Gå til innhold

– Garrett blir meir mainstream (PS4, Windows)


Anbefalte innlegg

Digger hvordan folk eksploderer å spår dommedag over en artikkel, der nok engang gaming journalister når et lavmål. De vrir og vender på alt folk sier for å lage historie, media i sitt ess. Var originalen fra Kotaku? De liker å lage en liten storm.

 

Selv er jeg så langt positiv til et nytt thief game, men vi får vente til vi får se gameplay og høre om mer av storyen. Er ikke noe poenget og hoppe av håndtaket for tidlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men spillet er jo blitt en stor suksess og et knakende bra spill.

 

Blir litt barnslig å klage over at folk klager på det nye Thief når det forandrer alt som gjør at Thief er Thief. Nye Tomb Raider har blitt stor suksess, ja, alle AAA action-spill blir det (derfor de lagde det som de gjorde), men det er et dårlig spill.

 

Blir latterlig at din dårlige smak automatisk fratar de som har litt høyere krav og gode minner fra serien grunn til å klage. Hadde det ikke vært for dem hadde det aldri kommet noe AAA konsoll-action-FPS-Thief, som du gleder deg så mye til.

 

Kanskje disse menneskene faktisk fortjener noe som de liker (for en gangs skyld), siden det tross alt er de som kjøpte de første spillene. Noe du burde tenke neste gang, egentlig, når du fyrer opp Tomb Raider på konsollen din, sint på disse folka som gjorde serien populær, men nå bare "drar deg med seg ned i ku-gjødslen" med sine urimlige meninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Blir litt barnslig å klage over at folk klager på det nye Thief når det forandrer alt som gjør at Thief er Thief. Nye Tomb Raider har blitt stor suksess, ja, alle AAA action-spill blir det (derfor de lagde det som de gjorde), men det er et dårlig spill. Blir latterlig at din dårlige smak automatisk fratar de som har litt høyere krav og gode minner fra serien grunn til å klage. Hadde det ikke vært for dem hadde det aldri kommet noe AAA konsoll-action-FPS-Thief, som du gleder deg så mye til. Kanskje disse menneskene faktisk fortjener noe som de liker (for en gangs skyld), siden det tross alt er de som kjøpte de første spillene. Noe du burde tenke neste gang, egentlig, når du fyrer opp Tomb Raider på konsollen din, sint på disse folka som gjorde serien populær, men nå bare "drar deg med seg ned i ku-gjødslen" med sine urimlige meninger.

 

Tomb Raider dårlig spill? Virkelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
that the character only looks "less gothic" and more "mainstream" than previous internal designs, not compared to earlier games.

Dette er jo håpløse kommunikasjons evner. Hvordan kan man forvente at spillere/lesere skal vite hvilke interne design forslag de har, og at det er det man refererer til. Det er viktig å være entydig. Men på den annen side å lukter dette litt "damage control".

Lenke til kommentar

Hvorfor mer action? Er virkelig ikke suspense og thrill godt nok lengre? Hvorfor skal alle spill i dag dummes ned til den enkleste formula av action? Vi så det skje med Resident Evil, Tomb Raider, og uendelig mange andre spill som jeg ikke kommer på her og nå. Driter de komplett i folka som faktisk spillte og elsket spillserien på 90 tallet og gjør alt de kan for å melke hvert eneste lille øre utav spillserien sin?

Lenke til kommentar

Til info: Utfra hva som skrives i tråden.

 

Tomb Raider var et godt spill. Spilte det igjennom, og var OK fornøyd.

Skal vi likevel se kritisk på det.

 

1. Tombs? Neppe. For enkle, for korte, dårlig til OK rewards.

2. Action spill? Til tider, men vi har sett det før.

3. Lengde? For kort.

4. Historie? Under pari

 

Når det er sagt, jeg er glad vi får nye spill. Heller det enn ingenting. Er bare så synd alt skal lages til main stream. Vi får ta til takke med spill som overrasker oss litt. Feks Dishonored.

Lenke til kommentar
Blir litt barnslig å klage over at folk klager på det nye Thief når det forandrer alt som gjør at Thief er Thief. Nye Tomb Raider har blitt stor suksess, ja, alle AAA action-spill blir det (derfor de lagde det som de gjorde), men det er et dårlig spill. Blir latterlig at din dårlige smak automatisk fratar de som har litt høyere krav og gode minner fra serien grunn til å klage. Hadde det ikke vært for dem hadde det aldri kommet noe AAA konsoll-action-FPS-Thief, som du gleder deg så mye til. Kanskje disse menneskene faktisk fortjener noe som de liker (for en gangs skyld), siden det tross alt er de som kjøpte de første spillene. Noe du burde tenke neste gang, egentlig, når du fyrer opp Tomb Raider på konsollen din, sint på disse folka som gjorde serien populær, men nå bare "drar deg med seg ned i ku-gjødslen" med sine urimlige meninger.
Tomb Raider dårlig spill? Virkelig?

