Gå til innhold

Next Xbox Reveal, 21. mai, 1900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikkje veldig populært dette, men når det gjeld brukte spel har eg alltid tenkt at det har vore "urettferdig" i forhold til utviklarane. Om 2 personar har lyst til å spele gjennom Bioshock synest eg det er rimeleg at begge to skal betale til utviklaren, ikkje at ein av dei skal låne det eller kjøpe det med den andre.

Lenke til kommentar

sikkert pga intern strømforsyning (håper jeg)

 

og varme etc etc, mye kraftigere hardware

Strømforsyninga er integrert i konsollen.

 

Har me fått noko dimensjonar?

 

Er dette bekreftet noen plass?

 

Jeg kan tåle en større konsoll så lenge kjøling og integrert PSU er på plass! Jeg får nesten svulst i hjernern når jeg må dra frem slike helvetes PSU`en som Nintendo og MS har hatt denne generasjonen.

 

EDIT: Wii U har enda en ekstern PSU.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Kanskje ikkje veldig populært dette, men når det gjeld brukte spel har eg alltid tenkt at det har vore "urettferdig" i forhold til utviklarane. Om 2 personar har lyst til å spele gjennom Bioshock synest eg det er rimeleg at begge to skal betale til utviklaren, ikkje at ein av dei skal låne det eller kjøpe det med den andre.

 

Samme kan du si om biler og hus.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hm, en par ting.

Man kan nå da kjøpe ett spill, installere det. Selge det tilbake til Gamestop og så bare fortsette å spille det når det er installert på HDD. Jaja, men varer jo ikke sålenge når man kun har stusselige 500GB til lagring.

Du misforstår.

 

Skal prøve å forklare

 

1. Selger du et spill til gamestop nå, så selger de det til en annen, da har han spillet.

2. Med xbox one, er dette spillet/platen syncet mot din xbox live id, selger du dette til gamestop, må han som kjøper det betale gamestop la oss si 499, og han må betale avgift når han setter det i sin xbox one.

 

altså. det funker ikke

Lenke til kommentar

Er det en dårlig, eller bra ting?

Litt tidlig å si uten å vite clock speed og hvilken gpu det har blitt brukt, vi vet heller ikke spesifikt hvilken GPU PS4 bruker. Det vet vi ikke før teardown tipper jeg.

 

Men det gikk rykter om at PS4 ville ha en kraftigere GPU, om dette er sant vet vi ikke før som sagt, teardowns. Da vi får spesifikke modell nummer etc.

 

Men for å gi deg en sammenligning.

 

500 millioner transistors hadde xbox 360, så nye xboxen har x10 ganger så mye

 

Betale for å aktivere bruktspill? Som Steam? Microsoft, ærlig talt. Eneste grunnen til at dette fungerer så bra på Steam er fordi spillene er billige.

Du må betale for å aktivere bruktspill HVIS du vil ha de for evig

De har IKKE svart på hva som skjer hvis jeg tar med et spill til en kamerat og vi skal spille det spillet en kveld. Det skulle de komme tilbake å svare på

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Berre at det på ingen måte er det same, så ja, klart ein kan seie det.

 

Hvorfor er ikke det det samme?

 

Bilprodusenten taper penger på at du kjøper en bruktbil fremfor en ny bil. Byggeselskapet taper penger på at du kjøper et brukt hus fremfor et nytt hus hos dem. Spillprodusenten taper penger på at du kjøper et brukt spill fremfor et nytt spill hos dem.

 

Dessuten så kan spillprodusenten kopiere spillet sitt uendelige ganger noe som bilprodusenten og byggeselskapet ikke kan gjøre med hus og bil, de må manuelt produsere nytt.

 

Så det med bruktspillsperre er tragisk, man kan ikke kreve at man skal kjøpe nytt hele tiden.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Litt tidlig å si uten å vite clock speed og hvilken gpu det har blitt brukt, vi vet heller ikke spesifikt hvilken GPU PS4 bruker. Det vet vi ikke før teardown tipper jeg.

 

Men det gikk rykter om at PS4 ville ha en kraftigere GPU, om dette er sant vet vi ikke før som sagt, teardowns. Da vi får spesifikke modell nummer etc.

 

Men for å gi deg en sammenligning.

 

500 millioner transistors hadde xbox 360, så nye xboxen har x10 ganger så mye

 

 

Du må betale for å aktivere bruktspill HVIS du vil ha de for evig

De har IKKE svart på hva som skjer hvis jeg tar med et spill til en kamerat og vi skal spille det spillet en kveld. Det skulle de komme tilbake å svare på

 

For evig? Den dagen de ikke lenger støtter konsollen vil både konsollen og alle spillene slutte å fungere. Nedturen med aktivering er at man vil være avhengig av Microsoft for at aktiveringssystemet til enhver tid, og for alltid må være i drift. Det vil det neppe være.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både 360 og PS3 fra de kom, og har kjøpt alle kryssplattformspill for 360. Så nettopp ferdig presentasjonen, og har rett og slett ikke særlig lyst på denne. Alt ser ut til å være lagt opp for å enten tjene mest mulig penger på spillerne eller å gjøre alt annet enn spill.

 

Da venner jeg meg heller til dualshock - kjenner at jeg hadde vært mest fornøyd om man bare holdt seg på denne generasjonen i stedet for å lage dustete multimediabokser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten håper jeg de bruker et fellessystem for dette, og ikke et individuelt system for hver utgiver.

 

Sony og MS kommer til å se på hverandres hardware for å anslå pris. Det er som en stirrekonkurranse. Ingen av dem vil komme ut å sette prisen for konsollen 1000kr mer enn konkurrenten. Ser ut til at Sony vil ha billigst konsoll, siden MS ser ut til å ha mer hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...