Gå til innhold

Next Xbox Reveal, 21. mai, 1900


Anbefalte innlegg

Hva tror du salgsverdien på et Xbox1- spill blir hos Gamestop? Jeg tipper rundt NOK 0,-

Med mindre Gamestop får seg en ordning med MS at de kan selge nye koder som legges med bruktspilla. Da blir det kanskje opp mot NOK 50,- ??

 

Ja, men om du leser her

 

the software giant can detect whether a game has been sold to a retailer and repurchased, or handed from one friend to another. In such instances, the second user must pay a fee.

 

Så kan MS altså se om spillet er "solgt" tilbake og "kjøpt på nytt"

 

Jaja, men helt ærlig så er det med at en jeg ikke kan låne ett spill av bror min uten å måtte betale for å spille det hos meg helt uaktuelt.

Når folk finner ut av dette kommer det til å slå så kraftig tilbake på MS at jeg er redd de knapt klarer å gi bort maskinene gratis.

 

Ingen tvil om hvem som taper denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony og MS kommer til å se på hverandres hardware for å anslå pris. Det er som en stirrekonkurranse. Ingen av dem vil komme ut å sette prisen for konsollen 1000kr mer enn konkurrenten. Ser ut til at Sony vil ha billigst konsoll, siden MS ser ut til å ha mer hardware.

 

Ser ut til at Sony vil ha bedre GPU, så prisen hardware-messig blir sikkert ganske lik.

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke det det samme?

 

Bilprodusenten taper penger på at du kjøper en bruktbil fremfor en ny bil. Byggeselskapet taper penger på at du kjøper et brukt hus fremfor et nytt hus hos dem. Spillprodusenten taper penger på at du kjøper et brukt spill fremfor et nytt spill hos dem.

 

Dessuten så kan spillprodusenten kopiere spillet sitt uendelige ganger noe som bilprodusenten og byggeselskapet ikke kan gjøre med hus og bil, de må manuelt produsere nytt.

 

Så det med bruktspillsperre er tragisk, man kan ikke kreve at man skal kjøpe nytt hele tiden.

 

Hvorfor ikke det er det samme? Et spill koster 500 kr, en bil koster 500 000 kr et hus koster 3 000 000 kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvorfor ikke det er det samme? Et spill koster 500 kr, en bil koster 500 000 kr et hus koster 3 000 000 kr.

 

Ja men husk at bilprodusenten og byggeselskapet ikke kan kopiere bil og hus uendelige ganger digitalt, derfor er de dyrere. Men de taper penger på akkurat samme måten som spillprodusenten dersom folk kjøper brukte biler og brukte hus, fremfor nytt hos produsenten.

Lenke til kommentar

Ja, men om du leser her

 

 

 

Så kan MS altså se om spillet er "solgt" tilbake og "kjøpt på nytt"

 

Jaja, men helt ærlig så er det med at en jeg ikke kan låne ett spill av bror min uten å måtte betale for å spille det hos meg helt uaktuelt.

Når folk finner ut av dette kommer det til å slå så kraftig tilbake på MS at jeg er redd de knapt klarer å gi bort maskinene gratis.

 

Ingen tvil om hvem som taper denne generasjonen.

det er fortsatt en ting som ikke har blitt besvart, så ikke vits å bli sur enda. har nevnt det et par ganger, men det går på det du sier med låning av spill etc, er bare blitt verifisert at hvis du installerer fks mitt spill på din xbox så må du betale avgift (men da har du kjøpt spillet og har det)

 

det er ikke gitt et svar hvordan låning av spll blir enda så slapp av

Lenke til kommentar

Ja men husk at bilprodusenten og byggeselskapet ikke kan kopiere bil og hus uendelige ganger digitalt, derfor er de dyrere. Men de taper penger på akkurat samme måten som spillprodusenten dersom folk kjøper brukte biler og brukte hus, fremfor nytt hos produsenten.

 

Og hvilken betydning har det for deg at du må betale en liten sum for å få lov å spille spillet? Har du ikke råd til det så kan du heller ikke klage på det.

Lenke til kommentar

Xbox One: live TV available in US only, requires separate device...

 

http://www.vg247.com...eparate-device/

 

xbox one ble bare litt mere ubrukelig for resten av verden....

Dette visste vi jo egentlig.

 

Ingen kinect greier fungerer vel med norsk stemme så vidt jeg er bekjent, og ja er for mange variabler der inne med tv operatør etc etc. Bryr meg uansett lite, da jeg ikke ser på TV lenger, men greit å få det bekreftet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Og hvilken betydning har det for deg at du må betale en liten sum for å få lov å spille spillet? Har du ikke råd til det så kan du heller ikke klage på det.

 

Jeg har sterk økonomi så det er ikke det det handler om.

Lenke til kommentar

Men vi er jo i 2013 og tiden hvor en spillkonsoll er kun en konsoll egnet til spill er forbi. Jeg ønsker iallefall å ha mest mulig samlet på en boks. Om TV2 sumo osv kommer med apper til Xbox One så er det genialt.

Saken er bare den at vi har tusen sånne bokser fra før av, er det virkelig behov for enda en?

Lenke til kommentar

Ja men husk at bilprodusenten og byggeselskapet ikke kan kopiere bil og hus uendelige ganger digitalt, derfor er de dyrere. Men de taper penger på akkurat samme måten som spillprodusenten dersom folk kjøper brukte biler og brukte hus, fremfor nytt hos produsenten.

 

Eg kjøper Bioshock for ei oppleving som varer i om lag 10 timar. Etter dette får eg ikkje så mykje ut av spelet lenger, eg taper ingenting på å selge det vidare. Ein bil og eit hus kjøper eg som ein bruksgjenstand. At bilprodusentane ikkje kan kopiere bilane sine digitalt er synd for dei, men slik er no enn dei praktiske forholda. Dette er ikkje svart kvitt, det er ikkje slik at om det fungerer slik i den bransjen skal alt fungere 100% likt i den andre bransjen. Missforstå meg rett, dette er ein negativ ting, men eine og åleine fordi det blir dyrare for meg og fordi eg mister eit privilegium eg har hatt lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men så må du ikke glemme at spillet ikke trenger "vedlikehold" noe som bil og hus gjør. Selvfølgelig kan du spille det samme spillet i millioner av timer, det er ingen "tidssperre" på spill.

Lenke til kommentar

trodde spillene var viktigst?

 

Ikke noe nytt eller rart vi ikke får det samme som USA.

Enig at spillene er viktigst, men vanskelig å dra noe konklusjon fra noen CGI trailere i dag, sikkert derfor folk er forbanna.

 

Men men, E3 er om 19 dager, så ja. matrick lovet spike/gametrailers masse morro på e3 når det gjelder spill så får vi se om han holder det han lover.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er så veldig imponert, virket for meg som de går mer bort ifra spill og bruker mere ressurser på alt mulig annet.

 

Er heller ikke veldig imponert av ps4 så langt, men vi får se etter E3

 

15 eksklusive spill første året. De har også fler spill i produksjon enn noensinne sa de.

 

Så tror ikke det.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Forresten angående at xbox 360 spill ikke fungerer på xbox one, gjelder dette også xbla spill da sikkert? hva med geometry wars :(

 

15 eksklusive spill første året. De har også fler spill i produksjon enn noensinne sa de.

 

Så tror ikke det.

Blir så dumt å ta det sier som sannhet. Halvparten av den møkka kan være kinect football 2.0, kinects sports, kinect zumba etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...