Gå til innhold

EA kåret til Amerikas verste selskap igjen


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva du liker å spille, men det blir jo irrelevant.

Da er ikkje irrelevant når du seier at eg kan kjøpa kvalitetsspel frå EA når dei ikkje gjer ut/lager kvalitets spel lengre. Vist du skal på daud og liv laga sånne kommentarar til folk, så kan du i da minsta gjera da på folk så kjøpe spela deira.

 

Jeg liker ikke nødvendigvis spillene som Activision gir ut, men går ikke og stemmer dem til USAs verste selskap. Hvorfor? Fordi de er en underholdningsleverandør.

Fint får deg, stem på den du vil.

 

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe spillene deres.

Nei, men eg tykkjer at eg kan få sei min meining om selskapet så øydeleggje C&C akkurat no.

 

EA setter ikke flere hundre familier på gata årlig, men det gjør BoA.

Denne kåringa var ope til heile verda, og då får folk tåla at ikkje-amerikanara stemme da dei vil stemma, hadde da vore ein tilsvarande tevling her i Noreg så hadde eg ikkje hatt noko mot at Kanadara stemte på Statoil pga Oljesand, til tross får at eg ikkje har noko mot Statoil og Oljesand.

 

Hvorfor du skal bry deg om andre folk? Hvis du ikke vet det så kan ikke jeg hjelpe deg.

Spurde ikkje etter hjelp, så greit da du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur poenge er egentlig at folk vil vekke EA litt, kansje EA kunne ha gjort som folke vil og som faktisk skal kjøpe produkte, istaden for å gjere som dei sjøl meina er best.. for de som vi alle veit , fungera IKKJE :p:)

 

EA har økt fortjenesten sin en god del de siste årene. Det de gjør fungerer veldig godt.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å ta den massive kritikken EA får seriøst...mye er nok helt legit grunner. Men jeg tror helt ærlig at dem aller fleste som stemmer er en gjeng tullinger.

 

Helt seriøst.

 

Folk som hater bare for å hate og tullinger som går helt koko i hode når et spill ikke slutter som dem ønsker.

Så jeg tar bare ikke det her seriøst...når det kommer til spill og merkevarer så er det så ekstremt mange som blir totalt idioter i hode og EA er syndebukken idag. En ser det samme med Apple og dem idiotene som på død å liv må hate alt som har med Apple å gjøre.

 

Idioter å tapere som trenger å få kjørt noen nye antenner inn i skallen sin. Ikke at jeg tror det hjelper på dem fleste...

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er ikkje irrelevant når du seier at eg kan kjøpa kvalitetsspel frå EA når dei ikkje gjer ut/lager kvalitets spel lengre. Vist du skal på daud og liv laga sånne kommentarar til folk, så kan du i da minsta gjera da på folk så kjøpe spela deira.

 

 

Fint får deg, stem på den du vil.

 

 

Nei, men eg tykkjer at eg kan få sei min meining om selskapet så øydeleggje C&C akkurat no.

 

 

Denne kåringa var ope til heile verda, og då får folk tåla at ikkje-amerikanara stemme da dei vil stemma, hadde da vore ein tilsvarande tevling her i Noreg så hadde eg ikkje hatt noko mot at Kanadara stemte på Statoil pga Oljesand, til tross får at eg ikkje har noko mot Statoil og Oljesand.

 

 

Spurde ikkje etter hjelp, så greit da du.

 

Skjønner du virkelig ikke hvor sykt det er? Er du så tappet for perspektiv? Stemmer du på EA som USAs verste selskap for fordi de "ødelegger" Command and Conquer? Mulig du ikke vil ha hjelp, men du trenger det.

Lenke til kommentar

Skjønner du virkelig ikke hvor sykt det er? Er du så tappet for perspektiv? Stemmer du på EA som USAs verste selskap for fordi de "ødelegger" Command and Conquer?

