egne spill også.

 

 

Jeg tror ikke noen nekter for at Microsoft har og investerer i egne utviklere eller påstår at det ene utelukker det andre. Det endrer ikke på det faktum at penger brukt på å sikre at ett i utgangspunktet multiplatform spill ikke kommer til andre platformer er penger som kunne vært investert i egen utvikling.

 

Jeg synes det er rart at noen i det hele tatt velger å forsvare denne tilnærmingen til markedet. Når konsollselskapene bruker ressurser på å stikke kjepper i hjulene til hverandre går det åpenbart utover oss forbrukere. Uenig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

du klarer tydligvis ikke å lese hva jeg skriver

og du trenger ikke å være frekk, du får ikke fler internett poeng av det, jeg gjentar for de du ikke oppfatter det.

 

Nå skrev jeg lenger opp at nettopp det at "business er business" er irrelevant for poenget hvorvidt det faktisk gavner oss eller ikke. Da blir jeg litt oppgitt når du velger å fokusere på selvfølgeligheter heller enn poenget.

 

Cup er cup, fotballen er rund osv. Det endrer ikke på hvorvidt å kjøpe eksklusivitetsavtaler gavner oss eller ikke.

 

 

det er ikke mitt ptoblem at du velger å bare lese ett ord i posten min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...