Gå til innhold

– Garrett blir meir mainstream (PS4, Windows)


Anbefalte innlegg

Akkurat like glad some når noen ENDELIG gidde ut Syndicate? Det spillet sugde så hardt. Dra hodet ditt opp av sanden og vær litt kritisk til hva som skjer.

 

At det deler navn med en gammel klassiker er ikke en garanti for at spillet blir bra og at det fortjener god omtale på forhånd.

 

Haha "DodgeThat" bør nok lære seg å dogde all skytsen som kommer i mot han ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er et typisk internett fenomen dette, nyheter som dette er som ku-gjødsel for pessimistene blant oss. Dem samler seg og hauser hverandre opp i håp om oppmerksomhet og ikke minst å få dratt andre ned i gjødselen samens med dem.

 

Ja, og du var vel en av dem som trodde at Aliens: CM skulle bli bra? Kall oss heller realister.

Etter jeg så de første gameplay videoene skjønte jeg at det ville bli møkk. Slike som deg fnøs av det jeg sa. Er ikke første gang jeg har rett for å si det sånn. På tide å begynne å høre på "pessimistene"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du sett alt de har skrevet om spillet til nå? De går bort ifra _ABSOLUTT ALT_ som gjorde Thief til Thief. Er faen meg lov å klage. Er som om FIFA plutselig skal forandre spillet så spillerne får lov til å løpe med ballen i hendene. Såklart man får reaksjoner.

 

Ja har lest og er enig, det får en til å rynke på nesa. Men en får jo bare håpe at dem klarer å få til en balansegang i spillet slik at det blir bra.

 

Dem fleste av trodde at det nyeste Tomb Raider spillet kom til å bli elendig også. Og det ble jo en overraskelse uten like.

 

Så personlig så bruker jeg ikke mange kalorier på dette, ikke mer en at jeg håper det blir bra. Selv med mer fokus på action.

Lenke til kommentar

Ja, og du var vel en av dem som trodde at Aliens: CM skulle bli bra? Kall oss heller realister.

Etter jeg så de første gameplay videoene skjønte jeg at det ville bli møkk. Slike som deg fnøs av det jeg sa. Er ikke første gang jeg har rett for å si det sånn. På tide å begynne å høre på "pessimistene"?

 

Realister? Har du sett på hvordan du skriver? Du har ku-gjødsel opp til øra! Reality check!!!?? Hallo? Noen hjemme? :omg:

 

Og Aliens: CM så faktisk veldig bra ut på både bilder og diverse klipp. Men slik blir det jo når et sleipt selskap som Gearbox pynter på ting og lyver.

Lenke til kommentar

Realister? Har du sett på hvordan du skriver? Du har ku-gjødsel opp til øra! Reality check!!!?? Hallo? Noen hjemme? :omg:

 

Og Aliens: CM så faktisk veldig bra ut på både bilder og diverse klipp. Men slik blir det jo når et sleipt selskap som Gearbox pynter på ting og lyver.

 

Skal fikse setningen din for deg: Har du sett hvordan du skriver. På blir smør på flesk.

Søk opp ordet realist og du vil finne at det er du som har ku-møkk som hjernemasse. Tilbake til åkeren der du hører hjemme :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette her virker da ikke lovende!

 

Mer action i spill basert på sniking har hittil ført til at både Hitman og Splinter Cell har gått rett i grøfta (for min del) og jeg har bange anelser om at også Thief er en serie jeg blir nødt til å ta avskjed med, men hvem vet, kanskje alle gode ting virkelig er tre.

 

En annen ting, _LarZen_

Jeg ser du nevner Tomb Raider og hvordan det endte opp som et godt spill. Er det et spill som en kan sammenligne med? Har det ikke alltid vært et visst nivå av action i den serien? Jeg har ikke spilt et TR spill siden dagene med PlayStation så jeg har ikke annet å gå på enn gamle minner og kan dermed ta feil, men jeg mener bestemt å huske at TR og Thief er spill av ganske forskjellige typer.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Skal fikse setningen din for deg: Har du sett hvordan du skriver. På blir smør på flesk.

Søk opp ordet realist og du vil finne at det er du som har ku-møkk som hjernemasse. Tilbake til åkeren der du hører hjemme :)

 

Du gjør det her for lett for meg....I rest my case.

Lenke til kommentar

Dette her virker da ikke lovende!

 

Mer action i spill basert på sniking har hittil ført til at både Hitman og Splinter Cell har gått rett i grøfta (for min del) og jeg har bange anelser om at også Thief er en serie jeg blir nødt til å ta avskjed med, men hvem vet, kanskje alle gode ting virkelig er tre.

