Gå til innhold

Next Xbox Reveal, 21. mai, 1900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok du skal få slippe å snakke engelsk.

 

Kanskje det er noe så banalt som at den må brukes til login identifisering etc? Dunno, blir jo bare synsing, men har blitt bekreftet at kinect må være tilkoblet ja

 

Satser på at det er tilfelle.

 

Ja, må nok vente til MS forteller i dybde hvordan konsollen virker med Kinect og kontrollen, men ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke Kinect i det hele tatt.

Å trykke på en knapp på kontrollen er mye kjappere enn å gi en kommando med stemmen til Xboxen.

Endret av GeneralKenobi
Lenke til kommentar

Jeg syntes de ikke snakket åpent om noe. De snakket ikkw om type ram så vidt jeg fikk med meg, ddr, gddr5? etc, ikke cpu clock speed (dette gjorde dog heller ikke sony). eneste jeg fikk med meg med kinect var at det støttet 1080p, så står vel et bedre kamera der inne.

De snakket om RAM-en i architecture-presentasjonen. 8GB DDR3 med ekstra embedded RAM. Kan dog gå med på at det var fint lite om CPU-en bortsett fra at den har 8 kjerner.

 

Forresten: Har de sagt noe om at den kan spille bluray-filmer eller ikke?

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Satser på at det er tilfelle.

 

Ja, må nok vente til MS forteller i dybde hvordan konsollen virker med Kinect og kontrollen, men ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke Kinect i det hele tatt.

Å trykke på en knapp på kontrollen er mye kjappere enn å gi en kommando med stemmen til Xboxen.

Ja helt enig

 

I tillegg liker jeg ikke å snakke med TVen eller produktene mine generelt. Syntes det er unaturlig. Litt samme med samsung tven jeg har med stemmeaktivering etc, prøvde det 1 time, gikk raskere med kontrollen. Sitter heller ikke å veiver med henda for å bytte kanaler, når jeg har kommet etter en lang dag på jobben.

 

Kanskje jeg begynner å bli gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før E3 og et ras av spill fra begge sider så er dette min forløbige konklusjon.

 

Xbox OneMoreBoxForYourCableServices vs Playstation 4gamers

 

Snodig å tenke på at Microsoft satser så tungt på dette i en tid hvor stadig flere slutter å se på tv på tradisjonelle måter som paraboll og kabel tjenester. Og streaming tjenester tar stadig mer over...

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De snakket om RAM-en i architecture-presentasjonen. 8GB DDR3 med ekstra embedded RAM. Kan dog gå med på at det var fint lite om CPU-en bortsett fra at den har 8 kjerner.

 

Forresten: Har de sagt noe om at den kan spille bluray-filmer eller ikke?

Hm interessant, så ikke hele den.

 

Lurer på om ps4 blir 1000 lappen dyrere jeg nå, bare pga 8gb GDDR5 ram. Det er jo svindyrt. Også mye raskere ram, men med høyere latency. Hadde uansett tatt ps4 sin ram over DDR3 ram any day.

 

Vi vet at det er en APU, eller SoC fra AMD som med PS4, vet ikke hvorfor men med de ryktene som gikk rundt, og det som har blitt nevnt i dag, så kan det være PS4 har en litt raskere SoC. Dunno.

 

Nei, de sa ikke noe om bluray. Siden de har sånn video store digital så vil de sikkert ikke at vi skal se bluray filmer på plate, menne siden den støtter lesing av bluray filmer så bør det jo gå ok, de kan jo deaktivere muligheten i softwaren pga nevnte grunner for at vi skal leie/kjøpe filmer av dem i steden.

Lenke til kommentar

Før E3 og et ras av spill fra begge sider så er dette min forløbige konklusjon.

 

Xbox OneMoreBoxForYourCableServices vs Playsation 4gamers

 

Snodig å tenke på at Microsoft satser så tungt på dette i en tid hvor stadig flere slutter å se på tv på tradisjonelle måter som paraboll og kabel tjenester. Og streaming tjenester tar stadig mer over...

Mer snodig at dette skal være den boksen du trenger i stua.

 

Hadde det fungert i Norge. Hadde jeg trengt altiboxen + xbox one + en reciever MS har bekreftet du trenger. Så må jeg sikkert ha xbox live for 4.99 dollar i mnd for å se TV på en breaktrough, magical, breathtaking way.

 

Men ja. Er helt enig. Jeg ser ikke på TV lenger, og som folka på giantbomb sa, i dont have cable anymore.

 

Mitt største problem, er at selvom jeg elsker ny teknologi så er ikke dette noe jeg vil ha, eller har bruk for.

 

Jeg har ikke bruk for å søke på bing mens jeg ser på TV, skal jeg veive med henda for keyboard input, eller kontrolleren på et virituelt tastatur? Det er treigt, da bruker jeg heller laptop, tablet eller smart tlf mens jeg ser på TV. Kommer jo uansett til å kjøpe Xbox one, da det sikkert kommer bra spill til den, men jeg kan liksom ikke helt forstå hvem de folka er som bruker disse funksjonene

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig å tenke på at Microsoft satser så tungt på dette i en tid hvor stadig flere slutter å se på tv på tradisjonelle måter som paraboll og kabel tjenester. Og streaming tjenester tar stadig mer over...

