Gå til innhold

Har Android et ufortjent rykte på seg for å se rotete ut? Se selv!


  

126 stemmer

  1. 1. Hvilket av de tre operativsystemene her under ser mest rotete ut?



Anbefalte innlegg

Merko: men da kan man såklart dra inn sinnsvake ting som feks installere custom ROMs, overclocking, underclocking, batteripakker o.l. i feks en batteri-test.

 

Litt søkt.

 

En launcher er kanskje i mellomland til hva folk generelt gidder gjøre med en tlf, på linje med jailbreak, så sånnsett er de ganske like dersom de er ca like enkle å få tak i og sette opp.

 

Ingen av disse OSene gir like frihet som maemo5 uansett :p .

 

Open: ønsker du noen screenshots fra WP8 ligger det litt i wp8-homescreentråden.

 

Det du har valgt er vel rotete.

 

Legger ved et bilde av min nå straks, skal bare ta screenshot.

 

edit:

 

homescreen WP8:

 

 

 

4uvwwy.png

 

 

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det var noe rart om det siden det var snakk om orginalt. Tenkte litt ut ifra "hva man får ut av esken uten og installere diverse ting".

 

Jeg jailbreaket min telefon ved å besøke en nettside og trykket på "Slide to Jailbreak"...

 

En launcher er en app på lik linje med alle andre apps og installeres via offisielle kanaler...

 

Det kan ikke regnes som mer komplisert enn å installere Angry Birds....

 

Du vil vel ikke anse en telefon med angry birds som uorginal bare fordi den ikke kom preinstalled vel ??

 

Må dog si jeg ble overrasket at det var så enkelt å jailbrake en iPhone, men det er jo absolutt bra at de kommer seg opp og frem i verden de også... Det er jo dog latterlig at noe slikt skal gå utover garantien...

 

Det er vel strengt tatt like ulovlig å roote en android om jeg ikke tar helt feil, og langt i fra like enkelt som du beskriver.... Dog.. det er vel bare nerder som meg som driver med slikt uansett :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må dog si jeg ble overrasket at det var så enkelt å jailbrake en iPhone, men det er jo absolutt bra at de kommer seg opp og frem i verden de også... Det er jo dog latterlig at noe slikt skal gå utover garantien...

Spiller ingen rolle i utgangspunktet. Du kan tilbakestille telefonen til fabrikkinstillinger, så får du fjernet jailbreaken.

Uansett så dekker 5 års reklamasjonsretten selvom telefonen er jailbreaket, så akkurat det spiller veldig liten rolle i de fleste tilfeller.

 

Det er vel strengt tatt like ulovlig å roote en android om jeg ikke tar helt feil, og langt i fra like enkelt som du beskriver.... Dog.. det er vel bare nerder som meg som driver med slikt uansett :D

Jailbreake både iPhone og Android-enheter er lovlig, det er kunn imot rettningslinjene til produsenten (aner ikke eksakt hvordan rettningslinjene på akkurat det der er hos Google).

 

Edit: For ordensskyld så har jeg en fullblods android telefon på vei i posten fra Kina, så er ingen 'apple fanboy' fordi jeg kommer med motargumenter..

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Mye bra skrevet av OP, men under "Hva ser mest uryddig ut?" har du valgt å sammenligne home screenen til android med iOS og WP. Android med hipsterbakgrunn uten noen applikasjoner tilgjengelig, iOS med maks nasty bakgrunnsbilde + 20 apps og mapper. Hahaha, jeg dævver! Hvor partisk går det ann å bli?

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Hiss
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye bra skrevet av OP, men under "Hva ser mest uryddig ut?" har du valgt å sammenlikne home screenen til android med iOS og WP. Android med hipsterbakgrunn uten noen applikasjoner tilgjengelig, iOS med maks nasty bakgrunnsbilde + 20 apps og mapper. Hahaha, jeg dævver! Hvor partisk går det ann å bli?

 

Se teksten under bildet:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Men hva med "Mine filer"?

 

Hva er "sdcard0" og "extSdCard"?

Hvor finner jeg igjen nedlastingene mine?

 

Dette var det som møtte meg når jeg fikk min første Android-telefon SGN2. Fortsatt vet jeg ikke helt hvor nedlastingene mine blir lagret da det ser ut som det varierer litt. Om jeg skal ha litt gamle nedlastinger er det enklere (og raskere) å finne frem til nedlastingssiden å laste ned på nytt. Dette er da alt for tungvint. Filsystemet minner meg om Linux (doh!) Det burde da være mulig å bruke litt mer folkelige ord på ting. Sånn som SD-kort. Internlagring. Ha en felles nedlastingsmappe med god søkefunksjon. Lettere å koble seg på servere og ha tilgang til en filer på en server som kjører Windows (håpløst idag).

 

Ser du nevner innstillinger. Da jeg først fikk telefonen aner jeg ikke hvor mange ganger jeg måtte sitte å lese gjennom hele innstillinger-menyen for å finne det jeg lette etter. "haptisk tilbakemelding, plasseringstjenester, bevegelse, tilgjengelighet" Hva er forskjell på "startskjermmodus og skjermlås"?

Nå kan jeg jo finne de fleste innstillinger, men det tok en god stund før jeg fant alt.

 

PS! Sammenligner ikke med iOS eller WP7-8 da jeg ikke vet hvordan de er mtp. hva jeg har ramset opp. Men selv om Android kanskje er best, er ikke Android spesielt bra!

 

Eller kanskje jeg er noob...? :)

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Men hva med "Mine filer"?

 

Hva er "sdcard0" og "extSdCard"?

Hvor finner jeg igjen nedlastingene mine?

