Gå til innhold

- Microsoft vil avsløre sin neste konsoll i april (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet, hver gang jeg kjøper en ny PC så kaster jeg alle gamle spill i ovnen, og nekter å spille noe som er utgitt før datoen for kjøp....

 

AtW

 

Så klart. Ingen spiller noe annet en nyeste CoD og nyeste BF da. Fuck det å spille spill som kom ut i fjor lol. #YOLO #SWAG og shit

 

Unger i dag ass...

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva slags oppløsning vi får og om den spiller blu-ray?

Synes Xbox360 var den mest vellykkede av de tre konsollene.

Blir også spennede å se likehetene med Win 8 i navigasjonen og hvor godt konsollen er rettet mot sosiale netteverk som facebook og twitter.

Er prisen ok, så kjøper jeg en.

Lenke til kommentar

De fleste har vel allerede valgt sin plattform, Playstation eller Xbox.

 

Det er fremdeles noen få av oss som tviholder på PC som spillplatform. Men dersom ett spill lanseres kun til konsoll foretrekker jeg Xbox på grunn av bedre håndkontroller. Kommer spillet kun til Playstation så går det helt fint det også. I forhold til den nye konsollgenerasjonen er jeg nok ganske nøytral, da begge alternativene blir interessante, og begge med all sansynlighet blir å finne i hylla ved siden av PC'n.

Lenke til kommentar

"Ifølge en Sony-topp nettstedet Computer & Video Games har snakket med tok den japanske giganten sin hovedkonkurrent Microsoft på sengen"

 

Så en fra Sony sier at MS ble tatt på senga, flott å få slike sannhetsbevis fra en nøytral kilde.. *kremt*

Det var vel få i den vestlige verden som ikke visste at Sony kom til å presentere PS4, tror MS også hadde hørt litt om det.

 

Ellers blir det spennende å se specs på den nye boksen fra MS, og om de bringer noe nytt til bordet. Forøvrig blir navnet Xbox 8. ;)

Lenke til kommentar

Spiller det ingen rolle for noen her at ryktene om neste Xbox kan stemme? Nesten alle PS4-ryktene stemte. Det blir nå sagt at den vil kreve Kinect for å fungere, kreve konstant online for å spille, og mer bestemte rykter om blokkering av bruktspill enn det PS4 hadde. Tipper uansett konsollene får et eget Steam-basert system. Alt Sony bekreftet var at bruktspill ville fungere på maskinen. I tillegg må man nok fortsette å betale for Live. Om alt dette stemmer går jeg over til Sony. At man kan spille offline er ihvertfall bekreftet.

Lenke til kommentar

"Ifølge en Sony-topp nettstedet Computer & Video Games har snakket med tok den japanske giganten sin hovedkonkurrent Microsoft på sengen"

 

Så en fra Sony sier at MS ble tatt på senga, flott å få slike sannhetsbevis fra en nøytral kilde.. *kremt*

Det var vel få i den vestlige verden som ikke visste at Sony kom til å presentere PS4, tror MS også hadde hørt litt om det.

 

Ellers blir det spennende å se specs på den nye boksen fra MS, og om de bringer noe nytt til bordet. Forøvrig blir navnet Xbox 8. ;)

 

Det var nok planen, men etter floppen Windows 8 tviler jeg på at de ønsker å assosiere seg mer med det tallet.

Lenke til kommentar

Micorsoft hadde nok blitt tatt på senga om det viste seg at PS4 er i salg før eller til sommeren.

Sannsynligheten for det er særdeles liten. Det virker blant annet som om de ikke har ferdigstilt designet på selv konsollen enda og uten det så kan de jo heller ikke starte å produsere de.

 

Så kan en diskutere hvilken konsoll som får best momentum. Den som annonseres nærmest release, eller den som ble annonserte først?

Lenke til kommentar

Dessuten kan nok MS enda justere på ting som minnemengde og type core (innenfor samme socket og arkitektur ellers), og nå som Sony har vist fram kortene sine så kan de sørge for å være like bra eller bedre.

 

Det blir maksimalt endringer innenfor minne hvis de ønsker å lansere til høsten. Men hvis de allerede har gått for 8 GB DDR3 vil nok neppe det kunne endre seg heller.

Lenke til kommentar

En av de store utviklerne (Bungie tror jeg?) hadde en representant som snakket med Geoff fra Gametrailers etter PS4-lanseringen. Han sa at endringer i mengden minne og andre specs var i endring inntil "the last minute". Så spørs det om MS har låst ned hardwarekonfigurasjonen før eller etter lanseringen til PS4.

Lenke til kommentar

En av de store utviklerne (Bungie tror jeg?) hadde en representant som snakket med Geoff fra Gametrailers etter PS4-lanseringen. Han sa at endringer i mengden minne og andre specs var i endring inntil "the last minute". Så spørs det om MS har låst ned hardwarekonfigurasjonen før eller etter lanseringen til PS4.

Ja, som jeg sier, minne kan man øke helt til siste slutt, slik Sony doblet nå på samme måte som MS gjorde med 360. Men skal man begynne og endre CPU og GPU blir det fort mye som kan gå galt, og en del sinte utviklere. Tror MS har hatt sin plan hele tiden, og den akter de å følge mer eller mindre uavhengig av hva konkurrentene gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...