 

Det er ikke et dårlig spill, men et fryktelig dårlig Tomb Raider spill. Man forventer visse ting fra en franchise, og alt det man forventer byttes ut med hodeløs action og QTE

Lenke til kommentar

Det er ikke et dårlig spill, men et fryktelig dårlig Tomb Raider spill. Man forventer visse ting fra en franchise, og alt det man forventer byttes ut med hodeløs action og QTE

 

Kanskje enda godt jeg snaut har rørt de tidligere før jeg spilte igjennom det nyeste. Det føltes som Uncharted på en måte, noe jeg liker. Har en kompis som likte dette bedre enn de tidligere Tomb Raider spillene, det da det visstnok er lettere å utføre hopp og slikt, måtte visst prøve en haug med ganger for å treffe før.

 

Kjøpte Tomb Raider collection på salg, så skal spille igjennom hele gjengen når jeg får tid.

Lenke til kommentar

Assassins Creed må vel være det mest oppskrytte spillet noensinne. Spilte det noen timer og holdt på å sovne. Alt for enkelt og repterende. Man skulle jo gjøre akkurat det samme i alle byene.

Og når man hadde gjort alt så ble man bare spawnet til området der man skulle ta livet av fyren.

Og dette fikk terningkast 6???

Lenke til kommentar

Blir litt barnslig å klage over at folk klager på det nye Thief når det forandrer alt som gjør at Thief er Thief. Nye Tomb Raider har blitt stor suksess, ja, alle AAA action-spill blir det (derfor de lagde det som de gjorde), men det er et dårlig spill.

Blir latterlig at din dårlige smak automatisk fratar de som har litt høyere krav og gode minner fra serien grunn til å klage. Hadde det ikke vært for dem hadde det aldri kommet noe AAA konsoll-action-FPS-Thief, som du gleder deg så mye til.

Kanskje disse menneskene faktisk fortjener noe som de liker (for en gangs skyld), siden det tross alt er de som kjøpte de første spillene. Noe du burde tenke neste gang, egentlig, når du fyrer opp Tomb Raider på konsollen din, sint på disse folka som gjorde serien populær, men nå bare "drar deg med seg ned i ku-gjødslen" med sine urimlige meninger.

 

Synes ikke det er barnslig å be hyle koret om å roe seg ned å vente på mer info og ikke minst spille spillet selv å se. Isteden for at nettet skal eksplodere i en suppe av negative RIP babbel og typisk hjernedød "det er pga konsoller" osv.

Og det hele blir jo bare komisk nå som en ifra utviklerne går ut å sier det hele er en missforståelse og at dem skal faktisk være tro til dem tidligere spillene. Igjen et intervju som blir enten missforstått eller med vilje vinklet negativt for å generere trafikk.

Som da igjen får kommentar feltene og forum til å dra pessimistene til seg som møll mot lyset.

Og bare for å avslutte så fyrer jeg ikke opp Tomb Raider på min konsoll (som i din verden tydeligvis er negativt) men på min selvbyget PC.

Lenke til kommentar

Tomb Raider dårlig spill? Virkelig?

 

http://www.youtube.com/watch?v=fWQMMlCCEuU

 

Det er egentlig ikke noe vits å diskutere det som tas opp engang. Det er rene fakta. At folk kan kose seg med spillet selv med alle manglene det har, er flott det, men det gjør ingenting med faktum at det er et dårlig spill. Blir for dumt å sutre over at noen har høyere krav til spill enn andre, og at disse personene gir uttrykk for det.

 

Synes ikke det er barnslig å be hyle koret om å roe seg ned å vente på mer info og ikke minst spille spillet selv å se. Isteden for at nettet skal eksplodere i en suppe av negative RIP babbel og typisk hjernedød "det er pga konsoller" osv.

 

Og det hele blir jo bare komisk nå som en ifra utviklerne går ut å sier det hele er en missforståelse og at dem skal faktisk være tro til dem tidligere spillene. Igjen et intervju som blir enten missforstått eller med vilje vinklet negativt for å generere trafikk.

