Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Siden vi er i gang med usanne påstander: "Det tok jo bare Nvidia et år før de klarte å fikse Kepler og lansere GK110 som Geforce-kort."

"Det tok jo bare Nvidia fire måneder å fikse Adaptive Vsync."

 

Det tok AMD tre måneder å komme med skikkelige drivere til 7970, skikkelige drivere har ikke feil eller problemer og 12.4 WHQL var minst like feilfri som Nvidias lanseringsdrivere for GTX 680 og GTX 670...

 

Godt tegn at det tok 4 måneder å¨slå lanseringsdrivere da. Og 11 måneder før det ble brukbart i det mest prestisjefylte spillet på det tidspunktet. det er dårlig

 

Så er det andre spill der det såvidt klarer å slå et enkelt 7970 GHz Edition: http://www.hardware....-alan-wake.html

 

Ja det har sikkert ikkeno å gjøre med at ingen bryr seg om alan wake

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt tegn at det tok 4 måneder å¨slå lanseringsdrivere da. Og 11 måneder før det ble brukbart i det mest prestisjefylte spillet på det tidspunktet. det er RÆVA.

 

 

 

Ja det har sikkert ikkeno å gjøre med at ingen bryr seg om alan wake

Godt tegn at det tok Nvidia fire måneder etter lansering å fikse adaptive Vsync og Shogun 2 da. Jeg har sagt det flere ganger at BF3 på ingen måte er det mest prestisjefylte spillet, men jeg skjønner også at dette er noe du ikke godtar.

 

Hvis du tar en kikk gjennom testen ser du også at ledelsen er knapp i et par andre spill også, med tanke på at 7970 GHz hadde problemer med å hevde seg over GTX 680 for et halvt år siden er dette ganske merkelig. De fleste testene setter HD 7970 GHz Edition i overraskende godt lys når det bare er gjennomsnittlig 20-25% bak Titan til halve prisen, særlig når GTX 680 blir rimelig parkert i forhold

 

Har du bestilt Titan enda?

 

Ja, Ellers villejeg vel ikke blitt kalt "Nvidia og AMD-spill". ;)

Uansett, det udnerliggende poenget mitt var jo at Titan slår eller kommer likt med HD 7970 i AMD spill, og knuser (80 %+) HD 7970 i Nvidia spill.

Problemet da blir vel at nesten alle stortitler denne våren er under "Gaming Evolved"-programmet?

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet da blir vel at nesten alle stortitler denne våren er under "Gaming Evolved"-programmet?

Det vil bli et problem ja, om Nvidia sliter like mye i de spillene som Alan Wake. :)

 

Men som sagt, så pleier jo drivere å utjevne dette en del etterhvert da. Men fortsatt, et problem om dette er tilfelle.

Lenke til kommentar

Godt tegn at det tok Nvidia fire måneder etter lansering å fikse adaptive Vsync og Shogun 2 da. Jeg har sagt det flere ganger at BF3 på ingen måte er det mest prestisjefylte spillet, men jeg skjønner også at dette er noe du ikke godtar.

 

Hvis du tar en kikk gjennom testen ser du også at ledelsen er knapp i et par andre spill også, med tanke på at 7970 GHz hadde problemer med å hevde seg over GTX 680 for et halvt år siden er dette ganske merkelig. De fleste testene setter HD 7970 GHz Edition i overraskende godt lys når det bare er gjennomsnittlig 20-25% bak Titan til halve prisen, særlig når GTX 680 blir rimelig parkert i forhold

 

Har du bestilt Titan enda?

 

 

Problemet da blir vel at nesten alle stortitler denne våren er under "Gaming Evolved"-programmet?

 

Ingen tvil om at 7970GE er et utrolig mye bedre kort enn f.eks 680. det som skuffer meg er AMDs utrolig trege driverfikser. BF3 er nok ikke det største for deg men er av de nevnte spillene det klart mest spilte.

 

Så du sammenligner det at AMD brukte 4 månederpå å nå lanseringsdriverne til Nvidia med at Nvidia brukte 4 måneder på å dra fra dem igjen? dårlig sammenligning. AMD har klart best kort men er ikke like raske og bra på softwarestøtten sin.

 

Titan er vesentlig bedre men altfor dyrt. Har sagt det før i denne tråden at hadde det kostet 5000kr hadde de nok fullstendig tatt over hele entusiastmarkedet. Men det koster 2500kr mer enn det smaker.

 

Prioriterte leilighet over titan :p Men om et par måneder(med mindre AMD lanserer noe som er bedre enn titan da!) så blir det nok et par av dem.

 

Hva hvis jeg bryr meg om Alan Wake? Skal det være et argument? Personlig klarer jeg ikke bry meg en dritt om BF3, og hva som er viktig varierer så mye fra person til person at det er uinteressant hva kortet gjør i EN enkelt test.

 

At du fortsatt blir tatt seriøst er mer tragisk enn det BF3 ytelsen til 7970 noensinne har vært.

