Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Er ganske mye mer som er relevant og det er ikke bare her det er over alt hele tia hver gang, det var ikke så viktig forrie gen. Så hvorfor nå?

 

Det har blitt lagt alt for mye vekt på det, virker dom det har mer å si enn selve spillet

Hvis det skal fortsette sånn hvert eneste spill melder jeg meg ut

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Ja meld deg ut er du snill. Kommer inn i vs tråder å surker.

 

NPD for april og mai kommer til å vise hvorfor MS gjør dette. Det har ikke vært planlagt fra starten av som masse tall prøver å late som. Dette er et resultat av at forbrukerene forteller med pengeboka hvordan de nekter å betale mer for dårligere hw og et kamera de ikke aner hvorfor de må betale for.

Blodfansen kjøpte xbox one i starten, noe de ville gjort uansett pris eller mangler, men nå stopper salget helt opp frem til priskuttet er i effekt. Som sagt så får vi se når april og mai npd tallene kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. MS fjerner det som var ett av - om ikke det ene - hovedsalgspunktet, uavhengig av hvor nyttig eller utbredt det er per i dag.

2. Utviklere kan ikke lenger ta høyde for at alle X1-eiere har Kinect, og vil dermed dedikere langt mindre ressurser til Kinect-funksjoner.

3. Nå fremstår X1 som en større, dyrere og dårligere konsoll enn PS4.

 

Det er da ingenting positivt i dette. For andre enn de som vil ha Xboxen sin 500 kr billigere, til tross for punkt 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja meld deg ut er du snill. Kommer inn i vs tråder å surker.

 

NPD for april og mai kommer til å vise hvorfor MS gjør dette. Det har ikke vært planlagt fra starten av som masse tall prøver å late som. Dette er et resultat av at forbrukerene forteller med pengeboka hvordan de nekter å betale mer for dårligere hw og et kamera de ikke aner hvorfor de må betale for.

Blodfansen kjøpte xbox one i starten, noe de ville gjort uansett pris eller mangler, men nå stopper salget helt opp frem til priskuttet er i effekt. Som sagt så får vi se når april og mai npd tallene kommer.

Hva skal de som har Xbox One gjøre? Er vel like greit å melde seg ut. Hele denne tråden handler om hvor mye bedre PS4 i forhold til Xbox One. Vet ikke om det enda er tatt opp et kritisk punkt på Ps4 i tråden. Så er det det at 8 av 10 har Ps4 som sin store favoritt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva vil du så at en Ps4 Vs Xbone tråd skal dreie seg om da? forklar meg det... De som vil er jo velkommen til å argumentere for xbone sin side på samme måte som de som argumenterer for ps4 sin side... Hadde det faktisk vært at det ble postet slike ting i xbone sin egen tråd hadde jeg forstått sutringen, men i vs tråd gir det jo ingen mening.

 

At PS4 takler multiplatform spill på høyere oppløsning enn xbone er et argument for at PS4 fungerer best til det spillet, og er relevant for denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vil du så at en Ps4 Vs Xbone tråd skal dreie seg om da? forklar meg det... De som vil er jo velkommen til å argumentere for xbone sin side på samme måte som de som argumenterer for ps4 sin side... Hadde det faktisk vært at det ble postet slike ting i xbone sin egen tråd hadde jeg forstått sutringen, men i vs tråd gir det jo ingen mening.

 

At PS4 takler multiplatform spill på høyere oppløsning enn xbone er et argument for at PS4 fungerer best til det spillet, og er relevant for denne tråden.

En vs tråd handler ofte om to produkter som har noen positive sider ene eller andre veien. På denne tråden er PS4 overlegen på alle punkter. Ale vet at PS4 har litt bedre ytelse innen multiplats.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det bare å sette i gang å gjøre seg opp en erfaring rundt PS4 selv og komme med sine inntrykk, om det er så viktig å balansere ut "motgangen".

