Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Andrull, lurer du på å kjøre Titan med nitrogen kjøling? Kanskje ned mot -273 grader eller noe slikt?

Jeg personlig har ikke utstyr til noe nitrogenkjøling, og for eget bruk så synes jeg fasekjøler/waterchiller holder, da dette er det beste alternativet om du ønsker så god kjøling UTEN å måtte konstant overvåke. :)

LN2 og Dry Ice er kun for benching (som er mer enn gøy nok i seg selv), men hjemme så er det foreløpig bare Waterchiller det skal gå i. :)

Har ikke råd til Titan i skrivende stund uansett. :(

 

Ellers vil nok -273 være gaaaanske umulig. Flytende nitrogen har "bare" -196 grader. :)

Flytende Helium derimot, holder -269 som er ganske bra nok. Tror nok dog at du vil møte en heftig "cold bug" før det da. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis designet er godt for maks 265W ser jeg ikke helt hva det skal hjelpe om målet er en høyere overklokk uten fyrverkeri i maskinen.

Spørs litt om HVA det er som ikke tåler det. MOSFET'ene er vel ofte (?) begrensningen, og med god nok kjøling for å kjøle mosfetene (vann eller bedre), så kunne man kanskje presset ut enda mer?

Lenke til kommentar

Jeg personlig har ikke utstyr til noe nitrogenkjøling, og for eget bruk så synes jeg fasekjøler/waterchiller holder, da dette er det beste alternativet om du ønsker så god kjøling UTEN å måtte konstant overvåke. :)

LN2 og Dry Ice er kun for benching (som er mer enn gøy nok i seg selv), men hjemme så er det foreløpig bare Waterchiller det skal gå i. :)

Har ikke råd til Titan i skrivende stund uansett. :(

 

Ellers vil nok -273 være gaaaanske umulig. Flytende nitrogen har "bare" -196 grader. :)

Flytende Helium derimot, holder -269 som er ganske bra nok. Tror nok dog at du vil møte en heftig "cold bug" før det da. :)

 

Jo tror nok det, men hvem i svarte vil ha flytende helium i huset da? Madamen vil "kvele" meg veeeldig sakte. Når det er sagt, så tror jeg at jeg satser på neste slipp fra Nvidia eller AMD. Titan blir litt for dyr for meg for 2 stykker. Skal tross alt ha ny bil au. :eek:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hvem i svarte vil ikke ha flytende helium i huset?

Du kan lage iskrem, skaffe deg helium-stemme, leke med superledere og magneter, og vise fram leidenfrost-effekten. Ikke tenk så mye på at flytende helium er såpass kaldt du kan miste en finger eller to :p

Haha, ikke sant!

 

Men, det skal vel litt til før du klarer å fryse fingeren din så dypt at du må amputere den? Husker jo vi fikk leke litt med flytende nitrogen i en kjemitime, og det sprutet jo litt her og der med dråper på hånda etc. uten at det var SÅ ille. Jeg så jo på forhånd for meg at fingeren nærmest ble til is og kunne brekkes uten problem. :p

Selvsagt, om du søler tanken med helium utover hånda så snakker vi vel good-bye hånd.

 

Jo tror nok det, men hvem i svarte vil ha flytende helium i huset da? Madamen vil "kvele" meg veeeldig sakte. Når det er sagt, så tror jeg at jeg satser på neste slipp fra Nvidia eller AMD. Titan blir litt for dyr for meg for 2 stykker. Skal tross alt ha ny bil au.

Teknikken er bare å si det på en slik måte at det er det mest naturlige i verden å ha noe slikt i huset. ^^

Vi har flytende vann i springen, flytende melk i kjøleskapet og flytende helium på soverommet. Perfectly natural. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Men, det skal vel litt til før du klarer å fryse fingeren din så dypt at du må amputere den? Husker jo vi fikk leke litt med flytende nitrogen i en kjemitime, og det sprutet jo litt her og der med dråper på hånda etc. uten at det var SÅ ille. Jeg så jo på forhånd for meg at fingeren nærmest ble til is og kunne brekkes uten problem. :p

Selvsagt, om du søler tanken med helium utover hånda så snakker vi vel good-bye hånd.

