Gå til innhold

Neste Xbox blir avslørt i mai


Anbefalte innlegg

Er vel strengt tatt ikke det at det finnes forskjellige konsoller som genererer flere spilltitler da...Det gir nok dessverre heller motsatt effekt da det koster mye mer penger å utvikle spill til de forskjellige konsollene...For spill industrien vil det til eksempel være en kjempefordel om konsollene er tilnærmet like sånn hardware messig...
Det vil de jo være? men jeg mener at Microsoft holdt tilbake teknologi ved å holde seg til DVD for å safe denne generasjonen. Men dette var ikke det jeg hintet etter, jeg konstaterte bare at det er bra at det kanskje er forskjellige spekter, bare se på Uncharted og gears og War begge er store og flotte spill på hver sin konsoll.

Blueray har vært rimelig bortkastet i denne generasjonen egentlig, Få spill over 8GB og problemet hadde vært løst om alle xbox hadde hardisk. (bluray spill dupliserer flier på plata for å få lavere aksess tid)

 

Virker også som teknologien bak begge konsollene blir veldig lik dvs AMD x86 imidlertid ukjent hvilken gpu xbox720 får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp riktig... må være bra idiot i hode for å betale. når alle andre alternativer er gratis og bedre.

Du kan si mye om Xbox live, men kommunikasjon etc med en eller flere venner er utrolig mye enklere med xbox, enn for eksempel ps3.

Så jeg betaler gladelig 40,- pr måned for en bedre kommunikasjonstjeneste om ikke annet. Er det det samme som idioti ? Dersom jeg føler at jeg får et bedre produkt. Oppfattningen av produktets verdi og kvalitet er rent subjektivt, de som velger det ene eller andre er ikke nødvendigvis idioter så lenge de føler de får det de betaler for.

 

Og ja for å fjerne enhver tvil.

Jeg skal selvfølgelig kjøpe den nye Xboxen. Akkurat som jeg skal ha PS4.

WII U er allerede på plass, og det er rom for flere.

 

Den nye xboxen og PS4 kommer sikkert til å gi meg en rekke fantastiske opplevelser med tanke på spill. Hvorfor i alle verden skal jeg da gå glipp av mange av de bare fordi jeg skal være fanboy å elske det ene og hate det andre ? Om noe er idiotisk så må det vel være akkruat det.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke det er obligatorisk at Kinect er kobla til for at maskina skal fungere,

da jeg ikke har fysisk plass til å benytte meg av det atm. :p

 

Alltid på nett går greit for min del,

men skjønner at det er kjipt for enkelte.

 

Alltid på nett går kanskje greit her og nå, men du vil fort endre mening når serverne til Microsoft krasjer, noe skjer med nettilgangen din, eller du får behov for å midlertidig flytte konsollen din til et sted som ikke har nett tilgjengelig. Dette er ting som fremdeles skjer veldig ofte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tipper den blir ganske lik ps4, bare at de lanserer enda et shity gears of war med 0 historie, og samme gamle trause gameplay... men på glad siden lemper de ut forza 5, med enda råere grafikk, 3d grass for de som tar den og native støtte for g27 :)

Lenke til kommentar

Alltid like artig å lese om bitchingen om favoritt konsoller i slike tråder... *riste på hodet* La folk bli glad for att det kommer nye konsoller, jeg er spent uansett maskin. Skal nok ha begge. Har jo alt annet fra før så. Men må skyte inn att jeg har Xbox gold, og jeg merker ikke att de trekker meg 1,5 kr pr dag. (har du ikke råd til det?) Der jeg i forhold til PS3 har hatt mer nettverkeks komplikasjoner, men det kan være att det er noe galt med selve PS3'n da.. Who knows, right!?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de påtvinge folk å ha koblet til Kinect for at consolen skal funke da?(hvis ryktene stemmer)

 

Det er jo klart at med en console som må være koblet til internett og ha koblet til Kinect utstyr for å fungere så er det en baktanke. For eksempel kan de samle inn info om deg som alle de store websidene som FB, Twitter, Google etc gjør. FB appen til Android krever tilgang til å ta bilder/film når som helst uten å spørre deg for eksempel.

Neste Xbox kan ha støtte for å leie innhold som filmer og kan bruke Kinect kameraet til å passe på at det er kun du som ser på. Hvis noen andre går inn i rommet vil filmen bli pauset og du må betale litt mer for å fortsette å se.

 

Bare en tanke. Og nei hvis man dekker til kameraet vil ikke consolen funke :p

Hvis man tror at disse kravene til internett og Kinecttilkobling er der bare for at det skal bli enklere for deg([sett inn pro argument]) er du bra naiv.

 

Jeg har adri påstått noe, for som alle andre i denne tråden vet jeg ingenting annet enn ryktene som er der ute. Og det er vel dette vi diskuterer og synser litt om nå. Jeg har allerede sagt hvorfor det å integrere Kinect i selve boksen er bra, fremfor å ha noe Nille greier stående i benken.

