Gå til innhold

EA kåret til Amerikas verste selskap igjen


Anbefalte innlegg

Dette handler nok mer om hvem man tror denne prisen vil ha størst inflytelse på. Om dette var en avstemning hvor vinneren av avstemningen skulle gjennomgå kraftig granskning og mulig stenging grunnet umoralsk business, hadde nok ingen stemt på EA.

 

De aller fleste innser nok at i den store sammenhengen er jo ikke EA ille, men man må likevel overveie to ting når man skal ha en slik avstemning:

1. Hvor dårlig er firmaet, basert på hva firmaet driver med.

 

EA driver med spill, altså må man vurdere hvor mye skade EA gjør i spill-bransjen for å se hvor dårlig firmaet er. BOA driver med penger, altså må man se på hvor mye skade BOA gjør på økonomien for å se hvor dårlig dette firmaet er. Det er nok ingen som mener at skaden bank of america gjør er mindre enn skaden EA gjør, men det kan godt hende at mange mener skaden EA gjør innen spillbransjen er minst like stor som skaden BOA gjør på økonomien. Og sist men ikke minst så er det jo slik at dette er en internasjonal kåring, som vil si at når BOA kom opp mot EA i finalen var det nok mange europeere som ikke har noe forhold til BOA og derfor stemte EA, fordi de nettopp har et forhold til disse. Det er mye forlanget at folk skal investere mye tid til å lese seg inn i saker for å stemme på en poll på internett.

 

2. Kommer noe til å forandre seg?

 

Større makter enn en internett-poll må nok til for å få BOA til å forandre sine veier. Disse firmaene opplever årlig søksmål av folk som prøver å bringe de ned eller å få dem til å stå skolerett for hva de driver med. Ingen kan saksøke EA fordi de lager et dårlig spill, eller fordi de har dårlig kundeservice. Jeg tror selv at om BOA hadde fått denne prisen hadde de ikke lagt merke til det engang. Dette skader faktisk EA mye mer enn det ville skadet BOA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<snip>

^^^ endelig en fornuftig kommentar!

Hadde EA vært i BOA sitt sted så ville de gjort nøyaktig det samme. "Hvordan kan vi melke forbrukeren for mest mulig penger slik at vi får en fin kvartalsrapport?" Dette er grådige dresskledde menn som ikke tenker på stort annet enn penger, og som i stor grad påvirker resten av spillbransjen med dritten sin. At de prøver å skjerme seg bak homofili-debatten er intet mindre enn fullstendig smakløst. Og nei, det handler ikke om noen servere som er nede; handler ikke om hvor mye bedre DA2 kunne ha vært gjort eller hvor elendig Mass Effect sin slutt var heller. Det er et sammensatt bilde av hvordan EA driver business som er grunnen til at folk er sinte på dem.

 

Jeg fikk ikke med meg denne kåringen i år, men var en av disse egoistiske grusomme gamerne uten perspektiv som slengte en stemme til EA i fjor. For meg handlet det mer om at "alle" vet at BOA og Halliburton er styrt av psykopater, mens EA får gjøre akkurat som de vil fordi de herjer i en bransje som er mye mindre viktig for folk. Og det handler også, som Laurb skriver, om hvem man tror denne kåringen vil ha størst innflytelse på. EA trenger all den dårlige PR'en de kan få.

 

Verste selskap? Langt ifra. Verst i sin bransje? No contest.

Endret av dauw
Lenke til kommentar

Vanskelig for deg å være "inb4" den, siden det var noe du ble født med. Seriøst, du er antakeligvis det mest patetiske mennesket jeg har møtt på denne forumet. Gratulerer. Og nå venter jeg på comebacket ditt som er "Nei, du er!". Kom igjen, prove me wrong.

 

Oi oi tusen takk. Er en stor ære å bli kalt for noe av en keyboard warrior :)

 

Made my day!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det jeg som er en keyboard-warrior av oss to? Du som hagler ut unyanserte innlegg med forkastelig moral, eller jeg som faktisk kan svare vettugt på noe?

 

Hehe jeg har kommet med kun ett par innlegg mens jeg ler av dine. "Med forkastelig moral", really?.

Bare å ta seg en tur i denne tråden å se på dine ignorante innlegg det.

