Gå til innhold

Gran Turismo 6 kommer i salg før jul (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GT har alltid hatt så utrolige kjipe lyder egentlig. I Forza hører man faktisk hvordan oppgraderinger man tilfører bilen jobber, helt rått! Vet ikke hvordan dette var i GT5?

 

GT5 hadde vel tatt opp lyd fra motorrommet fra en mengde av bilene. Men likevel hørtes det statisk og kjedelig ut.

Lenke til kommentar

Mja, synst det ser ganske løst og ledig ut eg :)

Gleder meg til å prøve!

 

 

Ja det ser faktisk bedre ut på den filmen der kontra traileren de la ut.

 

Men jeg reagerer på at de fremdeles ikke har fikset mangelen på underlagforskjeller.

 

Han kjører utenfor veien ganske mange ganger der hvor det har null effekt på bremsene etterpå, verken effekt, eller at bilen sidestiller seg pga grus/grass på den ene rekken av dekkene.

Lenke til kommentar

Er en stund siden jeg har hørt snakk om det, men i filmbransjen snakker man om "super-realistisk" dvs at man bruker falske effekter som ser mer naturlige ut på skjermen enn om de hadde brukt naturlige effekter.

 

Jeg tror mange som jobber innen spill må bli mindre redd for å gå vekk fra noe realistisk hvis man kan lage noe som er bedre, for med lyd og bilde kan vi få til ting som er langt bedre enn virkeligheten.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Er en stund siden jeg har hørt snakk om det, men i filmbransjen snakker man om "super-realistisk" dvs at man bruker falske effekter som ser mer naturlige ut på skjermen enn om de hadde brukt naturlige effekter.

 

Jeg tror mange som jobber innen spill må bli mindre redd for å gå vekk fra noe realistisk hvis man kan lage noe som er bedre, for med lyd og bilde kan vi få til ting som er langt bedre enn virkeligheten.

 

Dette stemmer overens med det jeg har sett av dokumentarer også. Husker ikke alt. Men et eksempel er jo pistolskudd. Skulle man brukt den ekte lyden i en film i stedet for lydeffekter så ville man knapt hørt det.

Lenke til kommentar

Mja, synst det ser ganske løst og ledig ut eg :)

Gleder meg til å prøve!

 

Men ser fortsatt ut som om det er som i mange "simulatorer". At man har ett senter i bilen som er midt i. Og at bilen svinger rundt den aksen.

 

Altså, at det ikke er 4 punkter som bilen "svinger" rundt(4 hjul), men at ett punkt midt på bilen er hva man svinger rundt. Dette er noe som også var på de gamle Colin McRae Rally spillene. Det er en god base for å lage simulator, men ikke lenger hva som kan gi det mest realistiske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Drifting er ekstremt vanskelig, spesielt i simulatorer siden du ikke kjenner g-kreftene. De spilla hvor man klarer å drifte lett og kontrollert så vet man at ikke er spesielt realistisk :p

joa, men nå kjører jeg drifting i virkeligheten og da, og jeg må si at det er vanskeligere og gjøre i spillet. det er pga dårlig simulasjon. grep systemet og styresystemet burde få en KRAFTIG forbedring, så jeg kan kjøre uten og ødelegge en bil som koster mye.
Lenke til kommentar

GT har alltid hatt så utrolige kjipe lyder egentlig. I Forza hører man faktisk hvordan oppgraderinger man tilfører bilen jobber, helt rått! Vet ikke hvordan dette var i GT5?

de eneste oppgraderingene som gjør noe med lyden i det hele tatt er eksos, turbo og i noen sjeldne tilfeller girkassa.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

joa, men nå kjører jeg drifting i virkeligheten og da, og jeg må si at det er vanskeligere og gjøre i spillet. det er pga dårlig simulasjon. grep systemet og styresystemet burde få en KRAFTIG forbedring, så jeg kan kjøre uten og ødelegge en bil som koster mye.

 

Et virkelig godt eksempel er hvis du starter og spinner avgårde fra start. Legg merke til at bilen bare spinner rett frem.. ingen tegn til noe form for skikkelig simulering. Her er Forza enormt mye bedre! Gran Turismo er begredelige greier, for ikke snakke om heismusikken de har i menysystemet..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Et virkelig godt eksempel er hvis du starter og spinner avgårde fra start. Legg merke til at bilen bare spinner rett frem.. ingen tegn til noe form for skikkelig simulering. Her er Forza enormt mye bedre! Gran Turismo er begredelige greier, for ikke snakke om heismusikken de har i menysystemet..

 

joa, men forza er ganske dårlig simulert det også. det føles arkade aktig. (ja, har prøvd fanatec ratt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

joa, men forza er ganske dårlig simulert det også. det føles arkade aktig. (ja, har prøvd fanatec ratt).

 

Setter du spillet på simulation synes nå jeg det er et par hakk opp fra GT, men helt realistisk er nok ingen bilspill.

 

En annen sak som irriterer meg med alle disse bilspillene er mangelen på skikkelig røyk. Jeg vil ha mer enn små dotter når jeg burner avgårde sidelengs..

Lenke til kommentar

joa, men forza er ganske dårlig simulert det også. det føles arkade aktig. (ja, har prøvd fanatec ratt).

Forza vinner uansett konsollkrigen angående simulasjons kjøring.

 

Jeg trur de fleste er enige i at Forza uansett ikke kan settes opp mot de største på PC, men at det er bedre en GT serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...