Gå til innhold

- Microsoft vil avsløre sin neste konsoll i april (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg liker PS kontrolleren pga flate knapper. Xbox kontrolleren føles også tung iforhold og blir svett i henda av den...Dog går alt på eksklusive titler for meg, kjøper konsollen som først har ett eksklusivt spill som frister, multiplatform titler kjøpes på den konsollen som havner først i hus. Men kommer Xbox med ett "must-have" ekslusivt spill etterpå havner den i stua også. Foreløpig frister ingen av de, Sony ødela dag 1 kjøp for meg ved å ikke tilby PS3 spill støtte.

 

Du kjøper da ikke en ny konsoll for å spille gamle spill?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste har vel allerede valgt sin plattform, Playstation eller Xbox. For mini del er det PS4 eller ingenting, uansett hva Xbox'en kan friste med. Og jeg har ikke ett -1- skikkelig godt argument for at det er slik ;)

 

Med andre ord følger sauflokken av fanboys?

 

Litt ironisk hvis man ser på avatarbildet ditt.

Lenke til kommentar

Man håper jo på noe revolusjonerende hver gang det er en ny konsoll som skal vises frem.

 

Xbox 360 kom jo med 3 kjerner og 512mb grafikkminne når de fleste pcer kun hadde en kjerne og skjermkort med nesten 256mb ram. Den støttet også internett for den som var så heldig å kunne benytte seg av det.

 

Håper den launcher med Oculus rift :love: , blir bakoverkompatibel med disk og live arcade, fyller ut selvangivelsen, bråker lite, hvertfall oppskalerer til 4k og bruker såpass med strøm at jeg kan bruke den som varmeovn om vinteren.

 

Krysser også fingrene for at det går ann å customize interfjeset og vi ikke ender opp med de samme rotete flisene som nå også PS4 vil dytte inn i øynene dine.

 

Hvis Xburken legger seg på samme linje som PS4 så har vi egentlig bare et par glorifiserte facebook bokser. :ermm:

 

blærgh..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se hva Microsoft har å vise av funksjoner og hardware. For min del så må dem matche PS4 på hardware da jeg vil jo ha den maskinen som leverer best grafikk. Men dem må også ha akkurat samme funksjoner som PS4 har, spesielt dette med video opplastning og streaming.

 

Og ikke minst ha bygget systemet opp med slike funksjoner i selve hardwaren som Sony har gjort med egne dedikerte brikker.

 

Og ikke minst levere et bredt utvalg av eksklusive spill. Et punkt som jeg synes Microsoft har sviktet så utrolig dem siste årene. Dem må rett og slett vise at dem vil satse på core gamers slik dem gjorde før.

 

Er litt lei av å ha alle disse konsollene og jeg håper egentlig at enten Sony eller Microsoft viser og leverer noe som gjør at valget blir enklere en tidligere. At det blir klart og enklere å velge den som satser på core gamers, Sony imponerte og nå er det opp til Microsoft å vise meg og andre at dem er tilbake og vil levere det jeg vil ha.

Lenke til kommentar

De fleste har vel allerede valgt sin plattform, Playstation eller Xbox. For mini del er det PS4 eller ingenting, uansett hva Xbox'en kan friste med. Og jeg har ikke ett -1- skikkelig godt argument for at det er slik ;)

 

Med en slik innstilling er det vel neppe vits i å prøve å overbevise deg da du allerede har låst deg til ett system.

 

Jeg ender vel opp med alle samme denne generasjonen først som sist.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Basert på de opplevelsene jeg har hatt denne generasjonen har jeg mest lyst på den neste xboxen, men det kan fort endre seg dersom MS bestemmer seg for å drite på draget med "always online" og betydelig svakere hardware enn PS4.

 

Det jeg ønsker å se:

-Gode lanseringsspill. Eksklusive spill er ekstremt viktige i begynnelsen av en generasjon siden det er de er med på å gi konsollen identitet når den trenger det mest.

-Hardware som kan sammenlignes med den man finner i PS4. Den trenger ikke å matche PS4 fullstendig, men den må være sterk nok til at den kan kunne kjøre de samme spillene.

-Kraftig forbedret Kinect. Kinect blir med videre uansett, og når de først har bestemt seg så håper jeg at de har fått den til å fungere skikkelig denne gangen.

-En mengde nye funksjoner og tjenester til XBL Gold. PSN har med tiden blitt en seriøs konkurrent, så MS må virkelige jobbe hardt for å kunne rettferdiggjøre prisen til Gold.

