Gå til innhold

Har Android et ufortjent rykte på seg for å se rotete ut? Se selv!


  

126 stemmer

  1. 1. Hvilket av de tre operativsystemene her under ser mest rotete ut?



Anbefalte innlegg

Det burde være hevet over enhver tvil at både Android og iOS kan være rotete begge to "Out of the box" for nybegynnere. Men Android fortsetter kun å være det hvis man er en rotekopp. På android har man i det minste muligheten til å rydde og rote nøyaktig etter helt egen smak.

 

Kan da ikke være noe å diskutere engang for folk som har holdt i smarttelefoner fra begge leire...

 

Edit: dbass skrev det samme som meg omtrent :)

Endret av gammalerik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan man få android til å være like rotete som en med iOS. Men man kan ikke få iOS til å være like pent som en android uten å jailbreake/roote/whatever. Hvorfor er du nesevis og usaklig?

Hvem bryr seg om man må jailbreake en telefon eller ikke? Det gjøres med noen få klikk. Om man vil ha telefonen slik at man vil, så må man jailbreake.

Om man vil at en Android telefon skal oppføre seg slik man vil, så må man i mange tilfeller roote den. Ser ingen problemer med det.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om man må jailbreake en telefon eller ikke? Det gjøres med noen få klikk. Om man vil ha telefonen slik at man vil, så må man jailbreake.

Om man vil at en Android telefon skal oppføre seg slik man vil, så må man i mange tilfeller roote den. Ser ingen problemer med det.

Utseendemessig trenger man ikke å roote en adroid. Men hos iOS må man jailbreake.

Det at du ikke ser problemer med en jailbreaked/rooted phone, er ikke alltid realiteten hos alle. Jeg liker å kunne få den supporten jeg har betalt for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utseendemessig trenger man ikke å roote en adroid. Men hos iOS må man jailbreake.

Det at du ikke ser problemer med en jailbreaked/rooted phone, er ikke alltid realiteten hos alle. Jeg liker å kunne få den supporten jeg har betalt for.

Jepp, godt vi alle er forskjellige da :)

 

Trenger svært lite support på min telefon da man vanligvis får mye bedre og raskere support fra div. forums, men igjen, noen vil ha direkte kontakt med selskapet bak enheten, så de må vel få lov til det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Hvorfor det? Har da aldri savnet "application tray" og widgets - ingen av delene gjør det mer effektivt å navigere fram til den appen man til enhver tid vil bruke.

Akkurat de to tingene er det jeg liker med Android.

 

App drawer("Application tray"): For å kunne skjule ikoner, og å kunne legge til flere snarveier til samme app. Jeg kjenner en som har iPhone, og på en av skjermene hans har han nesten fylt opp med mapper med ni apper i hver, som han nesten ikke bruker. Dette trenger man ikke med Android - du kan skjule alle apper som du ikke bruker. Det kan gjøre iOS rotete: Du kan ikke skjule apper fra startskjermen.

 

Widgets: Du trenger ikke å gå inn i kalender-appen for å sjekke hva du skal i dag. Du trenger bare å skru den på - og ikke en gang låse opp på Android 4.2 - og så har du det.

Jeg synes personlig at min Android ser rotete ut, med mange widgets - men du og du så raskt det går å sjekke ting! :D

Lenke til kommentar

Nå må du ikke bli furten fordi man kan få mer eller mindre samme oppsett på en iphone som på en android.

Tråden din har allerede misslykes.

 

Garantien mister man forsåvidt ikke heller :-)

 

Saklig svar o jeah :p

 

Jaiobreak teller ikke. Er det samme som å trimme en lada slik at den går bedre enn en Ferrari, og så si at lada er bedre enn Ferrari. (Ikke det at jeg ser på iOS som en lada, men du bør skjønne hva jeg mener)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner:) Men legg litt fokus på den "Ikke la deg lure av få ikoner" i spoileren.

 

Hvorfor stemte du da at Android er det mest rotete OS`et?

 

Det som er litt dumt er at iOS ikke har noen applikasjons tray pr. dags dato. Tenk om de hadde fått dette iOS og med valgfri widgets på en hovedstartskjermen, litt mer muligheter for oppsett og konfigurasjon på andre enkelte elementer. Da hadde jeg gitt en stor tommel opp. Sikkert hele forumet.

det er mange måter å rydde på ja, men som du sikkert er enig i så er det ikke så mye annet å gjøre på iOS enn å lage ferre ikoner. Men jeg skulle gjerne sett en full android-skjerm som ser ryddig ut. Når det gjelder svaret mitt på spørre-greia så var det fordi jeg spurte her om jeg skulle svare android hvis jeg syntes at touchwiz var rotete og noen svarte ja :p

 

Open-Source:

Fikk du med deg at tråden din nettopp ble profilert på forsiden? :D

http://www.tek.no/ar...-forumet/132553

 

Edit: "velkommen etter" til meg... Var jo i går. La kun merke til klokkeslettet på artikkelen :p

det var den artikkelen som fikk meg hit :D
Lenke til kommentar

Merko, etter å ha jailbraket mobilen din for å få den samme funksjonaliteten som en urootet android har kan du f.eks prøve å starte opp appen til TV2 Sumo eller DNB. Får ikke du det til? Så rart.

Uhm. du er klar over at folk har kommet forbi den 'sperren' for en god stund siden?

Ikke det? Så rart.

 

Edit: idxayt.jpg

kanskje ikke, men tråden din gjør. :rofl:

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet at tråden handler om android og ufortjent rykte med rot, men for å få fram et poeng vil jeg ta en liten test, og det er helt relevant å vise motparten for å få fram et poeng:

 

-Se på disse to bildene i spoilerene under. Klikk på "show" på kun det første og klikk "hide" etter ett til to sekunder

Deretter gjentas det samme med spoiler nr 2. -Show og hide i ett til to sekunder

 

Hvilket synsinntrykk sitter man igjen med? Likheter?

 

 

post-131485-0-67148700-1365894142_thumb.png

 

 

 

 

post-131485-0-73969200-1365894166_thumb.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uhm. du er klar over at folk har kommet forbi den 'sperren' for en god stund siden?

Ikke det? Så rart.

 

Edit: idxayt.jpg

kanskje ikke, men tråden din gjør. :rofl:

har du vurdert å poste noe saklig? det eneste du har gjort er å prøve å henge ut Open-Source som en android-fanboy og sagt at tråden er misslykket, men du har ikke kommet med noen saklige argumenter eller poster.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

her er det vel nettleseren til din iphone som ødelegger? Så i teori då ser jo ios mer rotete ut, selv i nettleseren:P

Tror ikke det er nettleseren som er problemet, men måten førsteposten er satt opp og oppsettet på forumet her (bredden etc).

 

Av en eller annen grunn så er det mange _____ før "Ser Android rotete ut?" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...