Gå til innhold

Skandaløs lansering av SimCity (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt at de fjerner alle funksjonene som i utgangspunktet skulle "rettferdiggjøre" onlinetilkobling bare for at man skal kunne få spille enspiller online. :p

 

Jeg må innrømme at jeg fryder meg litt over kaoset rundt denne lanseringen, selv om det selvsagt er kjedelig for de som ikke bryr seg noe om forbrukerrettigheter og har punget ut for et leiespill som ikke fungerer.

 

SimCity 2000 koster forøvrig bare stusselige 6 dollar på GOG, og om man ikke har noen problemer med å leie spill, så kan SimCity 4 leies på Steam for 10 euro. Begge er nok også bedre spill enn det nye SimCity.

 

http://www.gog.com/gamecard/simcity_2000_special_edition

http://store.steampowered.com/app/24780/?snr=1_7_15__13

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Spelet er ikkje glimrande når det ikkje fungerer. Dette skiljet mellom infrastruktur og spel er ein vasete konstruksjon når infrastrukturen er så tett samanvevd med sjølve spelet, og ikkje mogleg å omgå. Som nemnt tidlegare, så burde det vere sjølvsagt å takke nei til lukka review-events kor infrastrukturtilhøva er heilt unike og milevis unna kva som kjem til å vente forbrukarar, uansett om det er dag 1 eller 100, om det er forbrukarveileiing som er idéen.

Endret av Zealuu
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at Gamer.no tar dem til retten på vegne av alle spillerne. Hver enkelt bør få tilbake innbetalt beløp pluss 500$ i tort og svie. Sue the bastards!

 

Tort og svie? Skulle likt å se resonnementet bak den summen. Dette illustrerer også et problem, dersom vi forventer å bli tatt seriøs som en kundegruppe så må vi slutte med "THE SKY IS FALLING!!1"-tankegangen.

 

Edit: Det som ER realistisk er å få hevet kjøpet, for denne måten å behandle betalende kunder på er skandaløs

Endret av KAS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får berre tru at slik stor negativ omslutning om spelet fører til at dei tenker seg godt om før dei gjer det samme i framtida.

 

Skal dog nevnast at eg fekk kansellert mitt SimCity på Origin utan problem. Hjelper mykje om ein starter ein samtale med ein passiv / hyggeleg tone, og ikkje "Eg krev ditt og datt, og viser til x lov". Det suger for kundeservice når kunden du snakker med er ekstremt negativ/agressiv etter første setning, og du kan vedde på at dei ikkje føler for å hjelpe deg like mykje då. Har sjølv berre hatt positiv erfaring med supporten deira, men så har eg nok sikkert vert heldig også ( Fått gratis spel, samt fått gjennom det eg ville ).

 

Kjøpte det i stadanfor på greenmangaming då eg tykkjer det å betale 499,- for det produktet er alt for dyrt pga. infrastrukturen, 322,- er meir leveleg.

 

Skal dog seiast at når eg endeleg fekk prøve sjølve spelet, så storkoste eg meg, og eg trur eg kjem til å spele det i god tid framover.

Lenke til kommentar
Oppdatering: Nå har vi også fått inn svaret fra Forbrukerrådet.
Den retten er vel ganske klar, men hva med sanksjoner fra EA som går ut over resten av produktene man eventuelt har kjøpt fra EA? Kan kontoen termineres, og dermed gjøre alle spill man har kjøpt utilgjengelig, på bakgrunn handlinger kunden gjør med hensyn til ett av disse spillene?

 

det som må til for å få svar på ditt spørsmål er å få kontoen din stengt av ea. detter gå til rettsak å få omgjort loven hos ea... det er den eneste måten.

Lenke til kommentar
Skal dog nevnast at eg fekk kansellert mitt SimCity på Origin utan problem. Hjelper mykje om ein starter ein samtale med ein passiv / hyggeleg tone

 

Jeg er enig med deg her, men kundeservice har alt å tjene på å imøtekomme kunden. De bør ikke forskjellsbehandle ut i fra tonen i henvendelsene, så lenge henvendelsen er saklig og basert på et kjent, reelt problem. De må forstå at spillerne handler og skriver i affekt.

Lenke til kommentar
DRM helvete i praksis. Imponerende tatt i betrakning at dette er en-spiller underholdning.
Det er vel der de fleste forventningene har vært feil - SimCity 2013 har tydeligvis aldri vært ment å være et enspillerspill, selv om det er noe man definitivt burde ha kunnet forvente fra serien fra tidligere. Det spørs om det å bare kalle det "SimCity" var spesielt lurt.

 

Å holde tilbake at dette er et MMO er en stor mangel.

Lenke til kommentar

Jeg var på nippet til å forhåndsbestille SimCity, men valgte å la være etter å ha sett denne:http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1YNoe jeg er glad for at jeg lot være nå i ettertid.

 

For en fantastisk video! Anbefaler alle å se denne, det fyren sier her er antakelig det smarteste noen noensinne har sagt i spillverdenen.

 

Link til den skal rett inn i signaturen min. Anbefaler andre å gjøre det samme!

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan da strengt talt ikke kjøpe dette produktet. Det leases.

 

For med en gang EA i fremtiden slår av serveren så har man ikke lenger spillet. Er jo villedende alt der fra EA.

 

At de truer med å i praksis kansellere andre "kjøp" sier sitt. For meg er det helt uaktuelt å støtte noen som så aktivt gjør et spill mindre brukervennlig i kampen mot piratene.

 

Målet er tross alt i motsatt retning. Man vinner over piratene med å gjøre den lovlige kopien _mer_ brukervennlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...