Gå til innhold

Den store Watch Dogs tråden


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig, jeg er ikke uenig, men Watch_Dogs virker utad (sikkert pga. hypen det har fått også) til å være et spill som prøver å være mer likt GTA-serien, dog med fokus på hacking.

 

Poenget mitt er at i et spill hvor man kun kan kjøre bil, båt eller motorsykkel burde man ha mulighet til å gjøre flere ting når man er på kjøretøyet. Spesielt når oppdragene kan være å ta ut et annet kjøretøy. Bruker man da motorsykkel må man bare kjøre bak den man skal ta ut og vente til man får opp "nøytraliser"-tegnet ved et lyskryss og dermed trykke på firekant (PS4). Synes det blir for simpelt og lite utfordrende til tider.

 

Det er ikke urealistisk å skyte mens man kjører. Folk klarer å skrive meldinger, og man klarer å ha den ene hånden ut av vinduet og skyte, eller bare skyte istykker glasset fra innsiden og dermed skyte igjennom. Dette for å f.eks. punktere dekkene på bilen man skal ta ut. Som sagt, det er mye forbedringspotensiale i Watch_dogs. Det er en ny IP, og den er vel den bestselgende i historien om jeg ikke tar feil?

 

Jeg har stor tro på neste Watch_Dogs og da er det kanskje ikke det samme hastverket om å få spillet ut. I tillegg til at det forhåpentligvis ikke blir laget til Xbox 360 og PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Å ikke kunne skyte fra kjøretøy er nok et bevsst design-valg, utviklerne vil at man kun skal fokusere på hackinga. Dette er ikke en umibbelbar svaket i spillets design, å skyte samtidig som man kjører har alltid vært meget klumsete med gamepad. Ved å fokusere på hackinga gjør at spillet skiller seg fra gjennomsnittlige gta-kloner og får sitt eget særpreg. Pluss i boka for min del, altså. Spillet har flere andre større svakheter, som kjørefysikk, politiets AI, ubalansert økonomi, dårlige kontroller, lav vanskelighetsgrad, konsoll-interface og pop-ins for å nenve noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, jeg er ikke uenig, men Watch_Dogs virker utad (sikkert pga. hypen det har fått også) til å være et spill som prøver å være mer likt GTA-serien, dog med fokus på hacking.

 

Poenget mitt er at i et spill hvor man kun kan kjøre bil, båt eller motorsykkel burde man ha mulighet til å gjøre flere ting når man er på kjøretøyet. Spesielt når oppdragene kan være å ta ut et annet kjøretøy. Bruker man da motorsykkel må man bare kjøre bak den man skal ta ut og vente til man får opp "nøytraliser"-tegnet ved et lyskryss og dermed trykke på firekant (PS4). Synes det blir for simpelt og lite utfordrende til tider.

 

Det er ikke urealistisk å skyte mens man kjører. Folk klarer å skrive meldinger, og man klarer å ha den ene hånden ut av vinduet og skyte, eller bare skyte istykker glasset fra innsiden og dermed skyte igjennom. Dette for å f.eks. punktere dekkene på bilen man skal ta ut. Som sagt, det er mye forbedringspotensiale i Watch_dogs. Det er en ny IP, og den er vel den bestselgende i historien om jeg ikke tar feil?

 

Jeg har stor tro på neste Watch_Dogs og da er det kanskje ikke det samme hastverket om å få spillet ut. I tillegg til at det forhåpentligvis ikke blir laget til Xbox 360 og PS3.

 

Hvor mange armer har du? Styre med én hånd, bruke telefonen til å hack med én hånd, og skyte med én hånd? Eller mener du at man bør miste muligheten til å hacke i bil mens man skyter?

Lenke til kommentar

Jeg har slitt med online lenge nå, og har ikke fått hacket noen siden de par første dagene etter utgivelsesdatoen. Så, ut av intet, fikk jeg beskjed i dag om at en fyr hadde hacket meg! Jeg ble overlykkelig, og ville gjøre det meste ut av det. Så jeg brukte noen minutter på å svi gummi med bilen og gjorde noen stunts for å underholde hackeren min. Men når han nærmet seg 40%, var det på tide å finne ham. Fant han sittende i bilen sin like etterpå, og tok knekken på ham på 44%. Angret litt på at jeg ikke lot han forsøke å slippe unna, men men...

 

Så prøvde jeg å hacke en fyr litt senere. Jeg fant et punkt med god oversikt, og koste meg mens han løp rundt uten å skjønne at jeg var i høyden. Han logget av på rundt 90%, men jeg fikk poeng likevel! Har Ubisoft endelig fikset dette?

 

Bevis:

etpIAmk.jpg

77kmp7A.jpg

Lenke til kommentar

Angående grafikken i Watch Dogs. Har jo komt veldig tydelig frem at grafikken fra E3 traileren i fjor ikke samsvarer med hva spillet leverer.

Er en kar på guru3d som har tatt seg bryet med å finkjemme filene i pc-versjonen.

Viser seg at det faktisk er mulig å kjøre samme grafikk som i E3-traileren ved å aktivere noen få linjer med kode.

 

Guide og modfix for å aktivere ligger her http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=390114

 

Screenshot av koden som utiliseres nedenfor, med screenshot av hvordan det ser ut med det aktivert.

 

1402943413586ngopq.jpg

 

4Ye0005.jpg?1

 

14238494378_58bd906922_h.jpg

Endret av Hille
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig, jeg er ikke uenig, men Watch_Dogs virker utad (sikkert pga. hypen det har fått også) til å være et spill som prøver å være mer likt GTA-serien, dog med fokus på hacking.

