Gå til innhold

Trur du PS4 kommer til å slå PC i spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I form av rå kraft er PCer i dag allerede mye sterkere, MEN, PS4 sin arkitektur fører til at maskinvaren kan utnyttes ekstremt mye mer effektiv i forhold til en PC. Så, pr. i dag er kanskje PS4 sterkere, men om et par 2-3 år max., vil det være over.

 

Jaha? Hva legger du i at arkitekturen i seg selv gjør at ting kan utnyttes ekstremt mye mer effektivt?

 

AtW

Lenke til kommentar

For en rar tråd. Mener du spill eller hardwaremessig?

 

Hardwaremessig? Nei kompis. Men de får nok en del ps3 exclusives som vil være verdt å skaffe konsollen for. En konsoll er aldri bedre enn kontemporær high end maskinvare. PS4 vil såklart likevel være bedre enn pcene til mange folk.

Lenke til kommentar

PS4 er allerede slått

Jup, PS4 er svakere sammelignet med dagens pcer en PS3 var når den ble lansert.

GPU er en heller svak midlesklasse gpu, cpu er fin men har svak enkjernes ytelse, 8gb ram er helt standard men er fint de fikk inn såpass mye.

De tjener en del på unified arkitecture med gddr ram, men neppe nok til å hamle opp med et 2000 kr skjermkort, legger du 3000 på bordet får du et skjemkort du nok kan bruke hele denne konsollgenerasjonen, om du ser bort i fra at pc versjonen kommer til å få bedre textures og mer avansert rendering av ps4 spill i 2020 samt at 4K eller lignende sikkert er standard på pc skjemer.

 

Denne er ganske morsom

http://asia.cnet.com/xbox-ones-gpu-not-as-powerful-as-ps4s-62221459.htm

Lenke til kommentar

Det er sånn jeg har lest og forstått det, er vel en grunn til at dettte gjøres? Såkalt "SystemOnAChip". http://en.wikipedia....ystem_on_a_chip

 

Utifra din kommentar så virker det helt feil, jeg beklager det.

 

Grunnen til at jeg spurte er at det ikke var så klart hva du siktet til med uttalelsen din. Det er riktig at en SoC gjør at ting kan utnyttes bedre, selv om jeg vil si det er å ta i litt å kalle det ekstremt mye mere effektivt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Lol jeg støtter selvsagt Zombien her som alltid når det gjelder spill, han vet hva det går i. Selvsagt vil en Playstation 4 slå enhver tenkelig konfigurasjon av PC uavhengig av kraft.

 

Men seriøst, dette er selvsagt bare tull. PC vil alltid være kraftigere enn den kraftigste konsoll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Kraftigere, men mye bedre optimalisert da utviklerne har en prosessor og et skjermkort å optimalisere for. Ikke tusen forskjellige. Det har mye å si.

Lenke til kommentar

Kraftigere, men mye bedre optimalisert da utviklerne har en prosessor og et skjermkort å optimalisere for. Ikke tusen forskjellige. Det har mye å si.

 

Det har endel å si, men som ett absolutt minimum så vil jo PCen yte like godt som konsollen, fordi om man kun optimaliserer for den ytelsen, så vil fortsatt PCen være kraftigere, slik at den kan kjøre på det ytelsesnivået.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Grunnen til at jeg spurte er at det ikke var så klart hva du siktet til med uttalelsen din. Det er riktig at en SoC gjør at ting kan utnyttes bedre, selv om jeg vil si det er å ta i litt å kalle det ekstremt mye mere effektivt.

 

AtW

 

Ekstremt var nok litt i overkant, men du kan (som alle vet) ikke sammenligne en PC med samme spesifikasjoner med en PS4, nettopp på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...