Nei, Nei og Ja blandt anna, som sagt så berøre ikkje BoA meg og eg forventer ikkje betre frå ein notorisk dritt bank så ALLE amerikanara burde vite kvem er og kva dei driv på med. Eg stemme på dei så berøre meg negativt.

 

BoA har fått den gulldritten mange år på rad, og har ikkje vist teikn til å verken bry seg eller å forandra seg, men EA tok skade av den første gulldritten i form av at prisen på aksjer falt hos dei, og dei måtte ty til brannslukking. Vist da at dei blir bombadert av kuruker av gull kan få EA til å forandra seg eller til å ta eit steg nærare konkursen sin rand så er da bare bra får min del.

 

Mulig du ikke vil ha hjelp, men du trenger det.

Er du ein trent psykolog siden du ser deg sjølve skikka til å sei sånt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker egentlig mer på selskaper som Nike og Adidas som bruker barn i Filippinene eller et annet sted i Asia til å lage sko for dem. Er ikke dette brudd på cirka alt i verden?.

 

EA har kanskje ikke vært det beste spillselskapet de siste årene, men det er helt valgfritt og ha noe med dem å gjøre. De setter ikke mennesker på gata, de tvinger deg ikke til å jobbe for et slikk og ingenting. At det er det verste selskapet i Usa er lite trolig og det her har faktisk en innvirkning på hvor seriøst andre folk tar gaming industrien. Vi vil jo bli sett og hørt, kanskje ikke bli mainstream, men at folk tar oss seriøst og at vi får samme anerkjennelse som film industrien. Syns det er viktigere å være en forkjemper for noe vi syns er kunst.

 

Vet ikke hvor seriøs denne nettsiden som har kåringen er, men totalt uenig, selv om jeg ikke er noe EA fanboy. Pluss for f Mass Effect 3 var ikke så ille, spill det på nytt, ta deg tid med det.!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jamen da er ikke Bank of America så ille.

En velger å ta lån der.

Om ikke ghetto-lån er av typen "du skal låne 400.000 av meg, med disse ratene".

 

Det er ikke isolerte grunner til at EA havner såpass høyt opp. Det er ikke bare "fordi ME3 sin slutt var dårlig", eller "jeg er homsehater og EA støtter homser" eller andre elendige unskyldninger.

Det er rart at det alltid er EA som det er noe negativt om, og det ofte. Hvor er Valve? Hvor er Activision (annet enn 'ånei, enda et CoD')?

EA har vært kundefientlige i lang tid, hatt null support, en arrogant oppførsel og rett og slett kallt kundebasen sin med negative navn.

 

Det er som å være på restaurant med venner og kelneren spytter i maten, og så kaller deg berettighet når du ber han om å slutte. Og sjefen sier noe om at du hater damer siden kokken er dame.

Det er ikke god business.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Morsomt å se fanboysene rase fordi EA jo ikke driver med så viktige ting som en bank eller et oljeselskap. :p Viktigheten av det firmaet holder på med har nok dessverre ingenting å si i denne kåringen. Dessuten så virker jo denne saken mye viktigere for fanboysene enn EA-"haterne" i denne tråden, selv om førstnevnte argumenterer kraftig for utviktigheten av EA.

 

selv om jeg ikke er noe EA fanboy. Pluss for f Mass Effect 3 var ikke så ille, spill det på nytt, ta deg tid med det.!

 

Snakk om å møte seg selv i døra.

 

Man har vel forsåvidt ikke så mye valg enn å ta seg god tid mens man "spiller" ME3 når det viser deg endeløse mellomsekvenser med platt dialog, eller alternativt kaster bølge etter bølge med fiender på deg slik at du like gjerne kan begynne å grille pølser bak gjemmestedene du må benytte deg av.

 

Men om du vet om en måte som gjør at jeg kan unngå å ta meg tid med det (bortsett fra det åpenbare slett spillet-trikset :p ), så si gjerne i fra. Det tror jeg hadde gjort opplevelsen mye bedre.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Det er rart at det alltid er EA som det er noe negativt om, og det ofte. Hvor er Valve? Hvor er Activision (annet enn 'ånei, enda et CoD')?