-Bakoverkompabilitet. Jeg har lyst til å spille Trials, Spelunky, Minecraft og Geometry Wars på "Xbox 720"

-Ikke noe bullshit av typen "always online" eller at man alltid må ha kinect tilkoblet.

 

Det blir iallefall spennende å se hva MS har tuslet med de siste årene. Om de ikke innfrir så er det ikke verre enn at jeg kan skaffe meg en PS4 istedenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom Xbox "720" skulle vise seg å komme med bakoverkompatibilitet, vil spela kjøre i 60fps/same framerate som på dei nye spela då? Eller...?

 

 

Litt OT: Merker at når eg leser gjennom tråden her, klør det i fingrane etter ny konsoll! Fikk konsollane i denne generasjonen veldig seint (2009-2011), noko som gjorde at eg følte eg fekk ei middelmådig spelmaskin då eg fekk den. Satser på å få tak i ved release no :D

Lenke til kommentar

Basert på de opplevelsene jeg har hatt denne generasjonen har jeg mest lyst på den neste xboxen, men det kan fort endre seg dersom MS bestemmer seg for å drite på draget med "always online" og betydelig svakere hardware enn PS4.

 

Blir dumt å si det viss du ikke har eid en PS3 synes da jeg. Det er like dumt som jeg skulle si det samme uten å eid en X360 basert på opplevelsene jeg hadde på en PS3 og Nintendo Wii ;)

 

Alle konsollene denne generasjonen har fått kjørt seg, selvom noen jeg likte bedre en andre, men fortsatt spilte jeg på de.

Ender nok opp med alle som jeg har gjort hver eneste generasjon jeg har spilt meg igjennom, så fremt om MS sine eksklusiver må ta et stort steg oppover.

 

Det har vært labert de siste 3 årene med 1-3 eksklusiver pr.år er for lite i mine øyner som er myntet til core gamere! De eksklusivene er mitt levebrød, please ikke råtne bort.

Mine ønsker på neste Xbox, mindre reklame, mindre Kinect, mer eksklusiver myntet til core gamere, bedre åpent OS, batteripakken på X360 kontrolleren må vekk, 250GB HDD minimum, nye ting som gjør at man ha Gold for å få den beste pakken,

endringer i REP-systemet, store endringer i Xbox Marketplace som gjør alt mye ryddigere.

 

Får de sveiset mine ønsker, er denne maskinen et sikkert kjøp på day one! (og nei jeg trenger ikke se selve maskinen) ;)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Ikke for å virke slem her, eier faktisk du en PS3 siden du sa opplevelsene du har hatt denne generasjonen, så har du mest lyst på neste Xbox?

 

Blir dumt å si det viss du ikke har eid en PS3 synes da jeg. Det er like dumt som jeg skulle si det samme uten å eid en X360 basert på opplevelsene jeg hadde på en PS3 ;)

Jeg eier ikke en PS3, men det betyr ikke at jeg aldri har prøvd den.

 

Jeg foretrekker xbox-kontrolleren.

XBL har fortsatt flere funksjoner som appellerer til meg

Jeg foretrekker vestlige rollespill fremfor asiatiske

IRL-vennene mine har også xbox, noe som gjør online-spillingen til en langt bedre opplevelse.

 

Uansett så trenger jeg ikke å eie en PS3 for å kunne si at 360 har gitt meg minst 7 år med mye spilleglede, og at jeg ser liten grunn til å ikke skaffe meg den neste xboxen dersom den fortsetter i det samme sporet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Opplasting og deling av videoer/skjermbilder, "share-button", Facebook og sosiale integrering er ikke det som får meg til å velge konsoll. Sony viste meg ting jeg ikke bryr meg om. Microsoft vil sikkert gå i samme retning, men når dagen er omme, så velger jeg konsoll utfra maskinvare, eksklusive spill og innhold, kontrolleren, og prisen på pakka. Der klarte Xbox seg best i denne generasjonen i mine øyne. Om de klarer det samme igjen, det gjenstår å se.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg eier ikke en PS3, men det betyr ikke at jeg aldri har prøvd den.

 

Jeg foretrekker xbox-kontrolleren.

XBL har fortsatt flere funksjoner som appellerer til meg

Jeg foretrekker vestlige rollespill fremfor asiatiske

IRL-vennene mine har også xbox, noe som gjør online-spillingen til en langt bedre opplevelse.

 

Uansett så trenger jeg ikke å eie en PS3 for å kunne si at 360 har gitt meg minst 7 år med mye spilleglede, og at jeg ser liten grunn til å ikke skaffe meg den neste xboxen dersom den fortsetter i det samme sporet.

 

Da må jo jeg få lov til å si det samme, men det kan jeg ikke for da blir jeg angrepet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...