 

Poenget mitt er at i et spill hvor man kun kan kjøre bil, båt eller motorsykkel burde man ha mulighet til å gjøre flere ting når man er på kjøretøyet. Spesielt når oppdragene kan være å ta ut et annet kjøretøy. Bruker man da motorsykkel må man bare kjøre bak den man skal ta ut og vente til man får opp "nøytraliser"-tegnet ved et lyskryss og dermed trykke på firekant (PS4). Synes det blir for simpelt og lite utfordrende til tider.

 

Det er ikke urealistisk å skyte mens man kjører. Folk klarer å skrive meldinger, og man klarer å ha den ene hånden ut av vinduet og skyte, eller bare skyte istykker glasset fra innsiden og dermed skyte igjennom. Dette for å f.eks. punktere dekkene på bilen man skal ta ut. Som sagt, det er mye forbedringspotensiale i Watch_dogs. Det er en ny IP, og den er vel den bestselgende i historien om jeg ikke tar feil?

 

Jeg har stor tro på neste Watch_Dogs og da er det kanskje ikke det samme hastverket om å få spillet ut. I tillegg til at det forhåpentligvis ikke blir laget til Xbox 360 og PS3.

 

Hvor mange armer har du? Styre med én hånd, bruke telefonen til å hack med én hånd, og skyte med én hånd? Eller mener du at man bør miste muligheten til å hacke i bil mens man skyter?

 

 

Ja, selvfølgelig. Han klarer tydeligvis å hacke og kjøre, men ikke skyte og kjøre. Merkelig hvordan spillet er satt sammen.

Lenke til kommentar

Angående grafikken i Watch Dogs. Har jo komt veldig tydelig frem at grafikken fra E3 traileren i fjor ikke samsvarer med hva spillet leverer.

Er en kar på guru3d som har tatt seg bryet med å finkjemme filene i pc-versjonen.

Viser seg at det faktisk er mulig å kjøre samme grafikk som i E3-traileren ved å aktivere noen få linjer med kode.

 

Guide og modfix for å aktivere ligger her http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=390114

 

Screenshot av koden som utiliseres nedenfor, med screenshot av hvordan det ser ut med det aktivert.

 

1402943413586ngopq.jpg

 

4Ye0005.jpg?1

 

14238494378_58bd906922_h.jpg

 

Hva spillbart blir spillet etter dette? Snakker man like god FPS eller er man helt ned på 2 FPS?

Lenke til kommentar

Angående grafikken i Watch Dogs. Har jo komt veldig tydelig frem at grafikken fra E3 traileren i fjor ikke samsvarer med hva spillet leverer.

Er en kar på guru3d som har tatt seg bryet med å finkjemme filene i pc-versjonen.

Viser seg at det faktisk er mulig å kjøre samme grafikk som i E3-traileren ved å aktivere noen få linjer med kode.

 

 

Hadde du lest hele denne tråden hadde du sett at dette er postet før :p

 

Faktisk bare 2 sider tilbake

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Angående grafikken i Watch Dogs. Har jo komt veldig tydelig frem at grafikken fra E3 traileren i fjor ikke samsvarer med hva spillet leverer.

Er en kar på guru3d som har tatt seg bryet med å finkjemme filene i pc-versjonen.

Viser seg at det faktisk er mulig å kjøre samme grafikk som i E3-traileren ved å aktivere noen få linjer med kode.

 

Hadde du lest hele denne tråden hadde du sett at dette er postet før :p

 

Oh fuck. We need a mod here!

 

Edit: Så at tiden på posten på guru var fra 12 juni. Fant ingenting fra 12 og opp til nå så posta i god tro. Så først nå at han har laget flere tråder for hver versjon han har laget ^^

 

Har du forøvrig testet moden Nizzen?

Endret av Hille
Lenke til kommentar

 

Angående grafikken i Watch Dogs. Har jo komt veldig tydelig frem at grafikken fra E3 traileren i fjor ikke samsvarer med hva spillet leverer.

Er en kar på guru3d som har tatt seg bryet med å finkjemme filene i pc-versjonen.

Viser seg at det faktisk er mulig å kjøre samme grafikk som i E3-traileren ved å aktivere noen få linjer med kode.

 

Hadde du lest hele denne tråden hadde du sett at dette er postet før :p

 

Faktisk bare 2 sider tilbake

 

 

Det er ikke samme person. Den Hille viser til snakker folk om som en bedre versjon. Han Kaz-duden (den modden du linket til) har sutret og vært frekk. Så det har vel endt med at posten hans er stengt på Guru3d. Nå har TheWorse kommet med en bedre versjon, samt at han er hyggeligere og respekterer andre. Såe, det er ikke samme.

Lenke til kommentar

Det er faktisk en option som fikser stutteringen som mange har slitt med. Talentløst av Ubisoft, og bekrefter igrunn downgrade av PC-versjonen.

Hva tjener/vinner de på ved å gjøre dette? Kan ikke fatte å begripe at de velger å gjemme bort en slik funksjon, i tillegg til resten av innstillingene som er blitt funnet.

Noen mente det var for å gjøre gapet mellom konsoll og pc mindre. Uansett så blir vi som forbrukere rævkjørt av valget som er blitt gjort.. Spent på om det kommer noe forklaring fra Ubisoft sin side.

Lenke til kommentar

Har prøvd modden nå, og må si at jeg merket forskjell. Bilene ser mer shiny ut, vannet ser enda mer ekte ut, teksturene i asfalten er mer tydeligere, skyggene er skarpere osv. Måtte skru av DOF, var jævlig irriterende å se ting fra avstand uklart og blurry. Mange andre opplever faktisk bedre ytelse med denne modden, men jeg kan ikke si jeg la merke til noe forbedrende der.

 

Screenshot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...