Gå til innhold

Gran Turismo 6 kommer i salg før jul (PS3)


Anbefalte innlegg

Forza vinner uansett konsollkrigen angående simulasjons kjøring.

 

Jeg trur de fleste er enige i at Forza uansett ikke kan settes opp mot de største på PC, men at det er bedre en GT serien.

 

de simulatorene jeg har prøvd på pc føles som om jeg kjører på olja dekk. forza og gran turismo har helt grei simulering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de simulatorene jeg har prøvd på pc føles som om jeg kjører på olja dekk. forza og gran turismo har helt grei simulering.

 

Hmm, hvilke har du prøvd?

 

Vet at GTR ble sett på som litt for glatt i lave hastigheter, samme gjelder GPL. iRacing er også noe overdrevet glatt. Men den er jo så igjen bygd opp på en oval-motor, så styrkene der ligger uten tvil i ovalbanekjøring.

Lenke til kommentar

Har du lappen? Har du noen erfaring med noen motorsport? Hvilke simulatorer har du kjørt på PC?

 

jeg har ikke lappen, jeg kjører drifting, har kjørt litt bilcross og jeg har spilt lfs, iracing, og en simulator jeg fikk med g27'en min.

 

Hmm, hvilke har du prøvd?

 

Vet at GTR ble sett på som litt for glatt i lave hastigheter, samme gjelder GPL. iRacing er også noe overdrevet glatt. Men den er jo så igjen bygd opp på en oval-motor, så styrkene der ligger uten tvil i ovalbanekjøring.

 

lfs, iracing og en simulator jeg fikk med g27'en.

Lenke til kommentar

rFactor demo fulgte med G27 ;) rFactor er også tildels icy, der kommer det veldig ann på hvilken mod man bruker, da rF ikke er ett spill man spiller med original innholdet, men hvor mods er essensielt.

 

rF2 er langt fra så icy, men der er det viktig at man får gummi lagt ned i asfalten, før man pusher. På en helt "grønn" bane, så er det glatt :)

Lenke til kommentar

jeg har ikke lappen, jeg kjører drifting, har kjørt litt bilcross og jeg har spilt lfs, iracing, og en simulator jeg fikk med g27'en min.

lfs, iracing og en simulator jeg fikk med g27'en.

 

Ja jeg kjørte litt bilcross selv for endel år tilbake. Jeg har også kjørt motorcross, men det er jo med "sykkel", men det hjelper jo til uansett.

 

Eneste mulige forklaringen jeg kan komme på som gjør at det føles "icy" i de simulatorene på PC er at de ikke er så filnke med fartsfølelsen. Der er faktisk GT og Forza bedre, men som simulasjon så ligger GT og Forza milevis bak.

Lenke til kommentar

Ja jeg kjørte litt bilcross selv for endel år tilbake. Jeg har også kjørt motorcross, men det er jo med "sykkel", men det hjelper jo til uansett.

 

Eneste mulige forklaringen jeg kan komme på som gjør at det føles "icy" i de simulatorene på PC er at de ikke er så filnke med fartsfølelsen. Der er faktisk GT og Forza bedre, men som simulasjon så ligger GT og Forza milevis bak.

helt enig.
Lenke til kommentar

Jeg mener nå at det ikke er noe galt i å ofre litt av simuleringen for å få ett artigere spill, en liten dash av arkade gjør opplevelsen bedre. Dette er vel hovedsakelig hva "konsoll-simulatorene" gjør som vi ikke har på PC.

 

redigert: eller vi hadde det for lenge siden, med need for speed serien før den ble dårlig(pre-underground).

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

GT5 har både arcade og vanlig simulator.

 

Digg med 3D briller og ratt og pedaler.

Morsomt og få venner til og teste det, som kun bruker spake til GT5,

de får helt sjokk av hvor bra rattet responderer.

 

Synd at spillet er så vanskelig , har ikke peiling på biler så skjønner ikke hvilken type biler som man må ha for og kjøre forskjellige race. men mye er lett og skjønne for noobs og.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg mener nå at det ikke er noe galt i å ofre litt av simuleringen for å få ett artigere spill, en liten dash av arkade gjør opplevelsen bedre. Dette er vel hovedsakelig hva "konsoll-simulatorene" gjør som vi ikke har på PC.

 

redigert: eller vi hadde det for lenge siden, med need for speed serien før den ble dårlig(pre-underground).

Hvorfor må det blandes inn arcade elementer inn for at du skal ha det morsomt med et bilspill?

For min del ønsker jeg det så realistisk som overhodet mulig, særlig når de går inn for å lage en simulator.

 

Jeg mener at man enten burde gå den ene eller den andre veien.

Lenke til kommentar

Jeg mener nå at det ikke er noe galt i å ofre litt av simuleringen for å få ett artigere spill, en liten dash av arkade gjør opplevelsen bedre.

 

Som oophus sier, så ser jeg ikke helt hvorfor det må blandes inn arkade elementer for at det skal være morsomt. Gjør man det, så treffer man flere folk, og kommer mest sannsynlig til å selge mer. Men at det automagisk blir morsomerre. Det er opp til hver enkelt.

Selv vil jeg ha det mest mulig realistisk.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er masse moro mellom ekstremene, da jeg egentlig ikke ønsker å kjøre en ekte bil men heller de fantasi bilene jeg har i drømmene mine. Spillene burde være ganske realistiske for å gi innlevelse og skape litt spillfølelse, men tillate at man gjør overnaturlige ting for å bygge opp om fantasidelen.

