Gå til innhold

Så mange 4KTV-er blir solgt i år


Anbefalte innlegg

Åh... På'n igjen. Det hjelper ikke med 50" TV hvis den er rævva. Du får bedre bilde hvis du går opp i pris og har kvalitetsavspiller.

 

Så DVD på en Hi-Fi TV hos en venn, trodde det var Blu-ray.

 

Bilde blir ikke bra så lenge du ikke har en bra TV.

 

Ser for meg 4K 42" LG hos OBS for 5k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3D-TV tok aldri av. Det gjorde vel heller ikke Smart-TV.Hva i all verden skal folk med 4K-TV? Jeg tviler på om det noen gang vil bli allemannseie.
Klart det vil. Det vil ta noen år, men en økning av oppløsningen er vel den mest logiske funksjonalitetsforbedringen en skjerm kan oppnå.

Jup men det er flere år frem. Dvs du skal ha for mye penger om du kjøper en 4K tv i år.

Langt billigere å kjøpe en vanlig tv i dag, kaste den om to år å kjøpe en 4K da.

Lenke til kommentar

Noen få har alt for mye penger og kjøper quad full hd i år

Noen flere har for mye penger og kjøper i 2014

Ennå flere har litt for mye penger og kjøper i 2015

Ennå flere klarer å skrape sammen nok penger (og har en døende eldre tv) og kjøper i 2016

 

Eller sagt på en annen måte: Andelen quad full HD stiger i takt med at merkostnaden synker. Til slutt blir spørsmålet "Hvorfor kjøpe fullHD når Quad Full HD bare koster bittelitt ekstra? Det er siste steg i utfasingen av FullHD. Akkurat det samme skjedde med HD Ready (1280x720 og 1366x768).

 

Dere kan spørre dere selv: Hvor mye ekstra gidder du å betale for quad full HD kontra full HD. 100 000 kr? 10 000 kr? 1000 kr? 100 kr? Så venter du til merkostnaden synker dit du vil og kjøper.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største ulempen med å kjøpe ny TV er å bli kvitt den gamle. Den er tross alt verdt en del penger men det er komplisert å frakte Plasma TVer (ødelegges om de legges ned) eller veldig store LCD TVer. Samt at man har dette aspektet med at andre som har kjøpt skal komme å hente den og underveis eller etter kjøpet skjer noe fordi de er vanskelig å frakte og håndtere riktig, slik at du får klager 2-6 uker senere. Eller at de rett og slett ikke vet hva clouding, inputlag, image retention, plasmaknitter osv. er og klager senere. I tillegg, selv om man gjorde det riktig så tålte ikke en 37" 1080i flytting til svigermor og røk 2-3mnd etterpå. Nei, det frister ikke å begi seg ut på det markedet.

 

Det er vel den største bøygen i mine øyne, å forsøke å få noe igjen for en kjempetv i størrelse 50-65" som kostet alt fra 12-20.000 for 2-3 år siden.

 

Før flatskjermene så hadde man TVene omtrent til de gikk i stykker som ble en del år. Hadde man hatt en TV i rundt 7-10 år så begynte man å tenke på å bytte den ut. Som regel byttet folk fra 4:3 CRT TVene til 16:9 når de kom og da ikke før flatskjermene kom igjen. Eller når det kom nye kontakter som Scart osv. man var avhengig av ift. tilleggsutstyret man brukte.

 

Derfor tviler jeg på at det blir noen 4K TV hos meg før man får et rimelig godt apparat til under 10.000,-. Kanskje venter jeg også til de har byttet ut plasma/lcd teknologien i tillegg. PC monitorer derimot er en helt annen deal, der kan man enten bruke flere, den gamle og den nye eller lett finne andre bruksområder til de. 50-60" svære greier begrenser seg selv ift. slikt og jeg tilhører ikke generasjonen som vil ha TV på soverommet (forstyrrer søvnhygiene).

 

For min del passer det helt ypperlig at OLED blir utsatt i ubegrenset tid samt at 4K vil ta tid før justerer seg ned i fornuftige priser, at innhold, avspillere og slikt vil ta godt med tid før det er like vanlig som BR/1080p i dag. Selv i dag er det fortsatt DVD som dominerer og en stor andel av den ikke spesielt interesserte befolkningen bare trekker på skulderne når man snakker om Blu-Ray og 1080p.

 

Faktisk trenger jeg ingen ny TV før teknologien har endret seg såpass at det jeg har i dag ikke kan brukes lenger. Selv om jeg vet at industrien ikke liker at forbrukere tenker slik. Hvis den jeg har nå ryker før 5 år er gått, ja da reklamerer jeg enkelt og greit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis den jeg har nå ryker før 5 år er gått, ja da reklamerer jeg enkelt og greit.

 

Du har samme TV'n som meg, har du ikke? Mener jeg husker deg fra 3D/PS50C7705-trådene.

 

Jeg har hatt min inne til service en gang allerede... Den oppførte seg rart, og bildet forsvant fra HDMI etter HDMI. Da jeg slapp opp for HDMI-innganger tok jeg den tilbake til Elkjøp. De fant visstnok ingenting galt og når den kom tilbake virket den helt fint :x

 

Kanskje TV'n trenger å ristes litt baki en bil av og til :g Eller kanskje eieren trenger.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

da blir det 2k +2k skjerm på meg fortsatt. 23 tommer +23". sparer jo masser på å bruke 30000-40 store.

det er ikke mye materiale ute enda. du må enten filme i 4k med 15 fps eller vente. du ser bedre ut i 4k smukka. esj 1k du ser ikke ut. hjernen stiller seg opp fra low quality dvs 320x200 ps1 grafikk til 1981x1081p.

videre til 2048x1600. 4k har sine fordeler hvis du skal se dine enorme bilder. 200 skjermer med 4k og 4000 med 2k og 10000 med 1k. salgstallene er klare. 1k bra 2k(hva skal jeg me dette da ?) 4k (enda en skjerm i huset ?) 8k skjermer. (detta var noe ja) nakenhet i 8k. det er det som er realisme. og enorme mengder med data som må kjøres gjennom fiberlinja. sett opp 360 grader med 1k nederst 2k i middten.og 4k øverst. spinn rundt med musen og bli hakebanka. og neders står de ekstra tunge gammal tvene. du kan da enda se tv på gammel tvn.ps1 gcn nes snes sega ps2 og evt ps3 wii kjøre da uansett. 480p på wii u ol formater holder enda. for slike krav så må du ha en eller to slike UPS på som standard. du blir paff når strømmen går. ps4 uten ups er som å bli rundstjålet for underbukas på ikea på skifterummen. brukt med farstripe og god odør etter å driti i spillet som stod test this!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...