 

Det som er komisk er at forumbrukere skal spille spillet før de uttaler seg, mens du kjøper det utviklerne sier selv om du i alle fall ikke har spilt spillet. Kanskje burde hylekoret du står i spissen for "roe seg ned og vente på mer info og ikke minst spille spillet selv" før du uttaler deg, siden det er så viktig for deg. Så kan de som har lest om spillet, sett bilder og kommentarer få lov å føle og mene noe om det.

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er egentlig ikke noe vits å diskutere det som tas opp engang. Det er rene fakta. At folk kan kose seg med spillet selv med alle manglene det har, er flott det, men det gjør ingenting med faktum at det er et dårlig spill. Blir for dumt å sutre over at noen har høyere krav til spill enn andre, og at disse personene gir uttrykk for det.

 

Slutt å drit deg ut nå da...

 

http://www.metacriti.../pc/tomb-raider

 

EDIT: Kjenner dritt lukta på klærne mine nå, og med det så får dere diskutere til krampa tar dere :p

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Du bruker metascore for å finne ut om et spill er bra. Hvem driter seg ut igjen?

Spillsmak er subjektivt vet du. Hva massene liker er ganske sikkert at Thief fansen ikke liker.

Metascore er like ubrukelig som scoren på imdb.com

 

Der er vi uenige, score på imdb og metacritics gir en bra indikasjon. En har poeng ifra anmeldere verden rundt og ifra brukere. Det at det har vært en haug av forbanna møkka unger som har stemt ned diverse spill er selvfølgelig dumt for tjenester som dette. Men i dem fleste tilfeller så har ikke disse ungene vært å ødelagt.

 

Det kombinert med anmeldelser ifra kjente og bra spill sider gir deg en fin indikasjon. Og det er klart at det nye Tomb Raider spillet har kommet veldig bra ut.

 

 

EDIT: Sitter å leser bakover i tråden her nå, og det blir en liten hyggelig tone. Meg selv blir jo bare mer å mer tullete etter hvert innlegg. Så jeg hopper av jeg folkens, vil ikke være ekkel mot noen av dere uansett å uenige vi måtte bli.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Der er vi uenige, score på imdb og metacritics gir en bra indikasjon. En har poeng ifra anmeldere verden rundt og ifra brukere. Det at det har vært en haug av forbanna møkka unger som har stemt ned diverse spill er selvfølgelig dumt for tjenester som dette. Men i dem fleste tilfeller så har ikke disse ungene vært å ødelagt.

 

Det kombinert med anmeldelser ifra kjente og bra spill sider gir deg en fin indikasjon. Og det er klart at det nye Tomb Raider spillet har kommet veldig bra ut.

 

"Det at det har vært en haug av forbanna møkka unger som har stemt ned diverse spill er selvfølgelig dumt". - Du sa det. Og dette er ikke eneste grunnen. Du har også ihuga fanboys som gir visse filmer og serier topp score. Et flottt eksempel på dette er Firefly serien som har 9,2 i Score på imdb. Serien gikk bare en sesong pga. lavt seertall, men fansen har gått inn og klikket og gitt den 10 i score.

Eneste grunnen å vite om noe passer for en selv er å se gameplay videor og få vite i detalj hvordan gameplayet er. Tomb Raider vil jeg aldri spille pga. det er hat altfor mye skriptede events og også de horrible Quick Time Eventsa. Jeg liker mer frihet i spillene mine.

Lenke til kommentar

 

Det er egentlig ikke noe vits å diskutere det som tas opp engang. Det er rene fakta. At folk kan kose seg med spillet selv med alle manglene det har, er flott det, men det gjør ingenting med faktum at det er et dårlig spill. Blir for dumt å sutre over at noen har høyere krav til spill enn andre, og at disse personene gir uttrykk for det.

 

Jeg liker spillet. Det faktumet gjør din teori om at det er fakta, feil. Eneste mangelen jeg har møtt til nå, er at håret hennes, selv med tressfx på, ikke henger riktigvei i starten, når hun henger opp ned.

 

Skal se videoen når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Jeg liker spillet. Det faktumet gjør din teori om at det er fakta, feil. Eneste mangelen jeg har møtt til nå, er at håret hennes, selv med tressfx på, ikke henger riktigvei i starten, når hun henger opp ned.

 

Skal se videoen når jeg kommer hjem.

 

Bra du liker spillet. Det blir jo ikke bedre enn det. Hvorfor bry seg hva andre mener da?

Småting du nevnte som at f.eks håret henger feil vei, når de har laget hår-fysikk i spillet, er ting som gjør at jeg ikke gidder å kjøpe det. Tyder på at de har rushet det og ikke testet godt nok. Det pluss quick time events og alt for skriptet gameplay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...