Gå til innhold

Den store Watch Dogs tråden


Anbefalte innlegg

Då har eg fått testa WD på ps4 3-4 timar og spelet er ikkje så aller verst.

 

For å ta grafikken først. Eg synes den er godkjent. Nei den er ikkje av samme kvalitet som e3-presentasjonen, men det var jo nettopp det, ein e3-presentasjon. Eit døme er lyset som treffer asfalten etter eit regnvær når du kjøyrer mot sola med dashboardcam. Eg fekk CGI-feeling her! :) Det er stort potensiale i motoren til Ubisoft. Det virka godt optimalisert på ps4 og eg har ikkje opplevd nokon grafiske eller gameplaymessige bugs endå. Med WD2 har dei kanskje kvitta seg med ps3/x360 og resultatet blir endå skarpare.

 

Det som verkelig ikkje fungerte var bilfysikken. Det var trasige greier! Eg kan ikkje forstå korleis det skal gå for seg å kvitte seg med 4 stjerner i ein bil som vagger så jævlig. Heile greia har input-lag og suger hesteballe rett og slett. Til WD2 bør dei hyre inn konsulenter frå Rockstar til å fikse bilfysikken.

 

Historien kan eg ikkje sei eg vart så veldig dradd inn i. Det blir eg ikkje sånn generelt av historie i spel uansett bortsett frå hederlige unntak (Bioshock, The last of us). Hacking, litt drap, hevn, greit nok :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Selvfølgelig, jeg er ikke uenig, men Watch_Dogs virker utad (sikkert pga. hypen det har fått også) til å være et spill som prøver å være mer likt GTA-serien, dog med fokus på hacking.

 

(...)

 

Hvor mange armer har du? Styre med én hånd, bruke telefonen til å hack med én hånd, og skyte med én hånd? Eller mener du at man bør miste muligheten til å hacke i bil mens man skyter?

 

 

Ja, selvfølgelig. Han klarer tydeligvis å hacke og kjøre, men ikke skyte og kjøre. Merkelig hvordan spillet er satt sammen.

 

 

Poenget mitt er at det ikke går an å styre, hacke OG skyte samtidig (tre ting, to armer). Du måtte i så fall miste muligheten til å hacke hvis du dro frem en pistol.

Lenke til kommentar

Ubisoft i siget :p

 

Ubisoft has said that Far Cry 4 on the PS4 and Xbox One will be equal to that of the PC version set on Ultra High settings. This means that Far Cry 4 won't look that great (for a big budget, AAA title released in 2014 on next-gen platforms) or the PC version will be gimped, like Watch Dogs was most obviously.

Read more at http://www.tweaktown.com/news/38517/ubisoft-promises-far-cry-4-on-ps4-xbox-one-is-equal-to-high-end-pc/index.html

 

 

 

The Division locked at 30FPS, FPS has trade off for graphical fidelity

The pain for Ubisoft continues, with The Division locked to 30FPS



Read more at http://www.tweaktown.com/news/38518/the-division-locked-at-30fps-fps-has-trade-off-for-graphical-fidelity/index.html

http://www.tweaktown.com/news/38518/the-division-locked-at-30fps-fps-has-trade-off-for-graphical-fidelity/index.html?utm_source=ttnewsletter&utm_medium=ttemail&utm_campaign=ttcs

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ubisoft i siget :p

Indeed. Nå ser det ut til at de bruker motoren fra Far Cry 3 uansett dog, så om konsollversjonen kjører i 30 FPS høres ikke det urimelig ut ved nærmere ettertanke. Dersom konsollversjonen derimot skulle klare 60 FPS og klarer samme settings som PC må de ha nedgradert fra Far Cry 3, og det ville i tilfelle vært utrolig patetisk. Jeg håper på det beste, men med siste tids nyheter skulle man nesten tro Ubisoft er så dumme at de prøver å lage en illusjon om at konsollene er like bra som en PC som koster 5-10x mer. Det finnes ikke en spiller i denne verden som ville latt seg lure.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

NC3N2KR.png

 

 

Det er ubisoft selv som utvikler The Division, så der har de all kontroll.

 

Det blir litt feil å si.

 

Developer(s):

Ubisoft Massive
Ubisoft Reflections
Ubisoft Red Storm

 

Massive Entertainment ble kjøpt opp av Ubisoft i 2008. De har laget mange spill før det. Det samme gjelder Reflections og Red Storm. Men, ja, det er Ubisoft som leder utviklingen siden de eier alle studioene.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

I grunn ikke, alle de tre studioene eies av Ubisoft. Hva de kaller de ulike studioene sine rundt om i verden har ikke noe å si i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Hm, hadde håpet The Divison var ledet an til å bli et av de peneste og beste spillene, og stå for en revolusjon med tanke på hvordan ting blir ødelagt. Om det er slik at Ubisoft ikke optimaliserer for PC så blir jeg skuffet. For The Divison vil, og MÅ se bra ut på PC. Det er et spill som jeg håper også ser ut meget bra på konsoll, men det hadde vært knall om konsoll-versjonen fikk noe som tilsvarer medium-high i PC.

Lenke til kommentar

Hm, hadde håpet The Divison var ledet an til å bli et av de peneste og beste spillene, og stå for en revolusjon med tanke på hvordan ting blir ødelagt. Om det er slik at Ubisoft ikke optimaliserer for PC så blir jeg skuffet. For The Divison vil, og MÅ se bra ut på PC. Det er et spill som jeg håper også ser ut meget bra på konsoll, men det hadde vært knall om konsoll-versjonen fikk noe som tilsvarer medium-high i PC.

 

Massive Entertainment var en PC-spill-utvikler før, så håper det betyr at de vet hva de driver med når det kommer til PC-plattformen.

Lenke til kommentar

Tja, det gjør det sikkert, men om Ubisoft setter grenser så kan vel ikke de gjøre så mye. Er vel Ubisoft som betaler lønnen kan jeg tenke meg.

 

Bare se på jernbanelinjen i Watch_Dogs. Herregud, er det mulig å lage noe som ser så dumt ut?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Tja, det gjør det sikkert, men om Ubisoft setter grenser så kan vel ikke de gjøre så mye. Er vel Ubisoft som betaler lønnen kan jeg tenke meg.

 

Bare se på jernbanelinjen i Watch_Dogs. Herregud, er det mulig å lage noe som ser så dumt ut?

 

Et av problemene med Ubisoft-spill, er at det er så mange studioer som er involvert i hvert spill at det av og til virker som de mister oversikten. Det er også ikke alltid at hovedstudioet prioriterer å fikse på ting som de andre studioene ber om å få utbedre. I Watch_Dogs var det togskinner med 90-graders svinger, i AC3 var det noe origami-greier som ingen visst hva var etc.

 

Kilder:

 

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/gaming/watch-dogs-developer-opens-up-about-butchered-game-design-9454511.html

 

http://www.videogamer.com/xbox360/assassins_creed_iii/news/assassins_creed_3_development_was_a_perfect_storm_of_bullsh_t.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...