 

En annen ting, _LarZen_

Jeg ser du nevner Tomb Raider og hvordan det endte opp som et godt spill. Er det et spill som en kan sammenligne med? Har det ikke alltid vært et visst nivå av action i den serien? Jeg har ikke spilt et TR spill siden dagene med PlayStation så jeg har ikke annet å gå på enn gamle minner og kan dermed ta feil, men jeg mener bestemt å huske at TR og Thief er spill av ganske forskjellige typer.

 

 

-Deluze

 

Tomb Raider å Thief er helt forskjellige ja, I dem første Tomb Raider spillene så var det mye fokus på utforskning og gåte løsning. Og egentlig ganske så få fiender en måtte drepe.

 

Så det var jo veldig mange som var regelrett forbanna når det kom ut at det nye Tomb Raider spillet ville ha mye mer fokus på action og mindre på det som så mange husker så godt av Tomb Raider spillene med utforskning og gåte løsning osv.

 

Men spillet er jo blitt en stor suksess og et knakende bra spill. Det er som vi fikk vite mye mer action men det er fortsatt denne utforskelse å gåte løsning biten der som så mange likte.

 

Så når det kommer til Thief så håper å tror jeg jo at selv om det er mer fokus på action at dem har klart å bevare noe av denne snike mekanismen i spillet. For alt vi vet så kanskje dem har gjort det noe ala Dishonered hvor du kan velge flere måter å gjøre det på.

 

Vil du gå all inn så kan du det, vil du gå i skyggene så kan du gjøre det også..tid vil vise...

Lenke til kommentar

Seriøst folkens!? Har dere sett spillet? Har dere prøvd spillet? Vet dere noe mer enn det som ble sagt i ett intervju? Nei? Så slutt å klag, og heller vær glad for at de faktisk lager et nytt spill i denne serien.

 

Etter Deus Ex IW i 2003 har jeg enda til gode å se denne typen dragning mot "det moderne konsollpublikummet" gjøre spill a la Thief 4 noe annet en bleke skygger av hva de engang var. Velger derfor å være uhyre skeptisk til det motsatte er bevist, noe annet ville bare vært naivt.

Lenke til kommentar

Selv om demoen de viste for CM var bedre enn sluttproduktet, var det forsatt ikke så veldig bra. CM luktet råttent lenge før det kom ut, det var iallefall store spørsmål rundt spillet. Folk har blitt skuffet så mange ganger, og mainstream er et ord vi har ekstremt dårlig erfaring med. Og for å toppe det hele, konsoll.

 

Internett fenoment eller ei, det er en god grunn til at folk reagerer som de gjør, og er generelt negative. Som en erfaren gamer.no bruker er jeg overrasket over din misnøye larzen. Jeg forstår ikke helt hva du mener og vil fram til, men viss du insuinerer at det har blitt populært å gråte og skrike for alt - uten spesiell grunn, så har du ikke følgt med i timen for erfaringer sier dette har store sjanser for å bli møkk. Ja rett og slett basert på de få tingene vi har hørt. Blir det bra, ja så får det heller bare være en flott overraskelse.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Internett fenoment eller ei, det er en god grunn til at folk reagerer som de gjør, og er generelt negative. Som en erfaren gamer.no bruker er jeg overrasket over din misnøye larzen. Jeg forstår ikke helt hva du mener og vil fram til, men viss du insuinerer at det har blitt populært å gråte og skrike for alt - uten spesiell grunn, så har du ikke følgt med i timen for erfaringer sier dette har store sjanser for å bli møkk. Ja rett og slett basert på de få tingene vi har hørt. Blir det bra, ja så får det heller bare være en flott overraskelse.

 

Mulig jeg som overreagerer men jeg snuser rundt på veldig mange nettsider iløpet av en uke og det er så voldsomt mye negative spillere der ute. Enten det er hardware eller software så er dem negative artiklene og kommentarene i så ekstremt overtall at det har blitt nesten litt slitsomt.

 

Har forståelse for dem som ikke liker denne nyheten ang Thief, men for alt vi vet så kan det fortsatt bli et knakende bra spill.

 

Kanskje ikke slik dem originale spillene var men så likt som mulig for å nå så mange spillere som mulig.

Lenke til kommentar

Mja, skeptisk.

 

Som gammel Thief-fan skal jeg prøve å holde meg på matta til det faktisk foreligger videoer, demoer etc, men med tanke på tidligere erfaringer har "konsollvennlige" spill gjerne blitt dummet ned i litt for stor grad til at jeg finner det interessant. For meg blir det i for stor grad å forsøke å ri to hester på en gang, og tidligere resultater som jeg har prøvd har generelt sett vært middelmådige.

