Gå til innhold

Metro: Last Light-modus låses til førsteopplaget (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Bagatellmessig? Hvor får du det ifra? Utviklerne selv sier jo at Ranger Mode er "the authentic Metro experience". Måten spillet er ment til og spilles. Dette er ikke bagatellmessig, men både en stor del av spillet og en enorm prinsippsak.

 

Tja, det jeg mente var at jeg synes denne spillfunksjonen ikke er betydelig nok til at folk skal måtte betale for den. At funksjonen i seg selv er bagatellmessig var ikke akkurat det jeg ville si, men jeg uttrykte meg vel litt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske teit praksis. Jeg forstår han talsmannen fra Koch som sier at det er vanlig praksis å gjøre slik, og det er derfor de gjør det. Jeg respekterer også det han sier om at de valgte å ta ut en ekstremt høy vanskelighetsgrad (som kun er for de mest dedikerte spillerne uansett, og resten aldri vil prøve ut), mens andre utgivere velger å kutte vekk faktisk INNHOLD fra spillet.

 

... Men det betyr ikke at det de gjør er bra. De burde ikke gjøre det uansett.

 

Når det er sagt, så har spillet tre vanskelighetsgrader utenom Ranger Mode. Jeg kan love dere at det er mer enn nok utfordring å finne i den høyeste vanskelighetsgraden i spillet, Hardcore (uten Ranger Mode). Jeg måtte snike meg forbi de fleste encounters, og ta ut folk en etter en. Så snart jeg ble oppdaget, var det som oftest umulig å overleve særlig lenge. Spillet er vanskelig nok uten Ranger Mode. Denne modusen er for de som elsker ekstreme utfordringer - altså er den laget for et nisjemarked.

 

1999-modusen til Bioshock Infinite er det nok svært få av dere som kan påstå at dere har fullført - eller i det hele tatt prøvd ut. Spillet bruker Steamworks, så Steam's achievements for spillet sier nok. 1.8% av alle som har spilt Bioshock Infinite på PC, har fullført spillet i 1999-mode. Det er faktisk bare 13% som engang har fullført spillet på Hard. Og spillet er kjent for å være svært enkelt (alt for enkelt) på de lavere vanskelighetsgradene.

 

Mye av denne klagingen kommer bare fordi media skaper litt kontrovers om det. De fleste klager bare for å klage, og hadde aldri intensjoner om å fullføre spillet på Hardcore engang.

 

Dette Deep Silver gjør, er da virkelig ikke noe annerledes enn når utgivere kutter vekk oppdrag, karakterer, våpen og andre ting fra et spill. Battlefield 3 gjorde fire svære maps, flere våpen og kjøretøy eksklusive til de som forhåndsbestilte. Ingen som klaget over det. De som ikke forhåndsbestilte, måtte betale 120kr for pakken. Om noe, så er det BEDRE at de kutter vekk en vanskelighetsgrad som kun er for et nisjemarked, enn å kutte vekk betydelig innhold som alle spillere vil kunne ha glede av.

 

Igjen, det Deep Silver gjør her er ikke rett. Hovedproblemet mitt er PR-bommerten "the way it was meant to be played". Selv om dette viser seg å være et faktum, så burde ikke DLC'en markedsføres slik.

Likevel det er vanlig praksis nå til dags. Skal man slakte Deep Silver, må man slakte ALLE andre utgivere også. Med unntak av noen få (som nevnt, CD Projekt). Denne ekstra DLC'en vil koste omtrent 30 kroner. Det er ikke noe å hyle og vræle over.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Du tar feil med BF3 og pre-order bonusen der. Innholdet i pre-order bonusen var ikke klar på release, men ble gjort ferdig som en DLC senere. De ga altså bare første DLC gratis til de som forhåndskjøpte. De fjernet ikke ferdig innhold fra release versjonen for så å kreve mer penger for det med en gang. De annonserte at de skulle remake kart fra BF2 og putte de i BF3 som en DLC etter release. De har da ikke fjernet noe innhold i det hele tatt for de som kjøper etter release date. Noe som er en stor forskjell her. Alle assets som er 100% ferdig på/til release skal og burde følge med release utgaven. Det skal ikke graves ut og kreves mer penger for. DLC skal brukes tid og penger på etter at spillet er ferdig.

Lenke til kommentar

De gjorde noe innhold eksklusivt til de som forhåndsbetalte, og resten måtte betale. Det er poenget. BF3 var bare et eksempel. Si fra om du vil ha flere eksempler, om du synes dette ikke passet godt nok.

 

Har du lest resten av innlegget mitt?

