Gå til innhold

Den store Watch Dogs tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg holder med deg. Nå ble det VIRKELIG ille. Dritt Nubisoft!

Installerte nyeste betadriver fra Nvidia og innbiller meg at det gikk litt bedre nå. Har ennå ikke fått de store "luggene" som sendte meg rett ut av veien tidligere.

 

Tok nok feil. Dritten lugger og hakker like mye. Hakket sinnsykt mye nå og endte med at hele dritten av et spill kræsjet. :realmad:

Lenke til kommentar

Beklager viss det står noe om det tidligere i tråden, men vil tilbake til spillet så dropper å lete så heftig.

 

Merker at jeg ofte får ganske rare framdrops, til tross for at loaden på GPU er knapt 60-70%, CPU er heller ikke i nærheten av noe dramatisk. Er spillet virkelig så rævva at det dropper selv om det er nok av kraft å ta av?

Lenke til kommentar

Beklager viss det står noe om det tidligere i tråden, men vil tilbake til spillet så dropper å lete så heftig.

 

Merker at jeg ofte får ganske rare framdrops, til tross for at loaden på GPU er knapt 60-70%, CPU er heller ikke i nærheten av noe dramatisk. Er spillet virkelig så rævva at det dropper selv om det er nok av kraft å ta av?

 

Tror den dropper litt samme hva slags oppsett du har ja. Jeg plages ikke nevneverdig men biljakter i sentrum med mye som skjer så duppern lett ifra 50 til 30 fps innimellom. Klarer å leve med det selv om det ikke er veldig imponerende :p

 

Hører at noen mener det faktisk blir bedre av å legge inn SweetFX modden, syntes deet virker rart men skal prøve i helgen. Da ser det ihvertfall meget pent ut og gjør at jeg kan forstå at det blir noen drops.

 

Sjekk ut:

https://www.youtube.com/watch?v=cayeLohgmo8

Lenke til kommentar

Jeg fikk tydeligvis aldri Watch Dogs jeg... Ikke ligger det i postkassa på gamlestedet, ikke ligger det på nye stedet, ikke har komplett fått det tilbake. Er nok en postmann som har det gøy ett eller annet sted i Gjøvik da.

 

(Var pre-order)

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Siste oppdrag er jævlig frustrerende, spesielt helikopteret. Håpet jeg liksom skulle fullføre spillet med vet ikke om jeg orker mer.. sykt skuffet over spillet.

Var jo bare å kjøre så fort man kunne. Klarte det på første fosøk. Prøv å hold deg under tak endel når du er utenfor bilen slik at heliet ikke treffer deg.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

QR Code, siste oppdrag??
Har funnet 16 QR-koder i byen.
Ser på nettet at så skal jeg bli ringt opp av en fyr, hacke en boks utenfor en bygning og få kode 17.

 

Problemet mitt er at jeg ikke ble ringt opp, og når jeg besøker boksen, kan jeg ikke gjøre noe med den.

 

Noen som vet hva som skal til for at siste QR-oppdraget blir aktivert?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har lagt fra meg Watch Dogs igjen, for andre gang.. :(

 

Ikke har jeg kommet noe langt, heller..

 

Jeg har stor sans for slike spill, og jeg gledet meg til spillet skulle komme lenge. Forhåndsbestilte DEDSEC Edition med en gang det ble lagt ut. Men, jeg må ha en pause igjen, og kanskje jeg plukker det opp siden. Det er trist, og et lite nederlag, siden jeg prøver å runde alle spillene jeg kjøper (kjøper derfor ikke SÅ mange). Ønsker virkelig at jeg kunne si at jeg elsker Watch Dogs, og mene det..

 

Men, det er tre elementer som setter meg ut av go'følelsen..

 

1) Bilkjøringen! Jeg synes den delen er veldig dårlig, og dessverre så er kjøring en stor del av spillet. Men, jeg klarer virkelig ikke å bli komfortabel med styringen.. Blir noe irritert under hver kjøretur.

 

2) At ctOS (?) finner automatisk potential crimes / crimes in progress automatisk for meg. Jeg skulle ønske at man kun kunne oppdage krimhandlinger når man hacket andre, ikke at de dukker opp automatisk. Et trivielt problem kanskje. Mitt problem er, lovlydig og pliktoppfyllende som den karakteren jeg er, så må jeg raskt dra til der det skjer og avverge de kriminelle handlingen. Når de er så hyppig generert, så blir det til at det er alt jeg gjør. Det er slik jeg "må spille", siden det er slik jeg spiller mine karakterer. Skulle jeg ha ignorert dem, ville det ha brutt med min innlevelse og dratt meg ut av rollen jeg spiller. Dette ville igjen ha ødelagt min opplevelse.