 

Hadde det vært opp til meg hadde jeg ikke fellt en eneste tåre om MS hadde eliminert Kinect i sin helhet, ettersom jeg mest sansynlig er en av de minst begeistrede tilhengerene av disse forbannene bevegelseskontrollene, her inne på forumet ihvertfall.

 

Til det du skriver om filmleie...altså skal jeg finne frem en slik en til deg ?

 

 

 

shot_1342026831948%5B1%5D.jpg

 

 

 

Hvordan ser du for deg at en slik løsning overhodet ville blitt tatt i mot, og tror du MS er så borte vekk i topplokket til å kunne innføre en slik idiot løsning? Se for deg at du vil leie en film, og så får du spørsmålet om hvor mange som befinner seg i stua?

MS har gitt intrykk av at de ønsker å være en sentral del av mediasenteret i hjemmet, og jeg har ingen tro på at dette ville være veien og gå. Selvsagt er det lov å spekulere som du gjør, men det hørest helt villt paranoid ut. Som en annen her sa, hva med alle andre maskiner og mobiltelefoner som i dag har både kamera bak og fremme? Hvordan takler du hverdagen? Jeg bare spør

 

Og jeg har heller ingen tro på at Kinect vil gjøre det noe særlig enklere. Det vil ihvertfall gjøre konsollen dyrere og sikkert by på mange fancy løsninger her og der, som er kult i starten. Og så blir jeg lei. Men desverre er nok Kinect kommet for og bli. Kanskje jeg tar så grundig feil her, og MS har oppgraderte teknologien sin så vanvittig mye?

 

Da får jeg heller spise hatten min i ro og mak.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Mala: Ryktene har det jo til at Kinect 2.0 skal være så mye mer presist at den skal kunne registrere fingerbevegelser. Greit nok at jeg har hatt null behov for Kinect når det gjelder spill, men det er andre bruksområder jeg kan se for meg at det kan være kjekt.

 

Hvis jeg kan navigere gjennom menyene med fingrene, eller til og med skrive på et tastatur på skjermen med fingrene kan jo være et av mange bruksområder som da kan være tilgjengelig f.eks? Trur ikke man kan få noe som er mer tungvindt enn å skrive med en håndkontroller.

 

Det å få litt motioncontrol integrert i spill kan jo også være en ting, og da snakker jeg ikke om at man må hoppe rundt som tidligere, men at man kan gi kommandoer med fingre og hender, samt tracking av hodet ditt slik at du kan vri det litt for å kunne se rundt deg f.eks.

Lenke til kommentar

Xbox Live Gold gir tilgang til WWE PPV programmer. For en som egentlig gir pokker i om det står Microsoft, Sony eller Nintendo på konsollen er det et salgsargument.

 

Jeg har egentlig ikke lyst på konsoll i det hele tatt, men om det dukker opp noen fristende titler i tillegg til muligheten jeg nevnte i første setning så kan det hende jeg bryter løftet mitt om å ikke kjøpe en :)

Lenke til kommentar

Blueray har vært rimelig bortkastet i denne generasjonen egentlig, Få spill over 8GB og problemet hadde vært løst om alle xbox hadde hardisk. (bluray spill dupliserer flier på plata for å få lavere aksess tid)

 

Jeg har lurt på hvordan de skal løse dette i fremtiden... Men fremtidens formater som 4k som tross alt ikke er sååååå langt unna vil det vel bli et loading helvete om det legges på BlueRAy.

 

Hva med å ha det på minnepinner med sykt høy lesehastighet ?

 

Disker er uansett på vei ut tror jeg.. det er bare et spørsmål om tid...

Lenke til kommentar

Jeg håper at voice commands for menynavigering blir mer utbredt på den neste xboxen. Jeg har fått leke meg litt med dem siden jeg har hatt en amerikansk XBL-konto de tre siste månedene, men nå som kontoen er tilbake på norsk jord fungerer de ikke lenger.

 

Er merkelig at ikke dette funker for oss nordmenn. Vi har jo god engelsk, nok ihvertfall å styre menyene med din engelske stemme. At det er slikt er synd, man mister så mange funksjoner.

Viss Xbox Infinite har funksjoner som kun funker i USA, blir det vanskeligere for meg rettferdigjøre et kjøp av neste Xbox

 

Blir som at Wii Mote eller Move skulle ikke fungert optimalt i disse breddegrader :p

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Alltid på nett går kanskje greit her og nå, men du vil fort endre mening når serverne til Microsoft krasjer, noe skjer med nettilgangen din, eller du får behov for å midlertidig flytte konsollen din til et sted som ikke har nett tilgjengelig. Dette er ting som fremdeles skjer veldig ofte.

 

Viss de er veldig hissige på at man skal ha nett,

kunne de hatt en slags autentisering en gang i mnd. eller noe sånt,

det fleste er vel ikke uten nett i mer enn en mnd. i strekk vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Viss de er veldig hissige på at man skal ha nett,

kunne de hatt en slags autentisering en gang i mnd. eller noe sånt,

det fleste er vel ikke uten nett i mer enn en mnd. i strekk vil jeg tro.

 

De ferskeste ryktene sier at man har tre minutter på seg før man logges av, dersom nettet ramler ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...