Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Er enda skuffet over Xbox One ikke kommer i Norge før 2014. Siden Microsoft sa det på E3 at Norge var i den lista. :closedeyes:

Da tok jeg min respons, lar Playstation 4 få alle multiplatts fra den 29.november til Xbox One er ute offisielt i Norge, uten hjelp av import m.m.

Når begge er i hus, da kan spillene fordeles mellom begge konsollene. Noen blir valgt til PS4, noen blir valgt til Xbox One.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrev da uansett at du skulle handle multiplats til PS4 før utsettelsen.

 

Ja såklart! Hvorfor kjøpe spill til den andre plattformen som jeg likte før men ikke nå lengre. Dette er Microsoft sin skyld, for lite eksklusiver for å slukke min tørst.

Ta en annen ting i vurderingen angående spill til PS4 og Xbox One. Xbox Live Gold skal jeg ikke betale for denne gang. Dermed så blir det en del mer multiplatts på PS4 en Xbox One til neste generasjon.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å kjøpe multiplatformspill til PS4 jeg også. Ikke bare fordi det er en sjanse for at spillene kan se bedre ut, men også fordi jeg liker måten de har bygd selve konsollen på. XBO er altfor stor, og kommer sannsynligvis ikke å bli den konsollen jeg tar med meg på hyttetur eller til spillekvelder. MS trenger å få ut en slim-modell så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Synd at mange next-gen spill fremdeles enten får 1080p + 30 FPS, 720p + 30/60 FPS.

 

Er nok bra å ha en kraftig gamer PC ja. Tipper mitt GTX 690 blir å duge i mange år fremover.

 

Det blir nok veldig få spill som vil gå helt ned til 720p, men det blir nok en del som går under 1920x1080.

Det blir nok noe som denne generasjonen der flertallet av spillene kjører i 720p, men mange spill kjører i sub-HD oppløsninger, men aldri så lavt som SD TV oppløsninger.

Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på hvilke spill som frister mest. PS4 er kraftigere, billigere, har innebygget strømforsyning og er generelt mindre av størrelse, men det hjelper fint lite hvis spillene til den ikke frister. Her er liste over alle spill som hittil er annonsert til PS4 og Xbox One.

 

Jeg foretrekker å tenke langsiktig. Som sagt:

 

zl10SZ0.jpg

 

Se på alle Kinect-spillene, og verre blir det sikkert nå som de tvinger alle til å kjøpe den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For oss som har planer om å kjøpe digitale spill så må nok hardisker oppgraderes, da killzone shadow fall er på rundt 50GB.

På PS4 kan den interne hardisken byttes ut, på Xbox One er det bare å koble til en ekstern hardisk når denne muligheten blir lansert.

 

Syns 50GB er veldig mye, hadde tippt ca 15-20GB til denne generasjonen.

Lenke til kommentar

For oss som har planer om å kjøpe digitale spill så må nok hardisker oppgraderes, da killzone shadow fall er på rundt 50GB.

På PS4 kan den interne hardisken byttes ut, på Xbox One er det bare å koble til en ekstern hardisk når denne muligheten blir lansert.

 

Syns 50GB er veldig mye, hadde tippt ca 15-20GB til denne generasjonen.

 

Xbox One støtter ikke ekstern harddisk, om ikke Microsoft gjør noe med dette etter lansering.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Ser ut til at PS4 blir min next gen konsoll med mindre det sku skje noko spesiellt. Spill, hardware og valgfrihet taler for det ja.

 

Deretter blir det å bygge seg Steam Machine etter egne preferanser, men venter sjølvsagt til etter at eg har fått nyss i korleis Steam OS bruker hardware osv. Har håp om at eg slipper å kjøpe meg spill-pc basert på windows. Skal heller sprite opp gammel-pc'n slik at den forsatt drar GoG-spilla nokre år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...