Gå til innhold

Gran Turismo 6 kommer i salg før jul (PS3)


Anbefalte innlegg

Betaen til iRacing var i 2009. Spillet har forandret seg utrolig mye siden da. Var en periode de kalte det iRacing 2.0 siden de hadde forbedret det såpass at det føltes nesten nytt. De har gått tilbake til iRacing navnet nå.

 

Ja akkurat nå har jeg jo kun google å se på, men man finner jo en haug av folk som fremdeles i dag mener at følelsen er bedre på LFS kontra iRacing. Og jeg ser de samme argumentene som jeg merket da jeg selv sammenlignet spillene. Og det er stort sett at iRacing har dårligere dekkfysikk, samt at spillet ikke gir deg like mye informasjon til rattet som LFS gjør. Man merker med en gang i LFS at man over eller understyrer, mens det tar litt tid i iRacing.

 

Det som er positivt med iRacing er jo selve racingen. De har et mye større community nå, og det er dermed mye enklere å rett og slett få kjørt racing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja akkurat nå har jeg jo kun google å se på, men man finner jo en haug av folk som fremdeles i dag mener at følelsen er bedre på LFS kontra iRacing. Og jeg ser de samme argumentene som jeg merket da jeg selv sammenlignet spillene. Og det er stort sett at iRacing har dårligere dekkfysikk, samt at spillet ikke gir deg like mye informasjon til rattet som LFS gjør. Man merker med en gang i LFS at man over eller understyrer, mens det tar litt tid i iRacing.

 

Det som er positivt med iRacing er jo selve racingen. De har et mye større community nå, og det er dermed mye enklere å rett og slett få kjørt racing.

 

"De dem, sier bla bla bla". Det er alt det er: Tullprat. Prøv det selv, så vil du merke at det er kun preik.

Og slapp av: ratt feedbacken er det beste der ute (men, du må jo kunne stille inn rattet ordentlig i windows og i iRacing). Over / understyrt: liker å bruke tight / loose, og du merker med en gang om bilen er loose: Du kan nærmest kjenne at ræva slepes til siden.

Folk som kritiserer iRacing er stort sett folk som ikke har prøvd det, ironisk nok. Og det du sier om dekkfysikken er jo motsatt: iRacing har best dekk fysikk og fysikk generelt av alle simulatorene på markedet nå.. Les anmeldelser på simulator sider eller sjekk ut simracing på youtube. Der vil du nok få en litt mer objektiv og proff gjennomgang enn en gjeng "consoll-kids" som rakker ned på noe de ikke har råd til.

For å si det sånn: De jeg har fått til å teste det, har aldri sett seg om etter en annen simulator.

Det er gratis å teste iRacing. Så ingen unnskyldning for ikke å prøve :)

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

Håper virkelig de forbedrer simuleringen av drifting kraftig, det er ikke noe i nærheten av ekte. (Ja jeg har ratt.)

 

Drifting er ekstremt vanskelig, spesielt i simulatorer siden du ikke kjenner g-kreftene. De spilla hvor man klarer å drifte lett og kontrollert så vet man at ikke er spesielt realistisk :p

Lenke til kommentar

"De dem, sier bla bla bla". Det er alt det er: Tullprat. Prøv det selv, så vil du merke at det er kun preik.

Folk som kritiserer iRacing er stort sett folk som ikke har prøvd det, ironisk nok. Og det du sier om dekkfysikken er jo motsatt: iRacing har best dekk fysikk og fysikk generelt av alle simulatorene på markedet nå.. Les anmeldelser på simulator sider eller sjekk ut simracing på youtube. Der vil du nok få en litt mer objektiv og proff gjennomgang enn en gjeng "consoll-kids" som rakker ned på noe de ikke har råd til.

For å si det sånn: De jeg har fått til å teste det, har aldri sett seg om etter en annen simulator.

Det er gratis å teste iRacing. Så ingen unnskyldning for ikke å prøve :)

Det du kommer med her er jo et eneste stort oppgulp av fanboy takter.

 

Jeg har jo prøvd det selv, forstår du det? Når jeg sjekket min konto nå så var det faktisk betaen til iRacing 2.0 jeg spilte i noen uker etter at jeg kom tilbake etter å ha prøvd det i 2008.

Jeg klagde på ting som tydelig vis fremdeles den dag i dag er ting som folk nevner, og da kan jeg jo konkludere med at det fremdeles er tilfellet. Gjør et lite søk selv. Dette var altså etter den store dekkfysikk oppdateringen som har kommet til iRacing som var grunnen til at jeg ville prøve det igjen.

 

Det hjelper ikke å kun si at iRacing har best dekkfysikk uten å dokumentere at det faktisk har det. Jeg syns fremdeles at LFS gir meg mere respons gjennom rattet enn iRacing gjør.

