Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Jeg synes det er rart at noen i det hele tatt velger å forsvare denne tilnærmingen til markedet. Når konsollselskapene bruker ressurser på å stikke kjepper i hjulene til hverandre går det åpenbart utover oss forbrukere. Uenig?

 

Jeg er for slike avtaler dersom det kommer utvikleren og spillet til gode (slik som med Titanfall), men imot dem dersom spillet kunne ha blitt gitt ut uten støtte fra utgivere som MS eller Sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ms har alt for ofte i forrige generasjon betalt utviklere for å la være å gi ut spillet på konkurrerende plattformer. Det er en ting når de betaler utviklingen fra grunnen av slik at spillet alltid var ment for bare xbox one, men når de i nest siste time avtaler med utgiver, bak ryggen til utvikler, så blir det skadelig for markedet. Som andre har sagt tidligere, de kunne brukt pengene på å finansiere utviklingen av et annet spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hadde likt dokumentasjon på om det har foregått på begge sider om det faktisk er intensjonen eller om det er fanboy svada som blir satt ut av proposjoner

Lenke til kommentar

Hva? Selvsagt er det intensjonen, å få et potensielt bra spill, som man da håper kan bli en systemselger, på sin egen plattform, og unngå at den andre parten får det. Business. Men hverken Sony eller Microsoft er uskyldige, jeg synes det er kjipt at det er slik, men gidder ikke å være sinte på noen av dem siden det 1) ikke har noen virking og 2) begge gjør det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er vel samme greia, bare på måten man ser det. jeg ser det som at de vil ha spillet for å selge konsoller.

ikke for å ungå at konkurenten skal få det, men same shit different name er det vel.

 

i den perfekte verden for gamere er vel det ingen eklusive, før var det slik at de eklusive spillene var mye bedre enn 3. part, men slik er det ikke lengere, eklusivitet er nok en dødene greie

Lenke til kommentar

 

 

du klarer tydligvis ikke å lese hva jeg skriver

og du trenger ikke å være frekk, du får ikke fler internett poeng av det, jeg gjentar for de du ikke oppfatter det.

 

Nå skrev jeg lenger opp at nettopp det at "business er business" er irrelevant for poenget hvorvidt det faktisk gavner oss eller ikke. Da blir jeg litt oppgitt når du velger å fokusere på selvfølgeligheter heller enn poenget.

 

Cup er cup, fotballen er rund osv. Det endrer ikke på hvorvidt å kjøpe eksklusivitetsavtaler gavner oss eller ikke.

 

 

det er ikke mitt ptoblem at du velger å bare lese ett ord i posten min

 

 

Om du prøver å lese en gang til vil du oppdage at jeg kommenterer det ordet med en setning. Resten av innlegget er på ti linjer og nevner ikke "business" med ett ord. Bare sånn apropos å lese posten ;)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes det er rart at noen i det hele tatt velger å forsvare denne tilnærmingen til markedet. Når konsollselskapene bruker ressurser på å stikke kjepper i hjulene til hverandre går det åpenbart utover oss forbrukere. Uenig?

 

Jeg er for slike avtaler dersom det kommer utvikleren og spillet til gode (slik som med Titanfall), men imot dem dersom spillet kunne ha blitt gitt ut uten støtte fra utgivere som MS eller Sony.

 

 

Jeg er enig i at det ikke trenger å være noe negativt om selskapet går inn med penger hos utviklere for å støtte spillet, og forventer noe igjen. Problemet oppstår når man betaler for at andre ikke skal få spillet. Her ser det ut til at begge formene for avtale har blitt inngått, og Titanfall fremstår således som eksempel på begge deler.

 

Igjen, jeg snakker i hovedsak om fenomenet å kjøpe opp tredjepartstitler generelt og er mindre opptatt av Titanfall spesielt.

Lenke til kommentar

Tror det blir motsatt faktisk, pga salgstallene til Titanfall. Microsoft vil ikke få disse avtalene billig om det skal fortsette slik, det vil koste mer enn det smaker.

 

For min del er det igrunn det samme, har ingen av konsollene enda, valgte heller å forbedre PCen, så kjøper jeg begge konsollene når jeg føler spillene rettferdiggjør et kjøp. Sikkert om 1-2 år.

Lenke til kommentar

Tror det blir motsatt faktisk, pga salgstallene til Titanfall. Microsoft vil ikke få disse avtalene billig om det skal fortsette slik, det vil koste mer enn det smaker.

 

For min del er det igrunn det samme, har ingen av konsollene enda, valgte heller å forbedre PCen, så kjøper jeg begge konsollene når jeg føler spillene rettferdiggjør et kjøp. Sikkert om 1-2 år.

De har aldri vært særlig billige. Hva var det de betalte for DLC-en til GTA4? 50 millioner $ eller noe slikt?

 

...men jeg er enig i at det ikke vil bli inngått mange store avtaler denne generasjonen. Når det gjelder tidseksklusiv DLC og eksklusiv markedsføring (som f. eks COD for Microsoft og Destiny for Sony) så tror jeg dog at alt kommer til å fortsette som før.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme vil en eventuell avtale rundt et spill som Titanfall 2 være. Nå som Titanfall er en etablert serie trenger Respawn neppe assistanse fra Microsoft igjen, så MS blir nok nødt til å legge en haug med grunker på bordet dersom de skal sikre seg eksklusivitet.

Jeg regner med at både MS og Sony fortsatt kommer til å inngå mindre avtaler med tredjepartsutgivere i fremtiden, men at de store "moneyhat"-ene kommer til å utebli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det MS som er mest gira på å kjøp til seg ekstra rettigheter? De gjorde vel det med GTA også gjorde de det med FIFA 14 og FUT greiene der. I tillegg til at de forhandlet frem Titanfall til å bli eksklusivt kun til Xbox.

MS er verst når det gjelder denne typen avtaler, men Sony er ikke uskyldige de heller. Assassin's Creed, Watch Dogs, Destiny og Diablo III f. eks.

Lenke til kommentar

Nja, det spørs fremdeles på størrelsen på spillet. GTA er det større enn noe annet i spillindustrien. Hadde vært morsomt å sett hvor mye Sony og Microsoft har betalt for diverse avtaler.

Jeg er ikke uenig med deg. Når det gjelder Titanfall 2 så tror jeg at MS hadde grepet sjansen dersom de hadde blitt tilbudt permanent eksklusivitet for 50 millioner dollar, men det finnes mange spill som de neppe ville ha betalt like mye for.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...