EA har vært kundefientlige i lang tid, hatt null support, en arrogant oppførsel og rett og slett kallt kundebasen sin med negative navn.

 

Grunnen til at det er kun EA du hører om i dag, er fordi det er de det er populært å hate. Før var det Activision, og før det igjen var det faktisk Valve. Tro det eller ei, men de var ikke svært populære når Steam ble lansert.

 

"Må Half-life 2, et singelplayer-spill, bli verifisert med de ekstremt ustabile serverene til dette Steam-programmet? Hva er dette for noe 1984-tull?!"

 

EA er ikke veldig annerledes mange andre selskaper, det er bare slik at det er kun de vi fokuserer på nå. Og de har ikke dårlig support. Jeg har flere ganger fått god hjelp fra de, selv om de er ekstremt gode til å gjøre det vanskelig å kontakte de direkte. Men de er ikke alene om det, Apple bruker det eksakt samme systemet, men jeg hører ikke de bli kalt de verste av det verste.

 

Jeg oppfordrer dere til å prøve å ta deres eget standpunkt, og ikke kun dra frem faklene og høygaflene bare fordi alle andre gjør det også. Men det er vel nå den letteste veien ut, antar jeg.

 

Ja, EA er forferdelige på mange punkter sammenlignet med konkurrerende selskaper, men de er fortsatt kun et underholdningsselskap.

 

EDIT: Og jeg må si det er jævlig morsomt at dere velger å kalle oss "fanboys", når det eneste vi gjør er å prøve å tenke litt kritisk. Jeg har ingen interesse i EA, nettopp fordi det eneste de gjør er noe så uviktig som å selge spill.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

 

Ja, EA er forferdelige på mange punkter sammenlignet med konkurrerende selskaper, men de er fortsatt kun et underholdningsselskap.

 

 

Og? Betyr det at det de driver med er irrelevant? EA driver systematisk å undergraver forbrukerrettigheter, er det en utvikling som kun er relevant for spillbransjen? Antakelig ikke. De fleste selskapene som var med i "konkurransen" var også selskaper som leverer tjenester som ikke er kritisk viktige. Og er det sånn at konsekvensene av feil selskapet gjør automatisk gjør det verst? Feks dør jo mange folk på norske sykehus pga feilbehandling, gjør det norske sykehus dårligere moralsk enn andre selskaper, bare fordi de gjør en viktigere jobb?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser ut for at det er en del hatere ute å går her. Vil nok tro at mange av stemmene ble påvirket av f.eks. SimCity lanseringen nå nylig.

 

AtW: Det har liten betydning i det store bildet. Det finnes værre ting en at du(les folk) ikke liker et spill/gjorde et dårlig spillkjøp av et EA spill. Tror du drar det litt langt med at de driver systematisk undergraving av rettigheter. At de har en stor forbrukerbase må da vel ha litt å si, noe må de ha gjort rett. Eller er det bare fordi de sitter på lisenser av store spillserier?

Lenke til kommentar

Ser ut for at det er en del hatere ute å går her. Vil nok tro at mange av stemmene ble påvirket av f.eks. SimCity lanseringen nå nylig.

 

AtW: Det har liten betydning i det store bildet. Det finnes værre ting en at du(les folk) ikke liker et spill/gjorde et dårlig spillkjøp av et EA spill. Tror du drar det litt langt med at de driver systematisk undergraving av rettigheter. At de har en stor forbrukerbase må da vel ha litt å si, noe må de ha gjort rett. Eller er det bare fordi de sitter på lisenser av store spillserier?

