Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Hei!
Etter all sannsynlighet havner jeg i Trondheim (Gløshaugen) til neste år, og for å bli vurdert for bolig hos SiT til semesterstart, må jeg søke nå før 15. april.

Jeg har gått gjennom de ulike studentbyene, samt lest gjennom denne tråden, og akkurat som mr170 litt lenger opp på siden her, er det Berg og Nedre Singsakerslette som peker seg ut.

Er det noen som har flere fordeler/ulemper med de to stedene, sånn unntatt at Berg er mer sosialt og litt billigere, mens NSS er mer sentralt? Hvordan er f. eks standarden på NSS? Synes det generelt er vanskelig å finne bilder av hvordan de ulike hyblene ser ut innvendig.

 

Sånn for øvrig, så kjenner jeg svært få, om ingen, som skal til NTNU samtidig som meg, så det blir nok uansett en hybel i kollektiv med ukjente. I verste fall får jeg ditche fellesarealet og foreta en strategisk tilbaketrekning til hybelrommet, men forhåpentligvis går det bra. Vurderte også hybelleilighet, men synes det høres litt ensomt og kjedelig ut (i tillegg til at det er noe dyrere).

 

Har også kikka litt på Teknobyen, men ser ikke helt fordelene med den, over en "vanlig" studentby. Av det jeg har sett, virker hyblene relativt smale, og fellesstua litt uutnyttet. Det at du har et stort kjøkken noen etasjer unna, vil jeg også tro hever terskelen for å stikke ned for å lage noe kjapp mat. :hmm:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Hei!

Etter all sannsynlighet havner jeg i Trondheim (Gløshaugen) til neste år, og for å bli vurdert for bolig hos SiT til semesterstart, må jeg søke nå før 15. april.

Jeg har gått gjennom de ulike studentbyene, samt lest gjennom denne tråden, og akkurat som mr170 litt lenger opp på siden her, er det Berg og Nedre Singsakerslette som peker seg ut.

Er det noen som har flere fordeler/ulemper med de to stedene, sånn unntatt at Berg er mer sosialt og litt billigere, mens NSS er mer sentralt? Hvordan er f. eks standarden på NSS? Synes det generelt er vanskelig å finne bilder av hvordan de ulike hyblene ser ut innvendig.

 

Sånn for øvrig, så kjenner jeg svært få, om ingen, som skal til NTNU samtidig som meg, så det blir nok uansett en hybel i kollektiv med ukjente. I verste fall får jeg ditche fellesarealet og foreta en strategisk tilbaketrekning til hybelrommet, men forhåpentligvis går det bra. Vurderte også hybelleilighet, men synes det høres litt ensomt og kjedelig ut (i tillegg til at det er noe dyrere).

 

Har også kikka litt på Teknobyen, men ser ikke helt fordelene med den, over en "vanlig" studentby. Av det jeg har sett, virker hyblene relativt smale, og fellesstua litt uutnyttet. Det at du har et stort kjøkken noen etasjer unna, vil jeg også tro hever terskelen for å stikke ned for å lage noe kjapp mat. :hmm:

 

 

NSS er visst best :) Har selv også søkt Nedre berg og berg. Teknobyen er ikke så kult ;)

Lenke til kommentar

Hyblene på NSS varierer en god del, siden de er lokalisert i en blanding av nybygg av ulike typer og gamle bygg som er blitt omgjort til hybelhus. Det er dermed store forskjeller i størrelse på rom, fellesareal, utstyr, osv. Du kan ende opp med 12 kvm, stor kjøkken og oppvaskmaskin, eller det motsatte. Kanskje har bygningen din altan, kanskje ikke. Du kan bo med alt fra 1 til 5 andre personer. Det de har til felles er at de ble pusset opp/bygget for en 5-10 år siden, og er rimelig pene og lite nedslitte (i motsetning til f.eks. Moholt eller MGG).

 

Jeg har bodd to steder på studentbyen. Der jeg bor nå har jeg et rom på 12 kvm, et kjøkken på litt mindre, altan og ett bad, og jeg bor med 2 andre. De fleste hyblene på studentbyen er ikke møblerte (dog de har et klesskap), men min hadde i tillegg en seng.

