Gå til innhold

Anmeldelse: Aliens: Colonial Marines (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er det samme som med Diablo 3. "Alle" hadde totalt urealistiske forventninger som ikke var mulige å oppnå, og dermed ble det populært å hate spillet fordi man ble skuffet. Man trenger ikke engang ha prøvd det selv. "Alle" hater det jo, dermed må det jo være et drittspill. Om man heller senker kravene til noe mer realistisk er det faktisk ganske morsomt. Jeg kunne kanskje ha gitt det 6/10, men ikke mindre enn det. Da har det en del feil og mangler, men er definitivt bra nok til å tåle å spilles gjennom og/eller man kan trives i multiplayer.

 

Eneste forskjellen her er at Diablo 3 fikk jevnt over gode anmeldelser (metacritic score på 88), mens dette spillet blir slaktet (metacritic score på 50). User scoren er derimot ganske like på disse to spillene (3,8 for Diablo 3 og 4,0 for Colonial Marines).

Lenke til kommentar

Ja stemmer...derfor sa jeg Aliens vs Marines...

 

Blir feil å kalle det "remake av Aliens vs Marines" slik du sa. Det er en remake av Aliens vs Predator fra 1999 som han nå velger å kalle "Aliens vs Marines". Det finnes ikke noe spill som heter Aliens vs Marines, så det går med andre ord ikke an å lage remake av noe som ikke finnes.

Lenke til kommentar

det er gearbox som har skylden i det her makkværket... de tok rett å slett på seg for my job. så de outsourced kodinga til et annen spill selskap som ikke var i stand til å få det ferdig. allt gearbox gjorde var å jobbe med mp og fin pusse litt på sp delen. ellers var alt fokus på borderland2...

 

borderland2 gir jeg fint faen i, det første borderland slet mye med bugs og dritt. så var ikke interesert i borderland2 og mye mer av det samme spillet. når jeg spilte ferdig 1'eren var jeg ferdig med serien... var ikke mere å hente ut av det der spillet.

 

gledet meg til aliens og så får mann den dritem her... fy faen jeg er skuffet... gearbox er bare et oppskrytt tull selskap.... og drar med seg sega i møkka samtiditig. skulle vært bøter for sånn tull som det her.

 

Hmm, jeg har ikke hatt problemer med Borderlands eller Borderlands 2. Smaken er som baken. Det er ingen som vet hva som egentlig skjedde med Aliens: CM. Det er tydelig at det er ugler i mosen, men du overforenkler til det banale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Borderlands 1 hadde da knapt bugs. Ikke på PC eller Xbox hvertfall. Kanskje på PS3'en til 64Zombie. Men igjen, så er jo ikke akkurat PS3 kjent for å være den mest stabile spillkonsollen når det kommer til multiplattformspill. Og Borderlands 2 var for øvrig en kraftig forbedring i forhold til forgjengeren, på absolutt alle vis. 64 snakker ut av ræva si, som vanlig.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Sega's producers wanted Colonial Marines to feel like Call of Duty."

 

Kotaku har en svært god artikkel med noen av svarene på hvorfor det gikk som det gikk. Dette må være en av spillhistorien største fadeser.

 

(http://bit.ly/YSsZ6j )

 

Man kan analysere, vri, og komme opp med ditt og datt. Men i bunnen og grunnen kommer så handler det om talent og ambisjon. Gearbox er et talentløst selskap som som bare kopierer etter andre. Alt de har gjort så vil du finne andre som gjør det over så dobbelt så bra som dem.

Gearbox startet som et selskap som ga ut mediocre mods til Half-Life og solgte spillene til full pris i butikken. Etter det har de stort sett gjort det samme, bare i større skala

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...