 

Drifting er ekstremt vanskelig, spesielt i simulatorer siden du ikke kjenner g-kreftene. De spilla hvor man klarer å drifte lett og kontrollert så vet man at ikke er spesielt realistisk :p

Tull.

 

Det er jo dette som er mitt poeng. LFS har mye bedre force-feedback til rattet enn hva iRacing har, og dermed er det lettere å drifte ettersom man kjenner gjennom rattet når man over eller understyrer bilen.

 

Så vekk fra off-topic tullet.

Jeg syns det er merkelig at ikke sony bruker GT6 for å selge konsollen? Det er liksom ikke så spennende lengre når det har vært ute i noen måneder når PS4 kommer ut. Samt de risikerer jo at folk syns at spillet er dårlig, som igjen vil gå ut over PS4 salget.

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skuffende nok ikke! :)Uansett, GT6 -> Mulig jeg har hoppa over noe, men er detta egentlig en GT5 v2? Jeg sitter med den følelsen.
Når det nå er blitt utviklet til PS3 så er jeg redd jeg har samme følelse.

 

Hvorfor skal det vere det, har dere helt glemt av før i tiden når de gav ut 3 spill per lisens på konsoll,

Lenke til kommentar

Fatter ikke helt at dere gidder diskusjonen mellom iRacing og GTR. De er, til en viss grad; ikke beregnet som konkurenter.

 

Jeg spiller GTR for å spille bilspill, og det gjør det helt perfekt, etter mine standarder. Jeg kan ikke nekte noe som helst på at iRacing er brdre, men det er en ting; og det er at det er mye vanskeligere å sette seg inn i. GT5 er tut og kjør.

 

Vet ikke helt jeg, men føler at det er noe galt når jeg spiller iRacing også, og det er svinginga. Sliter allerede rundt 80 km/t. For guds skyld, det er lettere å ta svinger i Vivaroen enn den ene bilen jeg har prøv på iRacing :p

Lenke til kommentar

Fatter ikke helt at dere gidder diskusjonen mellom iRacing og GTR. De er, til en viss grad; ikke beregnet som konkurenter.

 

Jeg spiller GTR for å spille bilspill, og det gjør det helt perfekt, etter mine standarder. Jeg kan ikke nekte noe som helst på at iRacing er brdre, men det er en ting; og det er at det er mye vanskeligere å sette seg inn i. GT5 er tut og kjør.

 

Vet ikke helt jeg, men føler at det er noe galt når jeg spiller iRacing også, og det er svinginga. Sliter allerede rundt 80 km/t. For guds skyld, det er lettere å ta svinger i Vivaroen enn den ene bilen jeg har prøv på iRacing :p

 

Du blander nok km\t med mph. Og du må tenke på at norske veier er ikke racing-baner. Selv svingete veier skiltet med 50 km\t er lette å svinge i 80 km\t. Racing-baner er laget for å gjøre svingene så vanskelige som mulige.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det vere det, har dere helt glemt av før i tiden når de gav ut 3 spill per lisens på konsoll,

 

Nei, men det er noe med den filmen som gjør at jeg ikke synes det er... den endringen jeg så for meg.

 

Fatter ikke helt at dere gidder diskusjonen mellom iRacing og GTR. De er, til en viss grad; ikke beregnet som konkurenter.

 

Begge betegner seg som simulatorer. Jeg snakket, for ordens skyld også om GTR. Ikke Evo.

Lenke til kommentar

Vet vi noe om de vil øke kvaliteten på alle bilene til det man hadde på de beste i GT5? Eller er det fortsatt snakk om at endel vil være i lavkvalitet?

 

La oss håpe at de har løst de største problemene i gt5, for med neste forza på neste genrasjon får deres største konkurent en stor fordel.

Lenke til kommentar

Men PS3 var ikke død...

Juni: The Last of Us

September: GTA V

Oktober: Beyond: Two Souls

November: Watch Dogs, Gran Turismo 6

De 5 spillene jeg ser mest fram til nå.

 

Slik som Sony gjør nå har dem alltid gjort, dem støtter konsollen etter en ny har kommet ut, det ser ut som det skjer enda en gang til.

5 sterke spill det der. Men ja er mange som sier PS3 er død..

Det er en annen maskin som har hatt en eksklusiv hittil dette året, mens PS3 har hatt 3 til nå og enda flere kommer!

Om man kan telle HD remakes som "eksklusiv" så kommer det Kingdom hearts HD Remix, som jeg gleder meg så innmari til.

 

Den ene uka i september blir episk. Først Kingdom Hearts HD Remix den 13 sep, Killzone Mercenary 17.sep og 21.sep kommer GTA V!

Watch Dogs ser innmari bra ut, men jeg skal ikke spille det på denne generasjons konsoller/PC, det til enten den nye PCen jeg skal kjøpe eller PS4/X720 Infinite

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...