 

3) Et mindre viktig poeng, men som gjør at jeg ikke kan kose meg med alt: Mini games! I et slikt "seriøst" spill som WD, hvor de har en mer voksen setting, så finner jeg det å løpe rundt etter store mynter i Super Mario-stil, og de andre spillene hvor skal gå helt mayhem som edderkopp(? husker ikke helt hva det var), som veldig latterlig! Dette er riktignok ting jeg ikke trenger å gjøre, men for en som liker å gjøre det meste i slike spill, blir dette et lite irritasjonsmoment..

 

 

Ellers er spillet herlig! Men dessverre så ødelegger disse tingene for meg, og jeg blir oppgitt og lei når jeg spiller.. Synd! Får ta en pause igjen og se hva jeg føler for senere..

Lenke til kommentar

Enig med det meste du sier, og 3) var et dårlig forsøk på å etterligne Saints Row IV.

Bilkjøringen er elendig og som du nevner så handler mye av spillet å kjøre rundt.

Jeg har avinstallert og har ingen planer om å installere det igjen, men så klarte jeg heldigvis å dra meg igjennom og fullføre spillet.

Lenke til kommentar

Hva spiller dere på Bone og Leon?

Jeg spilte på PS4, og digget spillet tverrs gjennom.

Hoppet ikke på hype-train i forkant. Møtte spillet uten fordommer.
Elsker spill som Saint's Row og GTA. Og Watch Dogs var helt i min gate.

 

For det første. På PS4 synes jeg bilkjøringen er akkurat slik som den pleier å være i slike sandkassespill.

Litt arkade-aktig, men uten problemer å kjøre akkurat hvor jeg vil, når jeg vil.

(Dessuten bruker jeg kun bil nå jeg må. Ellers blir det fast travel og metroen).

 

Bone, at du har et behov for å "redde" verden blir mer ditt problem enn Ubisoft.
Du kan ikke frelse hele byen og redde all crime. Ta det du trenger for å få oppgraderingen, og drit i resten.
Karakteren vi spiller er uansett så brutal at han tilføyer en del elendighet til samfunnet han også.
Hvis vi selv skulle hakket og funnet potensiell kriminalitet, er jeg redd du ikke hadde gjort annet.

 

Minigames driter jeg i.
Gjorde akkurat de få tingene jeg måtte gjøre for å få noen oppgraderinger.
Om du er completionist, så henger det mere på deg, enn på Ubisoft.
Uansett umulig for en spillutvikler å tilfredsstille alle dine krav, uten at det strider i mot andre sine krav.

 

I bunn og grunn ble jeg positivt overrasket av Watch Dogs.
Så pass, at straks jeg hadde gjort "open your world"-oppdraget, så gjorde jeg byen "min" før jeg fortsatte historien.
Hacket og skaffet meg tilgang over alt. Oppgraderte alt som var mulig å oppgradere.
Koste meg mye med spillet.

Perfekt var det ikke. Langt i fra. Men var aldri snakk om frustrasjon, eller å skulle avinnstallere det.

 

Men vi er forskjellige vi gamere.
Til motsetning, så liker jeg IKKE Wolfensttein the New Order.
Mange har skrytt av det spillet og anbefalt det som ett av de få "bør har"-spillene til PS4 eller XboxOne.
På bakgrunn av det kjøpte jeg spillet.
Men likte det dårlig.
Er vel ca 60-70% ferdig, og synes ikke det er noe som helst i det spillet som gjør det spesielt.

Lenke til kommentar

Perfekt var det ikke. Langt i fra. Men var aldri snakk om frustrasjon, eller å skulle avinnstallere det.

 

Men vi er forskjellige vi gamere.

Litt off-topic, men det er akkurat sånn jeg føler det med Second Son: First Light. Alt for mange oppdrag går ut på å beskytte folk, noe jeg hater intenst i de fleste spill. Ser også at mange misliker spillet fordi det er så kort, og for likt Second Son. Men personlig elsker jeg First Light. Det er slettes ikke perfekt, men gameplayet er svært bra, historien noe av det beste jeg har sett i sånne spill, og det er mye å gjøre utenom historien. Jeg gir blaffen i hva andre folk mener. Jeg vil gjerne ha en fullversjon av First Light. :)

 

Det samme gjelder Watch Dogs. Mange som klager over det har det på PC, og det sier jo sitt. PC-versjonen av multiplattformspill blir aldri i nærheten av konsollversjonen. Men selv om spillet i seg selv har en del mangler, karakteren er gørrkjedelig, historien intetsigende og bilfysikken tvilsom, er spillet i seg selv veldig morsomt å spille. Bare det å bli forfulgt av politiet, slå på rødt lys i et lyskryss og se alt kaoset bak seg blir jeg aldri lei av. Det samme gjelder gang hideouts. De er som regel svært morsomme, fordi skytemekanikken er så bra laget. Å spasere gjennom byen er interessant, og de forhatte minispillene med å lete etter Super Mario-mynter er en bra avveksling. Alt i alt storkoste jeg med med Watch Dogs, selv om det ikke akkurat er i toppklassen av sånne spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

 

Det samme gjelder Watch Dogs. Mange som klager over det har det på PC, og det sier jo sitt. PC-versjonen av multiplattformspill blir aldri i nærheten av konsollversjonen.

