Gå til innhold

Metro: Last Light-modus låses til førsteopplaget (PS3, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke aktuelt å spille uten Ranger Mode. Du kan grine så mye du vil over akkurat det, men det er mitt valg, og jeg er veldig fornøyd med akkurat det.

 

Det høres virkelig ut som at det er du som sitter og griner over hvor "forferdelig denne praksisen er", og velger å boikotte et spill basert på denne lille tullesaken. Utvikleren har laget et godt spill, og det er godt enten med eller uten Ranger Mode. Det å ta ut Ranger Mode er ikke utviklerens valg, men utgiveren. Så igjen, om du velger å boikotte spillet bare på grunn av dette... da virker det egentlig som at du ikke var særlig interessert i spillet til å begynne med. Eller kanskje du er interessert i å spille det. Du er bare ikke interessert i å betale, og leter etter en god unnskyldning til å gå for piratkopien.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det en tullesak? Skal det bety noe for meg om det er EA/Maxis som står bak always online-delen? Om det er utvikleren eller utgiveren har ikke noe å si, det som har noe å si er produktet. Og her får man en halvferdig utgave og må betale for å få spille spillet slik det bør spilles. Og vet du hva, jeg er _kun_ interessert i Ranger Mode. Og jeg er ikke interessert i å støtte opp om en praksis hvor man fjerner _vitale_ deler ut av et spill for så å gi det ut som DLC. Du kan sutre så mye du vil med de sarkastiske ordene om "glupingene som ikke vil støtte opp om dette", men det finnes noe som heter prinsipper, og du burde på samme måte som at jeg ikke anklager eller kaller deg opp for å støtte opp og kjøpe spillet bare akseptere det.

 

Og seriøst, jeg hadde ikke sittet her og rettferdiggjort det å piratkopiere, da hadde jeg rett og slett bare gjort det. Om du titter rundt på nettet, NeoGaf, Reddit, IGN osv osv, så er det _MANGE som er som meg, som ikke ønsker å støtte opp om en slik praksis. Ja, legg gjerne noen ubetydelige oppdrag, våpen, skins, soundtrack for nedlasting og lignende som pre-order-bonus, men fjern ikke virkelig betydelinge ting fra spillet. Dette vil bli mer vanlig om vi fortsetter å støtte opp om slik. Jeg hadde faktisk heller betalt 10$ mer for spillet inkludert Ranger Mode enn å kjøpte spillet og Ranger Mode ekstra for 3$. Det er ikke pengene det står på som sagt, det er å holde på mine verdier og prinsipper, og ikke støtte opp om forbrukerfiendtlighet som det her, og være med å ødelegge enda mer for oss forbrukere enn vi allerede har klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, jeg har allerede kommet med dem. Den mest normale løsningen vil være å kjøpe spillet, og droppe DLC'en. Men du har jo allerede bestemt deg for at Ranger Mode, som altså gjør at man har bittelitt mindre ammo og bittelitt færre filtre til gassmaska, er det viktigste som noen sinne kunne vært inkludert i et spill.

 

Så, du har vel rett. Det finnes ikke andre løsninger.

Lenke til kommentar

Du forstår jo ikke hele poenget og greia her. Utviklerne sier selv at Ranger Mode er "the way its meant to be played". Samtidig som de sier det så trekker de hele vanskelighetsgraden ut av spillet. Kunne da ikke gitt mer faen om forskjellen fra ranger mode til normal mode er liten. Det er ikke poenget her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow for en gjeng med ignorant fanboys. Det er ikke hva man går glipp av ved å ikke kjøpe DLCen men prinsippet at de skal kreve 5EUR for en gamemode.

 

Prinsipp, ja. Det er for å forhindre større skade i fremtiden. Godtar vi dette kan de begynne å ta betalt for alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, jeg har allerede kommet med dem. Den mest normale løsningen vil være å kjøpe spillet, og droppe DLC'en. Men du har jo allerede bestemt deg for at Ranger Mode, som altså gjør at man har bittelitt mindre ammo og bittelitt færre filtre til gassmaska, er det viktigste som noen sinne kunne vært inkludert i et spill.

 

Jeg trenger ikke å si så mye mer enn de som har kommentert etter deg, men du har fremdeles ikke forstått hva Ranger Mode faktisk er. Kudos til deg for det.