 

Ja, med det fokuset de har hatt nå på at Xbox'en skal være en slags mediasenter, så er det faktisk forrykende at de ikke har inngått i noen konkurrerende streaming tjenester ala Netflix f.eks for at det hele skal være litt mer komplett enn det er nå.

 

Det er jo uansett litt kjekt at man kan få samlet alle fjernkontrollene til smartglass greiene og mobilen, men det holder ikke i lengden.

 

Får håpe kritikken faller inn slik at de nå har noen uker på å muligens gjøre noen forandringer før E3 om noen uker. Eller at de sparer det beste til E3.

 

Er det noe de skulle ha fokusert på så er det faktisk å få folk til å bruke TV'en sin igjen.

Dette gjøres ikke ved at man må bruke kabel-TV, noe som er på vei ut.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Forresten: Har de sagt noe om at den kan spille bluray-filmer eller ikke?

Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?

A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet. We’re designing Xbox One to be your all-in-one entertainment system that is connected to the cloud and always ready. We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection.

 

Der fikk jeg svaret mitt.

Lenke til kommentar

Jeg gir beng, jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe den uansett. Skal ikke ha noen Sony-produkter (unntatt walkmanen og discmanen jeg alt har) inn i min husholdning. Selv om jeg ikke har bruk for noe annet enn spilling, og rommet mitt er for lite til å ta i bruk en vanlig Kinect, så får det være det samme. Den Xboxen skal kjøpes! :D

 

Og var det ikke snakk om at man skulle kunne kjøpe en ekstra dings for bakoverkompabilitet?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at de gadd streame dette til hele verden - at de lanserer en engelsk språkelig talekontroll boks for TV-tittere i USA. Dette var bare merkelig. Jeg har PS3, Wii U og 360 konsoller her i heimen. Men alltid foretrukket 360'n. Aldri spilt på PS3'n omtrent i hele tatt. Seriøst, de har en jobb foran seg med å få med seg resten av verden, og særlig da ikke-engelsk talende land. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så negativ etter pressekonferansen, jeg som er 360 speller fra før... :(

Lenke til kommentar

Ja, for eksempel. Jeg driter i om jeg kan se en trailer mens jeg ser på en film, jeg driter i om jeg kan snakke til xboxen og styre den ved å vifte hendene mine i lufta, jeg driter i jævla smartglass når jeg har spaken i hånda, jeg driter om jeg kan stå oppreist foran tven og danse til et jævla ubrukelig dansespill, jeg driter i om jeg kan ha kleine videosamtaler via skype.

 

Betale for å kunne spille brukte spill, hva faen er det for no' bullshit? Men en ting var jo bra - de klarte å fikse på den D-paden etter 12 år.

 

Ja eg er enig med deg, men da har du sett feil dato, det var ikkje idag dei skulle vise spill, det er på E3, nå vett du det.

Lenke til kommentar

Må si jeg ble overrasket over folks negative reaksjoner i etterkant av lanseringen. Vi visste jo at det kom til å handle om hardware primært, og at mye blir spart til E3. Personlig synes jeg konsollen ser dritspennende ut, og den kan lett erstatte stuepcen min til det meste, samtidig som at den i bunn og grunn er en spillkonsoll. Som lett kan sammenlignes med PS4 spesifiksasjonsmessig.

 

Den nye Kinecten virker faktisk brukbar i forhold til den originale (som var fullstendig udugelig til det meste, dummeste tusenlappen jeg har brukt). At følger med alle konsoller nøytraliserer også kravet om at den må være installert for at konsollen skal fungere.

 

Mangel på bakoverkompatibilitet er et ikke-tema, og her er hvorfor: Har man mange 360-spill man har lyst til å spille eier man naturligvis en 360-konsoll. Hvorfor ikke bare bruke den i stedet for å måtte betale en tusenlapp ekstra for å få den integrert i One? Det er en grunn til at Sony fjernet støtten etterhvert i PS3. Og hvor mange gamle spill kommer man uansett egentlig til å spille? Jeg husker da 360 ble lansert at Microsoft brukte masse tid og ressurser på å få de fleste xbox-spillene til å funke på den. Hvor mange var det egentlig som benyttet seg av dette? Ikke meg hvertfall.

 

At brukte spill ikke fungerer uten at man må betale en ekstra avgift skjønner jeg godt at folk reagerer på. Samtidig tror jeg det er en naturlig utvikling som måtte skje før eller siden. Det samme har jo foregått på PC-markedet i mange år allerede. Så lenge denne avgiften ikke blir skyhøy tror jeg de fleste i større grad vil godta det med tiden.

 

Jeg mener de to konkurrerende konsollene (One og PS4) er skremmende like og at neste generasjons konsollkrig kommer til å bli meget marginal. Til syvende og sist blir det spillene som avgjør hvilke konsoller folk kommer til å kjøpe, alt annet blir detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...