 

Battlefield og singleplayer. Heheh jeg ler enda.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke vitsen i å krangel om dette i det hele tatt, det har absolutt ingen som helst innvirkning på noe som betyr noe. Ingenting ville ha forandret seg om BoA eller GE hadde vunnet heller, EA gidda mest sannsynlig ikke å løfte et øyebryn for dette en gang. Med unntak av den lavpannede CEO'en deres som oppfører seg som en fjortis i media (ref: COD vs BF3), kan jeg ærlig talt ikke se for meg at EA tar dette særlig tungt. Legg fra dere veskene deres og senk skjørtet damer, denne krangelen/diskusjonen er like ubetydelig som avstemningen dere krangler om, siden ingen i verden bryr seg om resultatet fra et lite norsk forum. Usaklighetene hagler jo tettere enn fjortistrusene på en Bieber konsert, og det er minst like flaut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke vitsen i å krangel om dette i det hele tatt, det har absolutt ingen som helst innvirkning på noe som betyr noe. Ingenting ville ha forandret seg om BoA eller GE hadde vunnet heller, EA gidda mest sannsynlig ikke å løfte et øyebryn for dette en gang. Med unntak av den lavpannede CEO'en deres som oppfører seg som en fjortis i media (ref: COD vs BF3), kan jeg ærlig talt ikke se for meg at EA tar dette særlig tungt. Legg fra dere veskene deres og senk skjørtet damer, denne krangelen/diskusjonen er like ubetydelig som avstemningen dere krangler om, siden ingen i verden bryr seg om resultatet fra et lite norsk forum. Usaklighetene hagler jo tettere enn fjortistrusene på en Bieber konsert, og det er minst like flaut...

 

Jeg regner med du aldri diskuterer noe i sosial lag heller, iogmed at diskusjonen er ubetydelig, og de diskusjonen handler om ikke tar den til seg? Det være seg politikk eller annet? Ellers synes jeg godt du kan kikke deg litt i speilen når det gjelder usakligheter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg regner med du aldri diskuterer noe i sosial lag heller, iogmed at diskusjonen er ubetydelig, og de diskusjonen handler om ikke tar den til seg? Det være seg politikk eller annet? Ellers synes jeg godt du kan kikke deg litt i speilen når det gjelder usakligheter.

 

AtW

 

Nå er jeg glad i diskusjoner og er ikke redd for å ende opp i en, men når de blir usaklige er de dessverre ikke særlig mye verd. Mulig jeg var en anelse usaklig selv, men det gikk iallefall ikke på personer... Det er ingenting i veien med en diskusjon, så lenge man klarer å holde seg til tema og ikke angripe den som argumenterer mot. Herr Bieber eller evt. fjortiser må gjerne ta kontakt hvis de på noe tidspunkt følte seg støtt av hva jeg sa.

 

<--- ikke AtW (i tilfelle noen lurte)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer det til å gå ut over inntjeningen til EA dette her? Det er det viktige spørsmålet, for om det først går ut over inntjeningen, da sperres øynene til eierne/investorene opp. Da kan ikke EA lenger fortsette med samme opplegg uten at det får virkelige konsekvenser for ledelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre er det jo slik at så lenge de tjener gode penger så kan de fortsette å oppføre seg som drittsekker. Apple er jo kanskje det beste eksempelet på det idag. Så lenge folk fortsetter å kjøpe produkter fra slike selskaper så fortsetter de jo i samme sporet, uavhengig av at en nettpoll kårer dem til "verste selskap".

Lenke til kommentar

Ergo: Singleplayer. Kan forøvrig ikke huske at BF2 eller 2142 hadde det.

 

Det å lage støtte for å kunne spille mot bots/sette opp egne private LAN servere er ikke noe tidskrevende for utviklerne eller en funksjon vi ikke vil ha. Selv savnet jeg å kunne starte opp BF3 fra en .exe fil, mulighet å spille offline/sette opp egen server for å teste ut ting og konfigurere settings.

 

Problemet er alt fokuset på "CoDstyle" MURCIAN scriptet linær singleplayer del som tar opp ressurser som kunne blitt brukt til å lage et godt multiplayerspill, noe "Battlefield" er. oophus_3do har summert opp dette godt i "Her er BF4" tråden.

 

Og ja BF2 har mulighet for å spille mot bots på egen LAN server, bots mangler totalt AI i god EA stil men er en fin ting å ha for å kunne teste taktikk, nades, config eller w/e.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...