Lenke til kommentar

Ranger Mode er en bitte liten del av spillet, som er markedsført som noe større enn den faktisk er. Den var ikke en stor del av det originale spillet heller. Den var faktisk ikke en del av Metro 2033 i det hele tatt da det kom ut.

 

Ranger Mode er en markedsføringsstrategi, for å få folk til å forhåndsbestille. Ei gulrot. Ikke noe mer. Selvfølgelig bruker de terminologien "The way it was meant to be played", for å selge bedre. Men det gjør ikke dette noe mer sant. Det betyr ikke at spillet er verdiløst uten Ranger Mode.

 

Feil, Refsa. Dette uttrykket er det ikke utvikleren som har brukt, det er hva Deep Silver (og THQ) sa for å tjene mer penger. Finn intervjuet hvor noen fra utviklerstudioet sitter og snakker om at den eneste måten å egentlig spille Metro Last Light, er med Ranger Mode. Vær så snill og vis meg dette. Kan du i det hele tatt vise til et intervju eller en video hvor utvikleren i det hele tatt prater om Ranger Mode?

 

Jeg er ikke den eneste som mener at Ranger Mode ikke er essensiell. Samtlige anmeldere har sagt det samme, at Ranger Mode på ikke noe som helst vis er essensielt for opplevelsen. Jeg har enda å komme over en eneste person som faktisk har spilt spillet, og synes det er verdiløst eller i alle fall mindre bra uten Ranger Mode.

 

Jeg har ikke kjøpt Ranger Mode. Jeg skal ikke kjøpe den. Jeg ønsker ikke å støtte denne praksisen. Men ja, jeg synes det er flisespikkeri og sutter å boikotte hele spillet fordi denne absolutt ikke-essensielle delen er gjort til en pre-order DLC, gratis til alle som forhåndsbestiller (og det fantes flere titalls rosende anmeldelser av spillet allerede mange dager før lanseringen, hvem som helst hadde hatt tid til å forhåndsbestille spillet innen denne tid).

Lenke til kommentar

Ranger Mode er en bitte liten del av spillet, som er markedsført som noe større enn den faktisk er. Den var ikke en stor del av det originale spillet heller. Den var faktisk ikke en del av Metro 2033 i det hele tatt da det kom ut.

 

Ranger Mode er en markedsføringsstrategi, for å få folk til å forhåndsbestille. Ei gulrot. Ikke noe mer. Selvfølgelig bruker de terminologien "The way it was meant to be played", for å selge bedre. Men det gjør ikke dette noe mer sant. Det betyr ikke at spillet er verdiløst uten Ranger Mode.

 

Feil, Refsa. Dette uttrykket er det ikke utvikleren som har brukt, det er hva Deep Silver (og THQ) sa for å tjene mer penger. Finn intervjuet hvor noen fra utviklerstudioet sitter og snakker om at den eneste måten å egentlig spille Metro Last Light, er med Ranger Mode. Vær så snill og vis meg dette. Kan du i det hele tatt vise til et intervju eller en video hvor utvikleren i det hele tatt prater om Ranger Mode?

 

Jeg er ikke den eneste som mener at Ranger Mode ikke er essensiell. Samtlige anmeldere har sagt det samme, at Ranger Mode på ikke noe som helst vis er essensielt for opplevelsen. Jeg har enda å komme over en eneste person som faktisk har spilt spillet, og synes det er verdiløst eller i alle fall mindre bra uten Ranger Mode.

 

Jeg har ikke kjøpt Ranger Mode. Jeg skal ikke kjøpe den. Jeg ønsker ikke å støtte denne praksisen. Men ja, jeg synes det er flisespikkeri og sutter å boikotte hele spillet fordi denne absolutt ikke-essensielle delen er gjort til en pre-order DLC, gratis til alle som forhåndsbestiller (og det fantes flere titalls rosende anmeldelser av spillet allerede mange dager før lanseringen, hvem som helst hadde hatt tid til å forhåndsbestille spillet innen denne tid).

Jeg mener heller ikke at denne Ranger Mode er så big deal i seg selv, men når de har tatt noe ut fra selve spillet, og legger det til som pre-order bonus/paid DLC så blir jeg rett og slett oppgitt.