 

Spar meg for stråmannsargumentasjonen din, jeg har ikke sagt det fnugg om "dårlig spillkjøp" eller "ikke liker ett spill". Det jeg ikke liker med EA er den råtne holdningen ovenfor kundene og hvordan det tekniske er bygd opp rundt spillene. Poenget er ikke spillkvaliteten i seg selv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes "Dorkly brevet" gjør en grei oppsummering. Når man sammenligner med andre mer alvorlige saker blir denne kåringen av EA som "verste selskap" bare rett og slett pinlig. Det er klart tydelig at det har vært involvert veldig mye "Nerd rage" i denne kåringen.

Lenke til kommentar

Synes "Dorkly brevet" gjør en grei oppsummering. Når man sammenligner med andre mer alvorlige saker blir denne kåringen av EA som "verste selskap" bare rett og slett pinlig. Det er klart tydelig at det har vært involvert veldig mye "Nerd rage" i denne kåringen.

 

Man kan helt sikkert argumentere for at EA er ett dårlig valg, men synes ikke akkurat stappfullt av stråmannsargumenter er noen "god oppsummering".

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, Nei og Ja blandt anna, som sagt så berøre ikkje BoA meg og eg forventer ikkje betre frå ein notorisk dritt bank så ALLE amerikanara burde vite kvem er og kva dei driv på med. Eg stemme på dei så berøre meg negativt.

 

BoA har fått den gulldritten mange år på rad, og har ikkje vist teikn til å verken bry seg eller å forandra seg, men EA tok skade av den første gulldritten i form av at prisen på aksjer falt hos dei, og dei måtte ty til brannslukking. Vist da at dei blir bombadert av kuruker av gull kan få EA til å forandra seg eller til å ta eit steg nærare konkursen sin rand så er da bare bra får min del.

 

 

Er du ein trent psykolog siden du ser deg sjølve skikka til å sei sånt?

 

Bank of America har aldri vunnet prisen to år på rad, EA er utrolig nok de første. Jeg lurer på om du innser at du går rett i fella til The Consumerist når du stemmer i denne kåringen? Du er klar over at den eneste grunnen til at du kan stemme på selskap som EA, Google og Facebook er at det er merkevarer som folk kjenner, noe som fører til at Consumerist får flere treff?

 

Siden du ikke vil snakke om Bank of America, hva med General Electric? Det var GE som produserte atomreaktorene som smeltet i Fukushima i 2011. De solgte reaktorene, selv om planene var kritisert så langt tilbake som 1972. Er ikke de hakket verre enn EA, eller er det irrelevant når et amerikansk selskap bidrar til ødeleggelsen av et helt område av Japan også? Seriøst, perspektiv er nøkkelordet. Voks opp.

Lenke til kommentar

Not rly. Du har ikke peiling på hva du snakker om. Du er bare en ignorant EAfanboy :3

 

Gå tilbake til circlejerken din nå du.

 

Inb4 jeg har for lav sosial intelligens.

 

Vanskelig for deg å være "inb4" den, siden det var noe du ble født med. Seriøst, du er antakeligvis det mest patetiske mennesket jeg har møtt på denne forumet. Gratulerer. Og nå venter jeg på comebacket ditt som er "Nei, du er!". Kom igjen, prove me wrong.

Lenke til kommentar

 

Siden du ikke vil snakke om Bank of America, hva med General Electric? Det var GE som produserte atomreaktorene som smeltet i Fukushima i 2011. De solgte reaktorene, selv om planene var kritisert så langt tilbake som 1972. Er ikke de hakket verre enn EA, eller er det irrelevant når et amerikansk selskap bidrar til ødeleggelsen av et helt område av Japan også? Seriøst, perspektiv er nøkkelordet. Voks opp.

 

High risk, high reward. Det er nå en gang slik at energiforskyning er kritisk viktig for samfunnet og man aksepterer at folk dør pga av det, i mye mindre grad enn feks dataspill. Skal man gjøre ting på noe som er viktig for samfunnet øker også risikoen for absolutt sett større ulemper. Gjør det selskapet til ett moralsk verre selskap? Det er isåfall en mening jeg ikke deler.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...