Gå til innhold

Trur du PS4 kommer til å slå PC i spill?


Anbefalte innlegg

Det triste er at spill i dag er ensbetydende med Call of Duty, Battlefield og Fifa, oppgulp som det føles som har utgivelser annenhver måned.

 

Spill for meg er mer enn dette, hvordan kan jeg spille total war-serien, crusader kings, civilization, football manager, wargame airlandbattle, ulike mmo'er osv. på en PS4?

 

Derfor er en sammenligning helt tullete i mine øyne (og forhåpentligvis mange andre sine), men jeg gleder meg til å kunne spille nye GTA-spill, sportsspill og bilspill på en ny konsoll :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir svært overrasket om PS4/X1 klarer å levere bedre grafikk enn mitt i5 2500K/AMD7950- system i november. Det har vel kanskje en verdi på 3-4000 _idag_.

 

nå er det jo 'confirmed' at ps4 har raskere cpu og ram en xbone... og av hva vi har sett de greier å squeeze ut av ps3 med 256mb ram(dedikert til spill) og en 3.2ghz cpu.. så blir det noen sinnssjuke greior på ps4 etter vært. pc kommer til å slite i lang tid, det er det ikke tvil om engang...

Lenke til kommentar

Det er uten tvil at PS4 kommer til å selge mer. Er derfor markedet er fokusert på konsoll og ikke PC. PC spill kan for all del selge utrolig bra men da kommer det som regel fra Blizzard Entertainment.

 

Fatter heller ikke vitsen med å si hvilken hardware man sitter med lenger, siden PC spill blir diktert etter konsollene. Vi har ytterst få 100% pc spill som f.eks Arma 3 som pusher litt grenser, vet søren ikke av noen andre spill.

Lenke til kommentar

Ps4 vill ikke slå Pc i spill ...men på ps4 life syklus 8 år? har pc eierne brukt 30 000 for å holdefølge med

de nye spillene... :rofl: konsoller blir optimalisert mye bedre år for år ,mot pc eiernes need 4 å kjøpe ny hardware :green:

 

Swipe that visa boys :dremel:

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ps4 vill ikke slå Pc i spill ...men på ps4 life syklus 8 år? har pc eierne brukt 30 000 for å holdefølge med

de nye spillene... :rofl: konsoller blir optimalisert mye bedre år for år ,mot pc eiernes need 4 å kjøpe ny hardware :green:

 

Swipe that visa boys :dremel:

 

30k i løpet av 8 år? Det er ett ganske ambisiøst budsjett, og har lite med "Need" å gjøre. Det koster ihvertfall ikke det for å følge med konsoller.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

30k i løpet av 8 år? Det er ett ganske ambisiøst budsjett, og har lite med "Need" å gjøre. Det koster ihvertfall ikke det for å følge med konsoller.

 

AtW

 

Regner med at de fleste vil ha high end pc komponenter ellers er vel vitsen borte å ha en spille pc

Lenke til kommentar

Regner med at de fleste vil ha high end pc komponenter ellers er vel vitsen borte å ha en spille pc

 

Skjønner, så du velger også å sammenlikne to helt forskjellige ting. Hvorfor? Om man kun vil ha en high-end-opplevelse, så kan man ikke få det i det hele tatt med konsoll..

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner, så du velger også å sammenlikne to helt forskjellige ting. Hvorfor? Om man kun vil ha en high-end-opplevelse, så kan man ikke få det i det hele tatt med konsoll..

 

AtW

 

Handler mere om Pris hadde sony og ms lagd en konsol som har kostet 20 000 :closedeyes: men om noen synes det er kult å betale premium priser for litt :closedeyes: bedre utsende for spill er det flott.. foretrekker heller å bruker mellom legget mot en litt bedre tv ;) og vil gjerne se en gaming pc på en billig tv mot en ps4 på en high end tv...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Handler mere om Pris hadde sony og ms lagd en konsol som har kostet 20 000 :closedeyes: men om noen synes det er kult å betale premium priser for litt :closedeyes: bedre utsende for spill er det flott.. foretrekker heller å bruker mellom legget mot en litt bedre tv ;) og vil gjerne se en gaming pc på en billig tv mot en ps4 på en high end tv...

 

Ja, det er jo de eneste valgene du har.... hva med feks en PC med tilsvarende grafikk som en konsoll, som iokke koster 30k i løpet av 8 år, og en god TV?

 

AtW

Lenke til kommentar

Regner med at de fleste vil ha high end pc komponenter ellers er vel vitsen borte å ha en spille pc

 

Spørsmålet går vel litt i om du skal ha de dyreste komponentene, eller en maskin som klarer alle spill på high eller bedre. Dersom du vil ha de dyreste komponentene så er vel anslaget ditt ganske så OK.

Dersom man derimot kjøper en stasjonær maskin som man oppgraderer for å holde takt med alle de nyeste spillene på et nivå som er likt, eller bedre enn konsollene (inkludert konsollers generasjonsskifte), så trenger man vel ca 15k på 8 år. Det er det jeg har brukt siden 2007 for å holde min maskin gående, og selv om det kun er 6 år siden, så sitter jeg nå på 3570k, 660 TI og 8gb minne som skal holde tet ei "ok" stund fremover =).

Så er det jo det andre punktet da, det finnes vel latterlig mange andre grunner til å ha PC? Hva med større spillutvalg? Større bruksområde?

Lenke til kommentar

Ja, det er jo de eneste valgene du har.... hva med feks en PC med tilsvarende grafikk som en konsoll, som iokke koster 30k i løpet av 8 år, og en god TV?

 

AtW

 

En pc som slår en konsoll kan man sikkert få for 6000kr i dag skal man ha en gaming pc i dag må den klare 4K native og ha en 4k skjerm da er det værd spranget fra 5000 konsollene som kommer i år.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ingen som har begynt å bry seg om det 4K greiene nå. Du kan bare glemme det blir brukt i gaming. Det var kun til bilder/video.

 

Glemme de?t er da mange som kjører 4K med gaming pcr allerede :glare: Om du tror 1080p er bra får du sjokk over at 4k er et større sprang enn sd til hd ...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Arkitekturen i PS4 gjør nok at konsollen vil kunne ha mulighet til å levere grafikk i en hastighet en ikke kan idag pga hvordan arkitekturen på en PC er. Samt at PS4 spill vil i en mye større grad ta ibruk mer minne en dem fleste PC spill gjør idag.

 

Så jeg tror det kan være mulighet for endel ting på PS4 som en PC idag ikke kan henge med på, men det vil nok ikke gå lang tid før det kommer nye hovedkort som likestiller det og PC vil ha en enda større fordel en den allerede har.

 

Samt at dette kan åpne for at spill til PC vil kreve og ta ibruk mer minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...