 

Går man for langt mot simulator finner man for gode simulasjoner eller manglende simuleringer, og dette trekker fra opplevelsen mener jeg.

 

Går man for langt mot arkade forsvinner utfordringen og spillfølelsen.

 

Men det er et punkt i midten der, spill som GT og Forza(og tidlig NFS) sikter inn på det og det gir en veldig god opplevelse synes jeg(og med tanke på salgstallene mange andre også)

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er masse moro mellom ekstremene, da jeg egentlig ikke ønsker å kjøre en ekte bil men heller de fantasi bilene jeg har i drømmene mine. Spillene burde være ganske realistiske for å gi innlevelse og skape litt spillfølelse, men tillate at man gjør overnaturlige ting for å bygge opp om fantasidelen.

 

Går man for langt mot simulator finner man for gode simulasjoner eller manglende simuleringer, og dette trekker fra opplevelsen mener jeg.

 

Går man for langt mot arkade forsvinner utfordringen og spillfølelsen.

 

Men det er et punkt i midten der, spill som GT og Forza(og tidlig NFS) sikter inn på det og det gir en veldig god opplevelse synes jeg(og med tanke på salgstallene mange andre også)

 

Hvorfor kan du ikke teste fantasibilene dine selv i en simulator? Jo mer korrekt simulasjonene er, jo mer imponert vil man jo være da en merker forskjellene mye bedre fra bil til bil.

 

"Går man for langt mot simulator finner man for gode simulasjoner eller manglende simuleringer, og dette trekker fra opplevelsen mener jeg."

 

Denne setningen gir jo også null mening? Hvordan får man "for gode simulasjoner"? Samt, hvis man finner manglende simuleringer så går man jo ikke mot å være realistisk, da har man isåfall bommet og spillet burde ikke bli spilt ennå.

GT og Forza selger mye trur jeg pga måten spillet blir spilt på. Bilspillenes svar på RPG der man forbedrer seg hele tiden på jakten etter bedre og bedre "loot".

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke teste fantasibilene dine selv i en simulator? Jo mer korrekt simulasjonene er, jo mer imponert vil man jo være da en merker forskjellene mye bedre fra bil til bil.

Hvordan kan du simulere noe som bryter lovene man prøver å simulere?

 

"Går man for langt mot simulator finner man for gode simulasjoner eller manglende simuleringer, og dette trekker fra opplevelsen mener jeg."

 

Denne setningen gir jo også null mening? Hvordan får man "for gode simulasjoner"? Samt, hvis man finner manglende simuleringer så går man jo ikke mot å være realistisk, da har man isåfall bommet og spillet burde ikke bli spilt ennå.

For gode simuleringer er når simuleringene hindrer deg i å ha det moro med mindre du kjører perfekt, veldig få personer synes det er moro å kjøre perfekt hele tiden og hvis de ikke gjør det for et lite øyeblikk er løpet ødelagt.

 

Mangel på simuleringer er når man ikke har nok kalkuleringskraft til å simulere ett system, selv PCer i dag kan ikke simulere alt. Dette kan man ofte treffer på når man prøver å gjøre noe som ikke er tenkt, f.eks. kjøre sakte med en rask bil. Da mener jeg heller man skal lage et arkade system som skalerer isteden for å prøve å simulere.

 

 

GT og Forza selger mye trur jeg pga måten spillet blir spilt på. Bilspillenes svar på RPG der man forbedrer seg hele tiden på jakten etter bedre og bedre "loot".

 

Å fa tak i bilen man ønsker tar veldig liten tid i begge disse spillene, neste bil vil ikke være bedre, bare annerledes.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du simulere noe som bryter lovene man prøver å simulere?

Hvilke lover er det du snakker om?

 

 

 

For gode simuleringer er når simuleringene hindrer deg i å ha det moro med mindre du kjører perfekt, veldig få personer synes det er moro å kjøre perfekt hele tiden og hvis de ikke gjør det for et lite øyeblikk er løpet ødelagt.

Hele poenget med racing er jo å kjøre så perfekt som man kan, og å hele tiden forbedre seg, sitt sporvalg, bremsepunkter og dermed da også rundetidene sine.

 

Det er jo ikke verre enn å sette ned en eventuel vanskelighetsgrad hvis man spiller enspiller.

 

Mangel på simuleringer er når man ikke har nok kalkuleringskraft til å simulere ett system, selv PCer i dag kan ikke simulere alt. Dette kan man ofte treffer på når man prøver å gjøre noe som ikke er tenkt, f.eks. kjøre sakte med en rask bil. Da mener jeg heller man skal lage et arkade system som skalerer isteden for å prøve å simulere.

 

Hva slags simulasjoner er det du snakker om her? Det er faktisk ikke så innviklet som du skal ha det til. Jeg kan ihvertfall ikke klare å nevne en simulator som er for innviklet til at enkelte PC'er ikke takler å kjøre det, kan du?

 

Å fa tak i bilen man ønsker tar veldig liten tid i begge disse spillene, neste bil vil ikke være bedre, bare annerledes.

Nå i det siste med de siste spillene i serien så har det vært for enkelt ja. Det var litt vanskeligere tidligere.

Det er uansett dette disse spillene har blitt kjent for, og jeg mener det også er direkte knyttet til hvorfor de er populære. Selve mulighetene for oppgraderinger.

 

Annerledes kan være bedre det. Går på preferanser som regel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...