Om jeg har forstått leidenfrost-effekten riktig må du nesten stikke hånda oppi tanken og la den være der en stund for å virkelig være i fare for å miste noe.

 

Vi har flytende vann i springen, flytende melk i kjøleskapet og flytende helium på soverommet. Perfectly natural. ;)

Tror jammen jeg hadde prøvd kjellern før soverommet. :laugh:

Lenke til kommentar

Om jeg har forstått leidenfrost-effekten riktig må du nesten stikke hånda oppi tanken og la den være der en stund for å virkelig være i fare for å miste noe.

Ahhh. Ja der har du forklaringen. :) Effekten har jeg naturligvis opplevd flere ganger før, men aldri egentlig tenkt over det. Da lærte jeg minst 10 ting i dag også. ;)

 

 

Tror jammen jeg hadde prøvd kjellern før soverommet. :laugh:

hehe, ja det er nok bedre. Men etter ideen så er det smartere å si soverommet, fordi:

Hvis du sier at du skal ha tanken med flytende helium på soverommet (i en tone som tilsier at dette er den største selvfølge), så kommer sikkert første kommentar fra madamen at det ikke er plass, eller det er for stygt, og så går du med på kompromisset om at det kan stå i kjelleren. Ender opp med hun hun glad i deg og du glad fordi du endelig har flytende helium OG glad kjæreste. :D

Lenke til kommentar

du vet like så godt som meg at PWM på dette kortet klarer mer enn 265w. hvor mange watt mer er selvfølgelig litt uvisst, men 300+ går garantert.

Det hadde ikke vært første gang Nvidia lanserer et dyrt kort med slike begrensninger, og Nvidia har ikke akkurat implementert endringer i overklokking som gagner forbrukeren i det siste. Når det ikke anbefales å bruke de to høyeste spenningsnivåene på kortet er det helt klart at VRMene ikke er overdimensjonert som f. eks. referansedesignet til HD 7970. For å ha det klart er jeg skuffet over måten Nvidia har behandlet overklokking på dette kortet, å kunne låse opp 2 turbo-bins for en gevinst på 27MHz er ikke noe man kan kalle overvolting.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke vært første gang Nvidia lanserer et dyrt kort med slike begrensninger, og Nvidia har ikke akkurat implementert endringer i overklokking som gagner forbrukeren i det siste. Når det ikke anbefales å bruke de to høyeste spenningsnivåene på kortet er det helt klart at VRMene ikke er overdimensjonert som f. eks. referansedesignet til HD 7970. For å ha det klart er jeg skuffet over måten Nvidia har behandlet overklokking på dette kortet, å kunne låse opp 2 turbo-bins for en gevinst på 27MHz er ikke noe man kan kalle overvolting.

 

greit arni90, kortet EKSPLODERER ved 266w.

Lenke til kommentar

Jaha, da var Titan til salgs her i Spania, til 1096 €, blir jo ca 8190 kr og det er for dyrt dessverre. Og hvis det ikke kan overklokkes noe særlig, hva er vitsen med noe så dyrt da. Særlig hvis man har lyst på 2 styykker da.

Massevis med overklokkpotensiale, bare ikke så åpent som GTX 580 var.

 

greit arni90, kortet EKSPLODERER ved 266w.

Jeg tror ikke det er så ille, men jeg tror det er en god grunn til at Nvidia har satt maks 106% power target og låst unna de to høyeste spenningsnivåene.

Lenke til kommentar

Massevis med overklokkpotensiale, bare ikke så åpent som GTX 580 var.

 

 

Og sammenlignet med GTX 680 da? Det å legge ut over 16K for 2 x Titan kort er jo snakk om en god del penger. Og slik jeg har forstått det, så selges Titan kortet med ref kjøler og ikke med noen custom kjøler, så hvor høyt kan det klokkes?

 

Edit: Glemt det, sitter å leser om klokking nå. :hmm:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Etter å ha lest alt av tester er jeg faktisk så lite imponert at jeg kansellerte bestillingen min.

 

Hadde selvsagt vært kult å teste men jeg føler ikke at jeg gidder vente en uke på noe som er langt ifra så imponerende man skulle ønske.

 

Får trøste meg med at jeg kan spise annet enn nudler i mens da ;)

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...