 

Jeg mener ikke PS4 er overlegen på alle punkter, selv om det er min klare favoritt. Den støyer latterlig mye mer enn min One får å si det mildt. Faktisk er PS3 slim utgaven min langt roligere under bruk enn PS4, selv om jeg i lanseringsdagene mente det omvendte (bias deluxe?)

 

Men skal jeg være helt klinkende ærlig er det faktisk ikke mye PS4 er dårligere på, prisen jeg betalte tatt i betraktning. Sony har vært flinke, og MS har havnet litt bakå rett og slett.

Lenke til kommentar

PS4en bråker helt forjævlig ja. Høres ut som en støvsuger. Så hadde gjerne tatt en litt større boks og mer kjøling. Selv om viften ikke er "plagsom" så er den fortsatt hørbar.

 

Ihvertfall når man har blitt så vandt med Xbox One som er helt latterlig rolig under alle forhold hittil. Skal nevnes at ingen av konsollene mine står kylt inni en trang TV-benk, men i ett eget gulvrack ved siden av TV/Høytaller.

 

EDIT: Så er det helt sikkert forskjeller mellom konsollene og støy, samt preferanser spiller jo en del inn.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Minuset med ps4

-Kontroller batteritiden er for dårlig.

-Støyer mer en pc'en og xbox one(de jeg leser og har sett av videoer).

 

Selve kontrollerene og hva som er best er smak og behag. Men rumblefunksjonen i skulderknappene er et pluss på xbox one stikka, mens touchpadden er et pluss på ps4 stikka.

+Kontrolleren klargjort for bruk sammen med VR er også et pluss.

+ ps4 gir den den beste versjonen av multiplattformspill, i forhold til xbox one.

+ liten konsoll, og uten ekstern strømforsyning.

+ tidligere igang med indiesatsingen

+ et os som fokuserer på å være spillekonsoll, kjapt og enkelt.

 

Om det ikke er noen xbox serier man må ha, eller har alle vennene sine i xbox klubben så er det lite poeng i å kjøpe en svakere konsoll.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ja meld deg ut er du snill. Kommer inn i vs tråder å surker.

 

NPD for april og mai kommer til å vise hvorfor MS gjør dette. Det har ikke vært planlagt fra starten av som masse tall prøver å late som. Dette er et resultat av at forbrukerene forteller med pengeboka hvordan de nekter å betale mer for dårligere hw og et kamera de ikke aner hvorfor de må betale for.

Blodfansen kjøpte xbox one i starten, noe de ville gjort uansett pris eller mangler, men nå stopper salget helt opp frem til priskuttet er i effekt. Som sagt så får vi se når april og mai npd tallene kommer.

 

Finn noe nytt å skryte av begynner å bli jævlig uinteressant og vite hvilken oppløsning og fps spillene bruker, er det samme som smeller hver gang.

Jeg sitter å spiller titanfall, aner ikke hvilken oppløsning eller fps det har. Og jeg bryr meg heller ikke.. Det må være noe mer enn noen tall som det går an å skryte av?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Minuset med ps4

-Kontroller batteritiden er for dårlig.

-Støyer mer en pc'en og xbox one(de jeg leser og har sett av videoer).

 

Selve kontrollerene og hva som er best er smak og behag. Men rumblefunksjonen i skulderknappene er et pluss på xbox one stikka, mens touchpadden er et pluss på ps4 stikka.

+Kontrolleren klargjort for bruk sammen med VR er også et pluss.

+ ps4 gir den den beste versjonen av multiplattformspill, i forhold til xbox one.

+ liten konsoll, og uten ekstern strømforsyning.

+ tidligere igang med indiesatsingen

+ et os som fokuserer på å være spillekonsoll, kjapt og enkelt.

 

Om det ikke er noen xbox serier man må ha, eller har alle vennene sine i xbox klubben så er det lite poeng i å kjøpe en svakere konsoll.