 

Altså, pc-versjonene er nesten uten unntak den beste versjonen av et multiplattform-spill, og der det ikke er tilfelle fikses det av mods. At spillere er misfornøyd med pc-versjonen av Watch Dogs kommer av pc-spillere har høyere forventninger, som for eksempel stabil 60 fps. Til tross for at Watch Dogs ikke infrir, er pc-versjonen fortsatt den beste versjonen., slik som i alle andre multiplatformspill...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg spiller/spilte Watch Dogs på PS4.

 

 

Og ja, jeg er helt enig med deg at min "trang" til å "redde verden" er mer min greie, enn Ubisoft sin.

 

 

Når det er sagt, så betyr det ikke det at Mini Games-ene ikke kan være dårlig utført. Det synes jeg de er i dette spillet. Disse småoppdragene er etter min mening rett og slett smått katastrofale. Dette begrunner jeg med at de er så ute av kontekst at det grenser til litt latterlig. Som jeg nevnte i min post over her, så er Watch Dogs et "seriøst" spill med en voksen setting. At de da velger å lage mini games basert på store pixelerte mynter i Super Mario-stil, og at man skal gå helt bananas, blir helt feil. Ja, disse kan jeg unngå i sin helhet, men jeg står 100 % for at de er tankeløst utført.

 

 

Når det gjelder ctOS og dens automatiske varsling og min greie om å alltid spille som "the knight in white shining armour", så er det nok riktig at dette mer min greie. Allikevel: Jeg synes at spillet burde gi en et valg her, om å slå av og på disse automatiske varslingene. For meg føles det mer naturlig at man oppdager kriminalitet ved å spionere på andre selv, og ikke før. Det som er hemmelig for andre, er ikke hemmelig for deg/meg/oss. Jeg vil kunne gå i mitt eget tempo. Når jeg er på ett oppdrag, har ikke jeg tid til å redde andre, jeg må gjøre ferdig det jeg driver med først. Da sjekker jeg ikke mobilen, og jeg vil heller ikke bli varslet om andre ugjerninger. Når jeg hacker andre, kan jeg oppdage litt av hvert. Hvis man får slått av denne varslingen, kan man spille mer i sitt eget tempo. Men ja, jeg vet at dette er mer min greie, og har aldri påstått noe annet. Jeg har bare fortalt at dette er en av greiene som gjør at jeg "faller litt ut av rollen".

 

 

Jeg har jo spilt andre sandkassespill før, og nei, bilkjøringen pleier aldri å være noe særdeles bra. Men, følelsen av at det er noe dårligere i dette spillet, den har jeg. Dessverre.

 

 

Jeg er heller ikke ute etter å "sverte" Watch Dogs. Jeg er bare skuffet over at det er visse elementer som drar meg såpass ut av go'følelsen.

 

 

 

Det skal også sies at jeg måtte vente helt til Assassin's Creed 2: Brotherhood kom ut, før jeg klarte å bite tenna sammen og runde Assassin's Creed (1). Det spillet likte jeg så mye med en gang, men ble så fort repeterende at jeg ble helt satt ut. Jeg prøvde, med frisk mot, en to-tre turer, før jeg klarte å ignorere "feilene", og jeg endte så opp med å likte det veldig så godt! AC2 og AC2: Brotherhood fikk så gode kritikker, at jeg bare måtte.. :) hehe.. Vi får se hva som skjer med Watch Dogs. Jeg er ikke her for å rakke ned på spillet, men for å få et lite utløp av den triste situasjonen at jeg ikke har klarte å glede meg like mye over spillet, som jeg ønsket å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PCGamer har spilt DLC`n som blir sluppet 30 sept:

 

http://www.pcgamer.com/previews/five-hours-with-the-upcoming-watch-dogs-expansion-bad-blood/

 

 

Vet ikke helt jeg, tror jeg sparer meg til den DLC`en de snakket om som åpner for en helt ny by. Det er vel ikke i denne her det såvidt jeg har forstått men kun en forlengelse av hovedspillet som gjør at du spiller T-Bone istedenfor Aiden med litt nye missions...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...