Jeg er tilhenger av pre-order bonuses som en kul figur, en plakat, soundtrack cd etc. Men som sagt, når de faktisk river noe ut av selve spillet så blir det bare tåpelig. Hva er galt med ekstra cash, nytt våpen og en tegneserie som pre-order bonus? Hvorfor måtte de gjøre dette? Tror ikke all den negative omtalen og de som evnt. boikotter dette spillet er verdt de pengene de "tjener" på pre-order. Tror dette stuntet gjorde så de tapte penger.

 

Selv stemmer jeg med lommeboken og boikotter dette glatt, og oppfordrer alle andre til å gjøre det også. Hvis vi tillater at dette blir standard praksis hva blir det neste? Paid DLC for å få soundtracket til spillet? Paid DLC å få endre hotkeys/kontroller? Paid DLC å få spillet i høyeste oppløsning?

Kanskje det blir å dra det langt, men dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Ranger Mode er en bitte liten del av spillet, som er markedsført som noe større enn den faktisk er. Den var ikke en stor del av det originale spillet heller. Den var faktisk ikke en del av Metro 2033 i det hele tatt da det kom ut.

 

Ranger Mode er en markedsføringsstrategi, for å få folk til å forhåndsbestille. Ei gulrot. Ikke noe mer. Selvfølgelig bruker de terminologien "The way it was meant to be played", for å selge bedre. Men det gjør ikke dette noe mer sant. Det betyr ikke at spillet er verdiløst uten Ranger Mode.

 

Feil, Refsa. Dette uttrykket er det ikke utvikleren som har brukt, det er hva Deep Silver (og THQ) sa for å tjene mer penger. Finn intervjuet hvor noen fra utviklerstudioet sitter og snakker om at den eneste måten å egentlig spille Metro Last Light, er med Ranger Mode. Vær så snill og vis meg dette. Kan du i det hele tatt vise til et intervju eller en video hvor utvikleren i det hele tatt prater om Ranger Mode?

 

Jeg er ikke den eneste som mener at Ranger Mode ikke er essensiell. Samtlige anmeldere har sagt det samme, at Ranger Mode på ikke noe som helst vis er essensielt for opplevelsen. Jeg har enda å komme over en eneste person som faktisk har spilt spillet, og synes det er verdiløst eller i alle fall mindre bra uten Ranger Mode.

 

Jeg har ikke kjøpt Ranger Mode. Jeg skal ikke kjøpe den. Jeg ønsker ikke å støtte denne praksisen. Men ja, jeg synes det er flisespikkeri og sutter å boikotte hele spillet fordi denne absolutt ikke-essensielle delen er gjort til en pre-order DLC, gratis til alle som forhåndsbestiller (og det fantes flere titalls rosende anmeldelser av spillet allerede mange dager før lanseringen, hvem som helst hadde hatt tid til å forhåndsbestille spillet innen denne tid).

 

Håper du ikke klager den dagen de tar betalt for oppløsninger, hvordan spillet slutter, eller at spillkarakterene skal ha klær på seg når du spiller.

Lenke til kommentar

@ ^Th0mas^. Ganske langt å strekke seg fra en banal liten del av et spill til en oppløsning. Selvfølgelig vil jeg bli irritert om den dagen faktisk kommer. Jeg ble også irritert da pre-order DLC'er først begynte å komme, for mange år siden. Metro Last Light er ikke noe nytt, Deep Silver gjør som alle andre utgivere. Jeg støtter ikke praksisen, og lar være å forhåndsbestille, og lar også være å kjøpe disse DLC'ene i ettertid. Men det endrer ikke det faktum at det å fjerne (og selge som ekstra) slike kritiske komponenter for at et spill skal fungere skikkelig, er noe helt annet enn å fjerne småting fra spill.

 

@ Genki, jeg synes det er litt ironisk at du snakker om at du har problemer med pre-order DLC'er som praktisk talt er innhold tatt ut av spillet og solgt på nytt, når du bruker både navn og bilde fra Professor Genki fra Saints Row 3 som avatar.

 

@ Refsa, du unngår altså å faktisk motargumentere noe som helst. Du gidder heller ikke å faktisk finne kilden til at det er utvikleren av spillet som har sagt at Ranger Mode er den eneste måten å spille spillet skikkelig. I stedet velger du å legge skylden på meg og si at jeg bare ikke "fatter poenget".

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...