Gå til innhold

? Google lanserer smartklokke i morgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det store spørsmålet er hvordan dette løses i praksis, blir det halvdanka blåtann løsninger med begrenset rekkevidde, vil de basere seg på WiFi som har bedre rekkevidde men som skaper krøll om du skal være koblet på et annet WiFi nettverk osv osv..

 

 

Hva slags bruk er det du ser for deg det bluetooth-teknologien i seg selv er en begrensing på rekkevidde i praksis?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde en smartklokke for ikke så veldig lenge siden. Egentlig er det en sportsklokke, Motorola MotoACTV, men brukere på XDA forumet har klart å lage en root til den så man får Android v2.2.

Jeg synes den var nyttig å ha, spesielt under skoletimene når det ikke var lov til mobil.

 

Hva kunne du egentlig bruke den til? Fungerte den smooth på internett, fungerte facebook, og var det noen kompatible spill?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Pebble i litt over en måned nå, og er overbevist om at dette kommer til å ta av (når design/funksjonalitet blir litt bedre enn Pebble). Hadde ikke brukt klokke på over 10 år, og var egentlig skeptisk til hvor nyttig det egentlig er, men det viste seg å være helt ekstremt praktisk å få alle meldinger/samtaler/facebook etc rett på klokken i stedet for å måtte fiske frem mobilen hele tiden.

 

Ikke bare er det praktisk selv om du allerede har telefonen lett tilgjengelig i lommen, men nytten blir ekstra stor når du f.eks. har telefonen liggende på lading et annet sted i huset og slipper å bekymre deg for å gå glipp av noe. Om telefonen ringer ser du med en gang hvem det er, og trenger ikke løpe opp 2 etasjer for å se at det er en telefonselger som ringer.

Lenke til kommentar

Hei nesten alle jeg kjenner bruker klokke, ikke nødvendig vis for å se hva klokka er men som en pyntegjenstand!!! Og ingen jeg vet om iknludert meg selv kunne tenke seg å kjøpe en mobilklokke! (bare tenk kor idiotisk det må være med simkort og surfepakke på en klokke, lol)

Lenke til kommentar

Hva kunne du egentlig bruke den til? Fungerte den smooth på internett, fungerte facebook, og var det noen kompatible spill?

 

Klokken hadde WiFi så jeg brukte ofte mobilen min som "basestasjon" hvis det ikke var noe tilgjengelig. Facebook funket veldig bra, samme med surfing, men det var en del nettlesere som var dårlige (tror jeg havnet med Opera Mini til slutt). Jeg hadde ingen spill, men jeg vet at Angry Birds er kompatibel.

 

Utviklerne utvikler hele tiden nye ting så det kan hende det er flere kompatible spill og apper nå. Jeg brukte den for det meste til surfing og facebook :)

Lenke til kommentar

Hadde ikke brukt klokke på over 10 år, og var egentlig skeptisk til hvor nyttig det egentlig er, men det viste seg å være helt ekstremt praktisk å få alle meldinger/samtaler/facebook etc rett på klokken i stedet for å måtte fiske frem mobilen hele tiden.

 

Mitt inntrykk er at det i stor grad handlar om dette, å sleppe å fiske fram telefonen heile tida. Kanskje eg undervurderer kor mykje eg gjere dette kvar dag, men klarer verkeleg ikkje å skjønne at det skal vere noko salgsargument.

 

Ein god GPS i sjølve klokka kunne jo vore nyttig, kan sjå føre meg at det er meir praktisk å navigere etter ei klokke. Med eit godt pulsbelte som tilbehør burde ein jo kunne få til svært gode alternativ til pulsklokker og. Det kunne også vore praktisk å bruke den til musikk, spesielt når ein trener. Alle desse er i grunnen mest relatert til trening, i det daglege kan eg ikkje komme på like praktiske dømer.

 

Men ja, det er vel berre å vente å sjå korleis klokkene faktisk blir!

Lenke til kommentar
De kan på mange måter erstatte mobiltelefonen og gjøre hverdagen enklere(f.eks få meldinger direkte på klokken så du slipper å ta opp mobilen). .
For det er jo så tungvint å ta den opp av lommen!? :p

 

Ja, i forhold til alternativet så er det faktisk det :p

 

Jeg ser nå iallefall bruksområder.

Lenke til kommentar

Eksempel: se på klokka når jeg kjører.

 

Med mobil:

- fiske den enorme mobilen opp fra lomma

- forsøke å styre bilen rett fram mens jeg vrir og sparker på foten for å få den ut av den trange bukselomma

- bryte loven

- forsøke å finne låseknappen for å låse opp skjermen

- se på klokka på skjermen uten å bli oppdaget av politiet

- finne ut hva klokka er

- eventuelt få bot

- slippe mobilen ned i midtkonsollen fordi det ikke er sjans å få den tilbake i lomma

- kjøre videre

- glemme mobilen i bilen

- gå neste dag uten strøm på mobilen.

 

Med klokke:

- vri lett på hånda som er på rattet

- finne ut hva klokka er

- kjøre videre

 

Jeg gir dette poenget til Knutgrus/LMH.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om denne klokka viser alle huskelappene jeg legger inn på mobilkalenderen..og jeg kan skippe låter som er starta i Wimp på mobilen med BT...Ja da er jeg ennu mere solgt enn klokka i seg selv..

 

Alt annet denne klokka vil vise meg av informasjon utenom dette, f.eks tiden, vil bare være ren Bonus!

 

(pulsmåler er vel ikke til å unngå desverre..i.o.m. at jeg har for meg at et innfarkt nærmer seg for hvert minutt som går, må denne deaktiveres umiddelbart)

Lenke til kommentar

Eksempel: se på klokka når jeg kjører.

 

Med mobil:

- fiske den enorme mobilen opp fra lomma

- forsøke å styre bilen rett fram mens jeg vrir og sparker på foten for å få den ut av den trange bukselomma

- bryte loven

- forsøke å finne låseknappen for å låse opp skjermen

- se på klokka på skjermen uten å bli oppdaget av politiet

- finne ut hva klokka er

- eventuelt få bot

- slippe mobilen ned i midtkonsollen fordi det ikke er sjans å få den tilbake i lomma

- kjøre videre

- glemme mobilen i bilen

- gå neste dag uten strøm på mobilen.

 

Med klokke:

- vri lett på hånda som er på rattet

- finne ut hva klokka er

- kjøre videre

 

Jeg gir dette poenget til Knutgrus/LMH.

Heh...det er neppe så veldig mange biler solgt de siste 10-15 årene som ikke har klokke innebygd i dashbordet... ;)

Lenke til kommentar

Den bilen jeg kjører to av tre dager har ikke innebygget klokke i dashbordet. Jeg kunne naturligvis oppdatert eksemplet "se på klokka når jeg kjører" til å inkludere å stoppe noen andres bil for å spørre dem om å få se på dashbordet, men det er ikke en framgangsmåte jeg ville brukt.

 

Eksemplet var "se på klokka når jeg kjører". Det er meg da revnende likegyldig at det finnes klokker i biler jeg ikke har.

 

 

Jeg vurderer nå å bytte bilstereo for å få klokke og handsfree. En bilstereo jeg da vet antakeligvis kommer til å bli skrotet om få år.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...