 

Leste innlegget ditt og eksempelet med BF3 er ikke det samme. BF3 ga de som forhåndskjøpte en DLC som senere skulle gis ut. Ikke en DLC som var klar på utgivelsedagen. De fjernet ingenting fra utgivelseversjonen Det er det som er hele poenget her. Utgivere som tar ut elementer fra release versjonen.

 

Du kan gjerne komme med flere eksempler. Jeg sier ikke at Deep Silver er den eneste som gjør dette, bare at BF3 ikke var et eksempel tilsvarende problemet med Metro Last Light.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så så bare ignorer sthusbytrollet. Han er bare ute etter å lage kvalm med sine ignorante poster.

 

Patetisk du er.

 

Ser ikke ut til noen andre har fått med seg at Koch media faktisk ville gi ut denne pakken gratis, men at butikkjedene ikke godtok det, ettersom de følte forbrukeren trengte et ekstra insentiv for å kjøpe spillet ferskt i butikken. Viktig å få alle kortene på bordet, men det gjør det kanskje verre for sutrekoppene å klage.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

" Spill med høyere oppløsning enn 800x600? Forhåndsbestill i DAG!Kommende DLC:- 1024x768 - 2.99$- 1366x768 - 4.99$- 1920x1080 - 4.99$- 1920x1200 - 6.99$- Rebind Keys - 3.99$"etc. Dere skjønner tegninga. Om dette blir godtatt som vanlig praksis så er det ikke lenge til at nevnte eksempler er en realitet. Selv om ikke jeg heller spiller på "hard" så finner jeg det uakseptabelt at en en såpass primær funksjon fjernes fra spillet, spesielt når den markedsføres som den eneste riktige måten å spille spillet.

 

Pokker heller, ikke gi dem ideer!

Lenke til kommentar
Så så bare ignorer sthusbytrollet. Han er bare ute etter å lage kvalm med sine ignorante poster.
Patetisk du er.Ser ikke ut til noen andre har fått med seg at Koch media faktisk ville gi ut denne pakken gratis, men at butikkjedene ikke godtok det, ettersom de følte forbrukeren trengte et ekstra insentiv for å kjøpe spillet ferskt i butikken. Viktig å få alle kortene på bordet, men det gjør det kanskje verre for sutrekoppene å klage.

 

Haha, du er en klassisk "sucker". Som faller for slike dårlige unnskyldninger. Tror du på alt du leser? Da er du ganske feilinformert min gode venn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ranger mode er ikke vanskelig, jeg vil tro det er vanskeligere på hard i original mode.

 

Ranger Mode er separat fra vanskelighetsgradene. Når du starter en ny kampanje, velger du først "Normal Mode" eller "Ranger Mode", så velger du vanskelighetsgrad. Du kan spille Ranger Mode Easy, Ranger Mode Normal og Ranger Mode Hardcore.

 

Og jo, selvfølgelig er det vanskeligere. Du har mindre ammo, mindre penger og mindre luft til gassmaska. Hvordan gjør dette spillet ikke vanskeligere?

Lenke til kommentar

Ved å knytte spillene mot tjenester som Steam fremfor å la spillene håndtere brukerkontoer har utvikler og distributør effektivt gjort stadig flere spill så godt som umulig å dele mellom flere i samme husstand. Når de i tillegg aktivt fjerner innhold som tradisjonelt har vært inkludert i, eller blitt lansert som gratis oppdatering til, spillene for å selge dette til brukeren mot et tillegg så er markedet på full fart utfor.

 

Ser man på populære spill, som Black OPS 2 med DLC snakker vi her fort 8-900 kr, og er man så uheldig være spillende familiefar med en to tre spillende barn/ungdom kan man risikere å måtte betale 2-3000 kr for ett spill, selv om man deler samme datamaskin. For noen år siden kjøpte man dette spillet en gang, og opprettet hver sin profil i spillet.

 

Man kan så klart dele på en steam konto, men dette fungerer dårlig med progresjon i MP spill, for ikke å snakke om at det som regel ikke er mulig å kjøre mer enn en samtidig single player campaign.

 

Jeg skjønner at selskapene ønsker å tjene penger, men dette har blitt helt fundamentalt galt. Ikke en gang på konsollene er det så ille. Der kan man i det minste ha hver sin konto som kjører samme versjon av spillet.

 

Men lenge vi som spillere aksepterer dette kommer det nok ikke til å bli noen endring, spesielt etter hvert som en stadig mindre prosent av oss husker hvordan det en gang var, og skulle ha vært. I dag tror mange at DLC'er er en bra ting, men jeg ser ikke at det er tilfellet slik det er gjort i dag. For all del, vi kjøpte utvidelser før også, men da var det utvidelser til fullverdige spill som ble sluppet hvis spillene gjorde det bra. Det er ikke pakker utvikler har planlagt på forhånd for å ferdigstille spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...