 

er du virkelig så hjernevaska?

jeg køpte ikke Xbox One fordi jeg er "blodfan" jeg kjøpte den for de jeg ville ha den.

jeg kan når som helst kjøpe en PS4, det er ikke noe problem

Lenke til kommentar

Hva med det idiotiske lyset på kontrolleren?

Og nei kjøper ikke unnskyldingen til Sony om at det er til kontroller tracking og VR, da kunne di brukt IR, og siden VR løsningen deres ikke har kommet ut enda så burde det gått ann og deaktivere lyset.

 

Ikke verdens største problem men plagsomt nok.

Lenke til kommentar

 

PS4en bråker helt forjævlig ja. Høres ut som en støvsuger. Så hadde gjerne tatt en litt større boks og mer kjøling. Selv om viften ikke er "plagsom" så er den fortsatt hørbar.

 

Ihvertfall når man har blitt så vandt med Xbox One som er helt latterlig rolig under alle forhold hittil. Skal nevnes at ingen av konsollene mine står kylt inni en trang TV-benk, men i ett eget gulvrack ved siden av TV/Høytaller.

 

EDIT: Så er det helt sikkert forskjeller mellom konsollene og støy, samt preferanser spiller jo en del inn.

 

 

Jeg prøvde å sette min PS4 ut fra tv-benken slik at den skal få luft. Den fortsatte å støye og man skal ærlig talt ikke måtte ha konsollen åpent. Den burde tåle å stå i en TV-benk, ellers er den dårlig bygd. Min PS3 slim lager ikke en merkbar lyd engang. Kontrastene er svære.

Lenke til kommentar

IR tracking har ikke lang nok rekkevidde til den type VR som er tiltenkt PS4 , der du gjerne sitter i sofaen langt fra TVbenken der kameraet står. Dette blir en annen sak med Oculus der de faktisk bruker IR tracking da den helst blir brukt forran en datamaskin en liten hallmeter fra der du sitter.

 

Nå kan du jo sliktsett dimme lyset en god del, men er enig i at de burde ha muligheten å skru det helt av .

Lenke til kommentar

 

 

Minuset med ps4

-Kontroller batteritiden er for dårlig.

-Støyer mer en pc'en og xbox one(de jeg leser og har sett av videoer).

 

Selve kontrollerene og hva som er best er smak og behag. Men rumblefunksjonen i skulderknappene er et pluss på xbox one stikka, mens touchpadden er et pluss på ps4 stikka.

+Kontrolleren klargjort for bruk sammen med VR er også et pluss.

+ ps4 gir den den beste versjonen av multiplattformspill, i forhold til xbox one.

+ liten konsoll, og uten ekstern strømforsyning.

+ tidligere igang med indiesatsingen

+ et os som fokuserer på å være spillekonsoll, kjapt og enkelt.

 

Om det ikke er noen xbox serier man må ha, eller har alle vennene sine i xbox klubben så er det lite poeng i å kjøpe en svakere konsoll.

er du virkelig så hjernevaska?

jeg køpte ikke Xbox One fordi jeg er "blodfan" jeg kjøpte den for de jeg ville ha den.

jeg kan når som helst kjøpe en PS4, det er ikke noe problem

Men det må da være en grunn for at du kjøper den. Vil ha den er ikke en grunn. Sa ikke at du var blodfan, med xbox klubben så mente jeg at om man har mange venner med xbox one så kan det være en god grunn til å velge xbox one.

Launchspillene kan jo også være en grunn.

Lenke til kommentar

Hva med det idiotiske lyset på kontrolleren?

Og nei kjøper ikke unnskyldingen til Sony om at det er til kontroller tracking og VR, da kunne di brukt IR, og siden VR løsningen deres ikke har kommet ut enda så burde det gått ann og deaktivere lyset.

 

Ikke verdens største problem men plagsomt nok.

Som evil duck skriver så vil ikke ir ha fungert. Men enig, lyset burde ha blitt aktivert ved behov.

Det at lyset blir brukt som indikator i spill kunne vært løst på en annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...