 

Nyttig informasjon fra deg. Slutt med personangrep?

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønte det, men han sa også at han kommer til å kjøpe 2x Titan om et par måneder om ATI ikke kommer med noe bedre.

 

Ja? jeg verken røyker, drikker, gambler eller bryr meg om dyr bil. Da har man plutselig ganske mange titusen til overs i året. som jeg kaster i bra pc :) eller flere bra pcer.

 

14000 for to kort er mye men sett i forhold til at en røyker i gjennomsnitt bruker 20-25 tusen hvert eneste år uten å få noe annet en lungekreft tilbake for det så er det faktisk ganske greit priset :D

 

Aha, du leier. Misforsto litt der. Greit å ha tak over hodet, men moro med titan også da.

 

 

Heldigvis valgte han tak over hodet istedenfor.

 

Ah du trodde jeg kjøpte leilighet for 14k hahaha pappeske på en slette da? :p

Lenke til kommentar

Ja? jeg verken røyker, drikker, gambler eller bryr meg om dyr bil. Da har man plutselig ganske mange titusen til overs i året. som jeg kaster i bra pc :) eller flere bra pcer.

 

Joda, men du har allerede 2 GTX 680 kort i SLI ifølge profilen din, hva er da vitsen med å oppgradere til 2x Titan? Hva bruker du pcen til som nødvendiggjør en slik oppgradering? Er du en proffesjonell overklokker som konkurrerer greit nok, men det har jeg ikke inntrykk at du er? Du er bare en vanlig gamer er du ikke?

 

Jøss, jeg tror nesten vi har klart å konvertere cannibalpuppy fra fanboy til nøytral o.O

 

Har ikke hatt inntrykk av cannibalguppy som fanboy, bare en som skal ha det aller beste av hardware til ethvert tidspunkt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Joda, men du har allerede 2 GTX 680 kort i SLI ifølge profilen din, hva er da vitsen med å oppgradere til 2x Titan? Hva bruker du pcen til som nødvendiggjør en slik oppgradering? Er du en proffesjonell overklokker som konkurrerer greit nok, men det har jeg ikke inntrykk at du er? Du er bare en vanlig gamer er du ikke?

Må vel være lov for en vanlig gamer å få bedre ytelse. ;)

GTX 680, selv i SLI er jo ikke nok for å kjøre alle våre kjære spill på maks grafikk uten litt hikke. Nå vet jeg ikke hva slags skjerm(er) han har, men i for eksempel Crysis 3, Hitman og Metro 2033 (spesielt førstnevnte for mange) så er det en sweetspott å komme seg over 40-50 FPS og et lite stykke over 60 FPS barrieren ved å gå fra 680 SLI til Titan SLI. Skal ikke forundre meg om han også får en 5-6000 for skjermkortene sine også, så SÅ ille er det nå ikke. :)

Lenke til kommentar

Joda, men du har allerede 2 GTX 680 kort i SLI ifølge profilen din, hva er da vitsen med å oppgradere til 2x Titan? Hva bruker du pcen til som nødvendiggjør en slik oppgradering? Er du en proffesjonell overklokker som konkurrerer greit nok, men det har jeg ikke inntrykk at du er? Du er bare en vanlig gamer er du ikke?

 

 

 

Har ikke hatt inntrykk av cannibalguppy som fanboy, bare en som skal ha det aller beste av hardware til ethvert tidspunkt.

Fordi nyere og kraftigere maskinvare er gøy.

 

Cannibalguppy har hatt store vanskeligheter med å akseptere at 7970 GHz Edition er et kraftigere kort enn GTX 680, og det er helt klart at det er viktig for h*n å ha Nvidia-kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja? jeg verken røyker, drikker, gambler eller bryr meg om dyr bil. Da har man plutselig ganske mange titusen til overs i året. som jeg kaster i bra pc :) eller flere bra pcer.

 

14000 for to kort er mye men sett i forhold til at en røyker i gjennomsnitt bruker 20-25 tusen hvert eneste år uten å få noe annet en lungekreft tilbake for det så er det faktisk ganske greit priset :D

Uten at jeg har noe videre med saken, eller noen egentlig interesse for deg eller ditt velbefinnende, vil jeg jo på generelt grunnlag si at det ville være lurt å ta mesteparten av overskuddene og sette på BSU/sparing for kjøp av egen bolig istedenfor å "kaste" pengene ut av vinduet for oppgradering av et allerede hysterisk gaming-oppsett.

 

Investering i hus er anbefalt så tidlig i livet som mulig da dette er selve pensjonsforsikringen i livet. Jo før man blir gjeldfri, dess bedre lever man senere i livet.

Nå skal jeg ikke moralisere og si at man ikke skal unne seg noe som helst da livet skal leves også, men vil absolutt anbefale å ha huskjøp høyest på prioriteringslisten.

 

Off-topic, I know.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...