 

Du aner ikke hvor godt poeng du har der.. Jeg sliter filleren med det der enda... Finner aldri igjen slike ting... Godt jeg har stort minnekort sier jeg bare...

 

Men hva er alternativet da ?? Gå for en telefon som sperrer for alle egne valgmuligheter fordi jeg er litt treig og generelt rotete.. NEPPE...

Lenke til kommentar

Jeg snakker om å sammenligne epler mot epler. Android sin hjemmeskjerm kan fint bli like rotete som iOS sin dersom man bombarderer den med alle applikasjonene man får plass til.

 

Android sin startskjerm kan og bli mer rotete, men i rette hender, kan det bli bedre enn noen av de andre operativsystemene. Alt handler om hvilken person som bruker enheten. Mormor blir nok mer enn tilfredsstilt av startskjermen til iOS, men noen av oss forumgutta vil ha det lille ekstra, som gjør at vi kan forme enheten etter våres smak og behov. Alt er i grunn smak og behag.

 

Hovedgrunnen med tråden er å få frem at Android ikke er noe mer rotete enn sine konkurrenter. For det har blitt sagt mye, og lenge.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Men disse såkalte "forumgutta" klarer ikke jailbreake en iphone? he he. jaja :-)

 

Klart, men jailbreak er jailbreak! Root er root. Det skal ikke være behov for å hacke din egen smartmobil, bryte garanti, gå imot selskapet sine retningslinjer, for å kunne sette den opp hvordan du selv ønsker i 2013, på en generelt nivå. Sånt bør vel brukere ha muligheten til på en lovlig måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Urk... det er kanskje noe som man blir vant med, men førsteinntrykket mitt er at dette er mer rotete enn ios og android... Men sikkert noe man synes er greit etter litt bruk.. hva vet jeg :O

 

Godt mulig, jeg er et rotehode :p . Og dette er tross alt min hjemmeskjerm slik jeg liker den.

 

Selv syntes jeg det som ER greit med WP er at jeg aldri er på noen app-list. Alt av live tiles samt apps ligger på hjemmeskjermen om ønskelig.

Såklart mulig på Android og.

 

Det er en av mange ting som tar meg tilbake til Android nå med s4.

 

Alt i alt, dog, syntes jeg WP8 har et fint hjemmeskjerm-konsept, og som med Ios og Android er det ditt valg om du vil ha det minimalistisk eller peise på med kun appgrid av masse små tiles eller kjøre masse brede mer informative tiles, eller slenge inn et litt mer kunstnerisk preg.

Mye mindre enn Android, om enn litt lettere for hvermannsen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Klart, men jailbreak er jailbreak! Root er root. Det skal ikke være behov for å hacke din egen smartmobil, bryte garanti, gå imot selskapet sine retningslinjer, for å kunne sette den opp hvordan du selv ønsker i 2013, på en generelt nivå. Sånt bør vel brukere ha muligheten til på en lovlig måte?

Det ER lov å jailbreake. Ingen som stopper deg.

Og jo, man må desverre jailbreake og roote om man vil ha de satt opp som man vil, slik er det, deal with it.

 

Er jo ikke noe poeng å finne ut hvordan du trimmer en Lada når du kjører rundt i en Lamborgini... :huh:

Hehe godt poeng. Lamborghini ser kul ut på utsiden, men Lada'en er den som får jobben gjort.. :devil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke noe poeng å finne ut hvordan du trimmer en Lada når du kjører rundt i en Lamborgini... :huh:

Sant nok...så det du sier er at vi som har en topp moderne, dyr og lynrask iPhone ikke trenger å bry oss med hvordan man "trimmer" billige søppeltelefoner som har en utdatert, treg Android-versjon? ;)

 

Dårlige bilmetaforer er som regel ubrukelige i diskusjoner som handler om telefoner.

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ER lov å jailbreake. Ingen som stopper deg.

Og jo, man må desverre jailbreake og roote om man vil ha de satt opp som man vil, slik er det, deal with it.

 

Når du risikerer å miste garanti, og Apple har laget en sperre. Det er ingenting som skurrer prinsipielt eller moralsk da?

 

Nei du må ikke roote en androidenhet for å få satt et opp på en god måte. Du har svært mange muligheter, og du kan konfigurere nesten så mye du vil. Godt nok eksempel? Google gir meg ingen sperrer for dette. Tar du en titt over på iOS. Hvordan setter du opp startskjermen på en iPhone etter personlig behov og ønske? (uten jeilbreak). Etterpå skal jeg forklare i tabletmode, der forskjellen kommer enda tydeligere frem. Eller så kan du ta en titt på denne posten som jeg har laget ved en tidligere anledning.

 

Ettersom du har valgt å jailbreake din enhet, og ikke ser ut til å ha noen problemer med det overhode. Syns du ikke Apple kunne ha lettet litt på sine restriksjoner da?

 

Og for å spør deg på det som tråden egentlig handler om, for å komme inn på rett spor. Hva er iOS ryddigere på enn Android. Vet du om noe? Hvis du kommer på noe innenfor låseskjerm, startskjerm, meny eller beskjedsystem, så hører jeg godt etter. Eksempler i form av bilder hadde vært det mest optimale.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

 

Sant nok...så det du sier er at vi som har en topp moderne, dyr og lynrask iPhone ikke trenger å bry oss med hvordan man "trimmer" billige søppeltelefoner som har en utdatert, treg Android-versjon? ;)

 

det der finnes det vel tester på så vi slipper vel egentlig å krangle om den biten...

 

det var vel heller ikke poenget om det er nødvendig eller ikke, men om det var enkelt..

 

jeg for min del sjekker i alle fall ikke hvordan jeg gjør ditt eller datt for et produkt jeg ikke har...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...