Gå til innhold

Anmeldelse: Aliens: Colonial Marines (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som mener Gearbox har skylden for denne fadesen; historien sier annet.

 

Gearbox har ikke engang laget enspiller, men kun jobbet med flerspiller. De har hyret et eksternt spillseskap for enspiller. Gearbox ville heller bruke ressurser på å jobbe med Borderlands 2. Det er TimeGateStudios som har hovedansvaret for spillmekanikk, kunstig intelligens, grafikk, ect. Det er derfor disse som burde stilles til veggs og skjemmes for dette makkverket av et spill.

 

Hvis en har sett demoklippet som har sirkulert på nett siden lansering ser en spillet slik TimeGateStudios mottok det fra Gearbox. Og det var slik spillet var påtenkt å være. Skal Gearbox holdes ansvarlig er det for at de avleverte arbeidet til et studio som tydeligvis ikke visste hva de drev med.

 

Har forøvrig fullført enspiller og det var ingen god opplevelse.

 

Det er tragisk når spillet kunne vært så mye bedre, satans Sega!

 

Og SEGA er kun publisister i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Skal Gearbox holdes ansvarlig er det for at de avleverte arbeidet til et studio som tydeligvis ikke visste hva de drev med.

 

Ja de skal det ! For i stedet for å avlevere det til noen andre så kunne de gjort hele jobben selv. Og skal de først gi jobben til noen andre så må jo de klare å gi det til noen som ikke er inkompetente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk om oppgaven med å lage dette spillet hadde falt på Dead Space-teamets sine skuldre istedenfor, og selve utviklingsprosessen og alt hadde gått som smurt. Resultatet kunne blitt noe helt spesielt. Joda, det ville sikkert blitt nesten utilgivelig likt Dead Space, men fordelene hadde til gjengjeld blitt så utrolig mye større; Visuelt sett et særs godt gjennomført og polert spill, Xenomorphs som er genuint skremmende og nådeløse. Antageligvis en bedre historie som ville vært bedre fortalt. Til og med co-op hadde de sikkert fikset på en god måte, i alle fall ut ifra det jeg har sett i Dead Space 3. Gearbox er sikkert en flott utvikler som, hvis forholdene under utviklingen hadde vært annerledes, sikkert hadde kunnet slengt sammen et helt greit spill, men dette ser det ut som om de blingsa kraftig på... Og joda, jeg vet at det ikke bare var de som jobbet med spillet, men likevel.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i det. De hadde antagelig heller aldri lansert spillet i dets nåværende form, hvis ikke det hadde vært for at SEGA truet med søksmål.

 

Gearbox fikk ett oppdrag, lever ett spill innen en gitt dato. De tok på seg oppdraget, de fikk sågar en utsettelse på fristen. Det er Gearbox sin skyld at de dreit seg ut,

 

AtW

Lenke til kommentar
I tillegg til en bråte Aliens får du nemlig også bryne deg på diverse leiesoldater, noe som gir interessante situasjoner der du, leiesoldatene, og en gjeng aliens plutselig ramler sammen i en skarpladd menage a trois.

 

Ménage à trois er et fransk uttrykk som betegner et langvarig kjærlighets-eller seksuelt forhold som involverer tre personer, ofte et ektepar og en ekstra elskerinne. Direkte oversatt betyr Ménage à trois «En husholdning på tre». Noen ganger blir betegnelsen «trekant» benyttet dersom det utelukkende hentydes til et enkelt seksuelt forhold på tre personer.

 

What? Brukte du riktig ord her? :p

 

Trur jeg skipper det spiller her ganske greit :)

Lenke til kommentar

Problemet er det samme som med Diablo 3. "Alle" hadde totalt urealistiske forventninger som ikke var mulige å oppnå, og dermed ble det populært å hate spillet fordi man ble skuffet. Man trenger ikke engang ha prøvd det selv. "Alle" hater det jo, dermed må det jo være et drittspill. Om man heller senker kravene til noe mer realistisk er det faktisk ganske morsomt. Jeg kunne kanskje ha gitt det 6/10, men ikke mindre enn det. Da har det en del feil og mangler, men er definitivt bra nok til å tåle å spilles gjennom og/eller man kan trives i multiplayer.

 

At folk sammenligner det med AvP er også en ting jeg ikke skjønner helt. Det er lett å sitte i ettertid og si AvP var fantastisk bra, men da har man glemt hvor vanvittig vanskelig og ensformig det egentlig var. Alien- og Predator-kampanjen er bare å glemme, da ingen jeg vet om synes de var noe interessant. Marine-kampanjen var den eneste som var bra, og den var så vanskelig at de ble tvunget til å gi oss en gratis patch så vi kunne lagre underveis. Selv da var det mange som gav opp.

 

Og hva med AvP2 og 3? AvP2 var mye dårligere enn AvP1 på mange områder, og er det noen som faktisk likte det siste AvP-et?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...