 

Dog, vi får se.

Lenke til kommentar

Jeg finner det vanskelig å holde meg positiv når spillbransjen har ett stort problem, som de ikke engang ser på som et problem.

 

Problemet er spilldesign, for mens alle andre deler av spill bare blir bedre og bedre har spilldesignere totalt mistet enhver interesse for å lage bra spill. Spill designes ikke lengre som et kunstverk, men det er en kald kalkulasjon hvor man går etter salgs statestikk alene.

 

Kickstarter skulle være en vei rundt dette, men man ser at selv de mest vellykka finansierte prosjekta ikke kan unngå denne tankegangen om design(projekt eternity kommer til å skape masse klager når det kommer ut av den grunn).

 

"Godt spill design" er en kreftsvulst, en ingen utviklerstudio ønsker og rør da det er for risikabelt.

 

De eneste som kan redde oss fra dette er designerene selv, hvis de fikk nok ryggrad til å levere en opplevelse de kunne være stolte av, jeg er sikker på at mange av de kunne laget ett kunstverk istede for å masseprodusere melkekuer for investorene.

 

Gamer.no sier spill er kultur, jeg vil si at spilldesignere ikke har det samme synet.

 

For å ta ett eksempl fra denne tråden, tomb raider: fantastisk grafikk, fantastisk lyd, god historie...gameplay lånt fra uncharted...objektivt kan man ikke si at det er et dårlig spill, for det er det ikke...men et tomb raider spill? Nei, det er ikke et bra tomb raider spill da designet er for langt fra alle de andre spillene i serien, de solgte ut alt som kunne gjøre det til tomb raider fordi statestikken sier at uncharted selger.

 

så tilbake til spillet vi snakker om,

Mange folk ønsket seg thief 4, vi vet at grafikken blir bra, vi vet at lyden blir bra, vi regner med at historien blir bra, men det er ikke dette vi husker fra tidligere thief spill, vi husker spilldesignet...og vi hadde et håp om at det var dette vi skulle få oppleve igjen, spillet kan være veldig bra etter alle objektive kriterier men hvis det ikke er et bra thief spill så klarer man seg fint uten det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Utelukkende positivt. Har i senere tid gått tilbake og spilt Theif, og makan for noen utdatert mekanikker. Ideelt sett blir det også gjort om til tredjeperson, ettersom et hvert snikespill i førsteperson bare jobber i mot seg selv.

 

For de som klager på at det ikke blir som de gamle spillene har jeg et fantastisk forslag. Spill de gamle spillene. Det er tre av dem allerede. Synes det er helt fint at en ny utvikler tør prøve på noe nytt.

 

Dette blir mye godt det samme som Bethesdas Fallout-spill. Hvorfor skal en utvikler som jobber for første gang på en serie bare fortsette som de gamle utviklerene? De må sette sitt særpreg på spillene, og det er nøyaktig det som skjer her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detter er første gang jeg rager på en utvikler. Dette er meg en skam over thief serien det de nå presiserer. Så vist dette går til helvetet, er det en lang fuck you finger til dem.

 

Skulle ønske de tok seg til rette, som dette budskapet har og by på http://www.youtube.com/watch?v=7DULdEgVgY8

 

 

Edit: Ok jeg leste posten nedenfor, men jeg lar min første reaksjon bli. Er bare en smule bekymret kan du si :)

Endret av Eccer
Lenke til kommentar

Update hos Eurogamer~

 

Update: Thief director Nicolas Cantin has clarified his comments about Garrett's new look, stating that the character only looks "less gothic" and more "mainstream" than previous internal designs, not compared to earlier games.

 

"It's not correct to say that we're trying to make Thief 'mainstream', or that we're trying to make Garrett 'less gothic'... This isn't the case," wrote Cantin on Eidos Montreal's community site. "I was referring specifically to a previous Garrett design we tried out internally and not Garrett from the previous games.

 

"Our early design went a LOT more gothic - with black nails etc - but we thought that this wasn't true to the legacy of Garrett so we pulled it back a bit. Returning to something more true to the original Garrett is what I meant when I said we made him more 'mainstream', this wasn't a comment about the direction of the game.

 

"I can assure you we're huge fans of the original games and we've done our homework to create a game that maintains the essence of the original.?

 

Cantin also noted that players will be able to tailor the game's difficulty and complete the entire story without taking a single life. "Garrett is a Master Thief, not a killing machine," Cantin stated.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...