Lenke til kommentar

Hei hei, sitter å søker hybel gjennom studentsamskipnaden nå, og jeg kan bare velge tre boliger å søke på. Jeg skulle aller helst hatt parkeringsplass - anbefaler dere å vente med å søke om parkeringsplass til jeg forhåpentligvis får bolig? eller burde dette gjøres med en gang når jeg nå søker bolig? ("mister" da èn søknadsplass). På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hei hei, sitter å søker hybel gjennom studentsamskipnaden nå, og jeg kan bare velge tre boliger å søke på. Jeg skulle aller helst hatt parkeringsplass - anbefaler dere å vente med å søke om parkeringsplass til jeg forhåpentligvis får bolig? eller burde dette gjøres med en gang når jeg nå søker bolig? ("mister" da èn søknadsplass). På forhånd takk.

 

Det spørs hvor du skal bo. F. eks. på Moholt er det gratis utendørs parkering. Jeg bor i Klostergata 56 og her er det parkeringsplasser under tak (og omtrent alle er ledige, så det haster ikke å søke).

Lenke til kommentar

 

Har bodd på Steinan Studentby et par år, men ønsker å flytte. Noen som bor/har bodd i hybelleilighetene på Nedre Singsakerslette? Jeg er drittlei kollektiv :p

Ja, eg har budd der i snart eit år. Kva lurer du på?

 

I god gammel stil er Sit.no elendige på bilder og plantegninger. Hvor stor opplever du hybelen, og hvor har du egentlig plassert sengen? Jeg har en 3seters sofa og en 50" tv med lydanlegg jeg håper jeg får plass til og.

 

Bilder hadde jo vært supert, men det er helt opp til deg om du føler deg såpass innbydende :p

post-225002-0-54551900-1397074371_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei hei, sitter å søker hybel gjennom studentsamskipnaden nå, og jeg kan bare velge tre boliger å søke på. Jeg skulle aller helst hatt parkeringsplass - anbefaler dere å vente med å søke om parkeringsplass til jeg forhåpentligvis får bolig? eller burde dette gjøres med en gang når jeg nå søker bolig? ("mister" da èn søknadsplass). På forhånd takk.

Om Steinan Studentby er et alternativ har vi flust med gratis parkeringsplasser. Selv har jeg bilen 10 meter unna inngangsdøren.

Lenke til kommentar

 

 

Har bodd på Steinan Studentby et par år, men ønsker å flytte. Noen som bor/har bodd i hybelleilighetene på Nedre Singsakerslette? Jeg er drittlei kollektiv :p

Ja, eg har budd der i snart eit år. Kva lurer du på?

 

I god gammel stil er Sit.no elendige på bilder og plantegninger. Hvor stor opplever du hybelen, og hvor har du egentlig plassert sengen? Jeg har en 3seters sofa og en 50" tv med lydanlegg jeg håper jeg får plass til og.

 

Bilder hadde jo vært supert, men det er helt opp til deg om du føler deg såpass innbydende :p

 

Ikkje innbydande nok til bilete til at eg vil legge ut eit bilete her :p

 

Samanlikna med hybelleiligheten eg hadde på Berg før (ca 14m^2) oppleves denne som 2.5-3 gonger større då det er mykje meir luft i rommet. Akkurat no har eg senga (kun 90 cm brei trur eg) langs veggen i forlenginga av skapet ved døra og ein tv-benk nedst i hjørnet. Møbleringa her er ikkje heilt optimal, spesielt mtp at eg ville ta vare på seng, pult og tv-benk frå tidlegare, så det er mogleg du finn ei betre løysing.

 

Gitt at du ikkje har for mange andre møbler som bord, pult og bokhylle bør det vere mogleg å få plass med noko "kreativ" møblering.

 

Merk at det er eit par hyblar i bygget ned mot Bunnpris som er noko mindre det du har lagt ut bilete av.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle søke på noe som var billig og god sjanse for å få nå til å begynne med og så heller flytte senere. Høres det ut som Moholt, Frode Rinnansvei og Karinelund er gode kandidater da?

Jeg søkte Frode RV, Karinelund og Steinan. Droppet Moholt da jeg ikke har hørt så mye positivt om stedet.

Voll virket veldig greit, så søkte der også, til tross for at prisnivået er noe høyere.

Lenke til kommentar

 

Tenkte jeg skulle søke på noe som var billig og god sjanse for å få nå til å begynne med og så heller flytte senere. Høres det ut som Moholt, Frode Rinnansvei og Karinelund er gode kandidater da?

Jeg søkte Frode RV, Karinelund og Steinan. Droppet Moholt da jeg ikke har hørt så mye positivt om stedet.

Voll virket veldig greit, så søkte der også, til tross for at prisnivået er noe høyere.

 

 

Steinan ser fryktelig usentralt ut synes jeg. Derfor jeg unngikk det.

 

Edit: Ser du har søkt Dragvoll. Da funker jo selvsagt Steinan.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...